Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czujnik temperatury cieczy


rogerek20
Zarejestrowani

op Witam,

od jakiegoś czasu grzeje mi się silnik, nie załącza pierwszego biegu wentylatora, działa tylko drugi kiedy wskazówka wskoczy pod samą górę. Przy teście zegarów wyskakuję błąd E, wyczytałem że to błąd czujnika temperatury cieczy. Sprawdziłem przekaźniki wentylatora są sprawne. Wychodzi na to że to czujnik wariuje, stąd moje pytanie gdzie dokładnie go szukać, Scenic 1 1,6 16v 2000r . 

PS. Widziałem jakiś czujnik w bloku poniżej filtra powietrza, natomiast znalazłem grafikę, że rzeczony czujnik jest jakoś wyżej schowany pod samym filtrem. Jakby ktoś miał fotkę albo precyzyjne info gdzie dokładnie go szukać proszę o informację. 

Pozdrawiam Mariusz (nowy użytkownik forum)
pio555 napisał 23-05-2017, 17:56:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017, 17:56 przez pio555.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Czujnik w obudowie termostatu.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - jeśli masz silnik K4M:
Jest to czujnik podwójny o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji. Pierwszy segment czujnika przekazuje sygnał napięcia do elektronicznego urządzenia sterującego silnika (styki 13 i 73), który włącza w zestawie wskaźników lampkę ostrzegawczą w przypadku przegrzewania się silnika, włącza silnik wentylatora chłodnicy oraz optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki. Drugi segment przekazuje w sposób ciągły sygnał napięcia do wskaźnika temperatury w zestawie wskaźników. Segmenty czujnika nie są połączone ze sobą i pracują w oddzielnych obwodach.
W przypadku uszkodzenia pierwszego segmentu czujnika cieczy chłodzącej elektroniczne urządzenie sterujące zasila w sposób ciągły elektryczny silnik wentylatora cieczy chłodzącej - cecha charakterystyczna ułatwiająca wstępną diagnozę.
Marka: Jaeger.
Napięcie zasilania (mierzone na stykach B1 i B2 złącza czujnika): 5 V.
Rezystancja:
- przy 20°C: 3060 do 4045 Ω;
- przy 40°C: 1315 do 1600 Ω;
- przy 80°C: 300 do 370 Ω
- przy 90°C: 210 do 270 Ω.

Czujnik na tyle tani, że można zaryzykować podmianę na nowy bez przeprowadzania diagnostyki błędów i odczytu parametrów pracy live.
Ja jednak stawiał bym na zespół przekaźników wentylatora, lubią głupieć.
Choć równie dobrze może być uszkodzona wiązka silnika wentylatora.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017, 19:33 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
rogerek20
Zarejestrowani

op Przekaźniki sprawdzone poza autem i wygląda na to że się pykają ;) Rozumiem że chodzi o te dwa pod maską w skrzynce po prawej stronie, brązowy i fioletowy??

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości