tomecki
8
0
1
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
3miasto
tomecki
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 10:48
op
Hej,
zauważyłem, że od jakiegoś długo nagrzewa się silnik. Najpierw nie dochodził nawet do pełnej temperatury to wymieniłem termostat (Vernet) i teraz dochodzi do temperatury - trzyma 88-90*C, ale trwa to wg mnie za długo.
Jakiś czas temu pękła mi gumka opisywana tutaj.
Zaślepiłem ten króciec domowym sposobem (kawałek węża) i mniej więcej od tego czasu zauważam problem z temperaturą, ale wg mnie nie może być to przyczyną...
Do rzeczy- piąta kreska temperatury wskakuje przy obecnych temperaturach po przejechaniu 4 do 5km. Dzisiaj (na zewnątrz 0*C) przejechałem 4,9km i dopiero wskoczyła 5ta kreska, a druga zapaliła się dopiero przy niecałych 2km (w tym postój na trzech światłach...). Jak dla mnie- trochę długo- w poprzednim aucie full temperatura była już po 2km.
Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy po prostu jestem zbyt wyczulony? Wg mnie coś jest ewidentnie nie tak, a jak temperatury jeszcze spadną to ciekawe czy w ogóle się zdąży nagrzać... (do pracy mam 10km...)
Scenic 2.0 16V + lpg
Pooozdro ;)
•
jarpen
2,676
9
1666
1,445
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 10:55
Dlatego ja odpalam, czekam min 5 minut i dopiero ruszam mniej benzyny idzie.
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 10:59
(15-11-2016, 10:48)tomecki napisał(a): przy obecnych temperaturach po przejechaniu 4 do 5km. Dzisiaj (na zewnątrz 0*C) przejechałem 4,9km i dopiero wskoczyła 5ta kreska ja po przejechaniu 7km delikatnie mam 4 kreski, popraw dane w profilu bo nie wiadomo jaki masz silnik
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
tomecki
8
0
1
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
3miasto
tomecki
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 11:06
op
(15-11-2016, 10:59)Mati napisał(a): popraw dane w profilu bo nie wiadomo jaki masz silnik
napisałem na końcu posta, ale już edytuje profil :OK:
(15-11-2016, 10:55)jarpen napisał(a): Dlatego ja odpalam, czekam min 5 minut i dopiero ruszam :) mniej benzyny idzie.
nie chodzi mi o spalanie benzyny... tylko o jazdę na niedogrzanym silniku
Sprawdzisz ile km zajmuje u Ciebie zapalnie 5 kreski? :naughty:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2016, 11:06 przez tomecki.)
•
jarpen
2,676
9
1666
1,445
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 11:28
Oks 5 km
•
thermalfake
2,115
5
1217
3,378
INNY
2009
INNY
Bielsko-B k/Czaniec
Mam do pracy równe 5km jak w pysk strzelił. Z czego na tej trasie jest 5 skrzyżowań świetlnych, teren pagórkowaty, spokojna jazda, czas przejazdu różnie 10-15 minut i teraz na pewno nie dochodzi na 5 kresek. To samo z nową firmową fiestą - nie dogrzewa się na tej samej trasie.
Cytat:a druga zapaliła się dopiero przy niecałych 2km (w tym postój na trzech światłach...)
Zgadza się, druga przy niecałych 2 km, sprawdzone jeszcze przed chwilą na mapie mierząc odległości, niemniej ja ten odcinek jadę z prędkością 60km nigdzie się nie zatrzymując.
Cytat:jak dla mnie- trochę długo- w poprzednim aucie full temperatura była już po 2km.
Co to za wynalazek, że po 2 kilosach taka temp bo na pewno nie uwierzę, ze tyle zrobione w lekko ujemnych temp.
Cytat:Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy po prostu jestem zbyt wyczulony? Wg mnie coś jest ewidentnie nie tak, a jak temperatury jeszcze spadną to ciekawe czy w ogóle się zdąży nagrzać... (do pracy mam 10km...)
Ja nie widzę anomalii. Zauważ też iż wskazówka na max po takim odcinku wcale nie oznacza dobrze dogrzanego silnika. Jako przykład dam taki focus tdci - z pracy wieczorem przy temp jakie są teraz i odcinku 8km, wskazówka zaraz przed dotarciem do domu na max, podjeżdżam pod garaż, parę kroków do otwarcia drzwi - wracam a wskazówka na łeb na szyję leci w dół. Czyli ewidentnie temp płynu chłodzącego dopiero co po wejściu w taki pułap nie odpowiada temu w jakim stopniu faktycznie nagrzany jest silnik. I tak z każdym kopciuchem. Jak jeździłem z pracy obwodnicą (bez żadnych utrudnień typu światła, korki) przy spokojnej jeździe potrzebowały te 8-10km żeby wejść na max temp płynu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2016, 13:22 przez thermalfake.)
ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique
ScII PhI 1.9 dCI 120KM 2005 Confort Dynamique
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
•
tomecki
8
0
1
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
3miasto
tomecki
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 13:35
op
(15-11-2016, 13:19)thermalfake napisał(a): Co to za wynalazek, że po 2 kilosach taka temp bo na pewno nie uwierzę, ze tyle zrobione w lekko ujemnych temp.
Passek B5 FL, benzynowy. Po 2km i trzech światłach wskazówka pionowo jak w mordę szczelił (temperatura sprawdzona przez OBD) ;) i już śmiało dmuchał ciepełkiem, więc - spokojnie - da się
5ta kreska w moim Scenicu zapala się przy 80-82*, później oczywiście dochodzi do wspomnianych 88-89* (wg wskazania z OBD). W takim razie postaram się 'olewać' ten powolny wzrost, bo chyba jestem zbyt wyczulony ;) . Czuje się lekko uspokojony, bom wrażliwy na problemy z niedogrzewaniem / przegrzewaniem silnika.
•
adi84
7,307
18
3114
7,443
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 14:13
Mi się wydaje że jest ok. U mnie też na 4-5km normalnej jazdy łapie 5 kresek. a ciepłe z nawiewóz leci od 2-3 kreski
•
cviatec
1,835
4
537
561
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
DWR
cviatec
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 20:44
według mnie ,wszystko w normie jest z temperatura.
•
michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 15-11-2016, 22:03
A po tej domowej naprawie odpowietrzyles uklad?
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
|