DP0 - kilka błędów
op
Obyś nie załatwił na amen tej skrzyni. ASB nie lubi taktyki "kiedyś się to zrobi". Wiem, że nie każdy ma warunki (ja mam garaż z kanałem, ale nie ogrzewany i ręce przymarzają zimą do metalowych części), ale są niestety elementy które będą powodowały większe szkody z czasem. (12-02-2022, 20:11)adamvet napisał(a): Olej mam wlany taki sam. Czy tej wtyczce nie brakuje czegoś? Jeśli brak osłony od dołu - takie mam wrażenie - może to powodować właśnie dziwne akcje. Te błędy wyskakują mi głównie gdy jest wilgotno. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2022, 14:31 przez vitia.)
Dzięki za podpowiedź trochę mnie nastraszyłeś. Poszukam jakiegoś garażu bo pod blokiem raczej niemożliwa robota. A co do osłony to niemam jak sprawdzić bez kanału. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź. A narazie szczeniak postoi dopuki czegoś nie wykombinuje.
(16-02-2022, 14:23)vitia napisał(a): Moja wtyczka/gniazdo wyglądało identycznie, użyłem taśmy izolacyjnej samowulkanizującej i pospinałem opaskami.
op
Niestety błąd pojawił się ponownie, po krótkiej przerwie. Nie ma wielkich mrozów, ale jednak w nocy coś tam poniżej zera bywa. Wcześniej wiązałem to z wilgocią i mrozami.
Styki sprawdzone, profilaktycznie spryskane odpowiednimi preparatami. Patrząc na pierwszy post i screeny jakie wkleiłem - nie wiem czy nie pokusić się o wymianę głównego elektrozaworu. Ciśnienie jest mniejsze od zalecanego. Tylko czy na pewno ten zawór jest winien? Tym bardziej, że ma dopiero rok... Nowy, oryginalny. Czy coś innego może powodować mniejsze ciśnienie? Co innego może powodować taki błąd (opisany w pierwszym poście)?
Z tymi błędami o sieci multipleksowej to u mnie w zasadzie takie same wyskakiwały w ABS i hamulcu parkingowym przy tym uszkodzonym pozycjonerze - temat znasz bo mnie w nim przywołałeś Oprócz tego w skrzyni odczytałem DDT2000 błąd trybu manualnego co jak się okazało było bzdurą. Po wymianie do tej pory skrzynia pracuje pięknie.
Taka mnogość błędów nagle wysypanych trochę wygląda jakby jakiś sterownik się krzaczył albo coś z napięciem.. podobne rzeczy się dzieją jak akumulator pada. Co do ciśnienia to z mojego tematu wiem że nie aktualizowałeś softu po wymianie elektrozaworu - jak na moje jest to wymagane żeby skrzynia prawidłowo pracowała bo z tego co się edukowałem na zagranicznych forach, stare elektrozawory były sterowane częstotliwością 100Hz a nowe już 50Hz. Jak na moje rozumowanie, mając założony nowy elektrozawór i stary soft, sterowanie odbywa się zbyt wolno i podejrzewam że mogą być przez to niedokładności w utrzymywaniu ciśnienia (ale to tylko moje gdybanie - specem od skrzyń żadnym nie jestem). Przy zaktualizowanym sofcie nie ma to już znaczenia, bo nawet jeśli elektrozawór jest starszy to soft po prostu próbuje nim sterować 2x szybciej ale ten nie zdąży zareagować na tyle szybko. Pytanie tylko kto da radę taki update przeprowadzić, jak się pytałem lokalnego aso tak profilaktycznie (póki nie potrzebuję to wolę nie ruszać) to ani me ani be.
op
I dziś znów... Nie bym szukał na siłę czegoś innego, zabieram się w poniedziałek za sprawdzenie tego softu. Ale jeszcze jedna uwaga - to się dzieje dopiero od roku po wymianie zaworów i zawsze po deszczu. Nie wiem czy temperatura ma tu znaczenie, bo w lato się jeszcze nie działo. Czyli póki co - zimno i deszcz... W inne dni spokój. Daje to jakiś dodatkowy trop?
A gdzie siedzi sterownik tej skrzyni? Może przy nim trzeba obejrzeć wtyczki i przeczyścić, bo jak to się faktycznie dzieje zawsze przy większej wilgotności to gdzieś ewidentnie włazi woda. U mnie w zasadzie chyba ten pozycjoner też padł od wody - mam LPG i lało się z trójnika na górę skrzyni (dlatego myślałem, że chłodniczka poszła). Niby to ustrojstwo jest szczelne, nawet ma oring pod pokrywką, ale w środku trochę wilgoci było. Nie wiem czy to go skończyło, czy wytarte już ścieżki.
op
Przed lewym kołem, pomiędzy zderzakiem a nadkolem.
Ja już wszystkie wtyczki sprawdzałem - czyste i błyszczące. Wtyczki całe, osłony niepopękane. Na wszelki wypadek jeszcze pryskałem sprayem odpowiednim. I co ciekawe, zdarzy się to raz z rana. Po zrestartowaniu auta jest spokój. Wieczorem, gdy auto stoi cały dzień, wracając z pracy - też spokój. Wkurza mnie to, boję się zerwania taśmy czy innego poważnego uszkodzenia skrzyni. A wymieniać na pałę wszystko, trochę nieekonomicznie. (01-04-2022, 08:16)vitia napisał(a): ... A wymieniać na pałę wszystko, trochę nieekonomicznie. https://midparts.com.pl/pl/p/DP0-AL4-REG...NCJI-/4364 powyżej lek na wbijanie trybu awaryjnego w tym samym miejscu... |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości