adamvet
64
0
28
5
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
adamvet
Zarejestrowani
— 22-07-2021, 18:04
op
Szanowni forumowicze, zwracam się do Was z prośbą.
Czy możecie podać, jakie są wartości ciśnienia czynnika chłodniczego na biegu jałowym jak i przy 2000 obrotów?
Jaką najniższą temperaturę osiągnęliście na środkowych kratkach nawiewu, przy zamkniętym obiegu wewnętrznym i ustawioną temperaturą na 15stopni?
Temperatura na zewnątrz około 30st.
Dziękuje.
•
twilk7
4,252
17
2592
875
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 22-07-2021, 19:43
Obroty silnika nie powinny wpływać na ciśnienie czynnika.
Nie sprawdza się temp z kratek przy nastawie na 15 ⁰, tylko na minimum.
Przy temperaturze zewnętrznej 30⁰ i ustawieniu na minimum, czyli max chłodzenie powinno być od 8 do 12⁰.
Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 22-07-2021, 20:44
U mnie ostatnio było nawet 7°C
Ale to było parę dni po nabiciu klimy...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
adamvet
64
0
28
5
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
adamvet
Zarejestrowani
— 22-07-2021, 21:03
op
Dzięki,
Właśnie chce się dowiedzieć jak jest w praktyce. Co pokazuje czujnik ciśnienia.
Sprężarka pracuje na mniejszych obrotach, ma mniejszą wydajność, większe obroty większa wydajność. U mnie sprężarka nie ma zaworu sterowania wydajności. Mam problemy z uzyskaniem temperatury <14 stopni na wolnych obrotach. Klima odpowiednio nabita, szczelna. Skraplacz czysty, wentylator działa na 2 biegach. Zastanawiam się czy sprężarka nie robi się mało wydajna (nie ma odpowiedniego sprężania lub jest inny problem).
Sprawdzanie temperatury u mnie Klimatronik 15 stopni = najniższa temperatura.
•
twilk7
4,252
17
2592
875
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 22-07-2021, 21:21
(22-07-2021, 20:44)scrabi napisał(a): U mnie ostatnio było nawet 7°C
Ale to było parę dni po nabiciu klimy...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Przy jakiej temperaturze zewnętrznej?
@ adamvet czyli sprężarka nie pracuje ciągle, tylko praca przerywaną, czyli sprzęgło rozłącza sprężarkę po osiągnięciu max ciśnienia i załącza przy min ciśnieniu.
Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2021, 21:27 przez twilk7.)
•
adamvet
64
0
28
5
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
adamvet
Zarejestrowani
— 22-07-2021, 21:38
op
tak, sprzęgło powinno rozłączać sprężarkę, ale u mnie się to nie dzieje, nie osiąga max ciśnienia na wolnych obrotach.
Dlatego chciałem wiedzieć, jak to wygląda u innych przy podobnych warunkach.
•
twilk7
4,252
17
2592
875
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 23-07-2021, 05:57
(22-07-2021, 21:03)adamvet napisał(a): <14 stopni na wolnych obrotach.
Przy wysokiej temperaturze zewnętrznej, plus nagrzany asfalt, plus gorąca chłodnica cieczy chłodzącej. W takich okolicznościach wentylator nie jest w stanie schłodzić czynnika do odpowiedniego temperatury, przez co jest go trudniej sprężyć, dlatego klima słabiej chłodzi.
Jakie ciśnienia pokazała maszyna po obsłudze klimatyzacji i przy jakiej temperaturze otoczenia był robiony serwis klimatyzacji?
Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka
•
adamvet
64
0
28
5
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
adamvet
Zarejestrowani
— 23-07-2021, 08:20
op
Ciśnienia nie pamiętam(mówił że jest ok), temperatura czynnika około 10⁰( powiedział że za niska), temp na zewnątrz 25⁰, ściągnięte było 525g czynnika i dobicie do 550g.Gość zajmuje się klima już kilka lat (co prawda nabijaniem i drobnymi naprawami). W tym samym czasie skończył serwis Seata, który stał obok na drugim stanowisku, sprawdziłem temp. na kratkach było około 5⁰, a na szybie przedniej para się skraplała.
•
jarcun
303
1
52
28
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
gdansk
jarcun
Zarejestrowani
— 23-07-2021, 09:15
Ciśnienie zależy od wielu czynników ciężko porównać. Zmiana ciśnienia po zwiększeniu obrotów to norma ale nie jest to dużo kilka barów. Na obiegu zamkniętym też nie jest miarodajny pomiarbo to zależy ile jest w aucie st. 15 st w scenic ii to minimum więc dobrze sprawdzasz. U mnie przy ok 30 na zewnątrz na postoju na 2 dmucha Ok 5 st na 3 Ok 8st na maxa czyli 4 Ok 12st w trakcie jazdy na 2 Ok 3st na 3 Ok 5st na4 ok8st obieg otwarty
•
twilk7
4,252
17
2592
875
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 23-07-2021, 09:22
Taka mała ściąga odemnie. Nie dziękujcie....
Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka
|