dragonn
3
0
0
0
SC III ph I
2009
Energy dCi 130KM, od 2013
Brzesko
dragonn
Zarejestrowani
— 12-12-2016, 19:41
op
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Scenica III ph I 1.9 dci 130km. Zauważyłem, że w porównaniu z innym dieslem pod domem tj. Mazda 2.0 ditd, Scenic odpala opornie - prawie niezależnie od temperatury (najzimniej miałem -9 wtedy zakręcił pewnie z jeden obrót więcej ) kręci jak na moją głowę za długo. Mam też taki pęcherzyk dł. 3-4 cm przy gruszce - widać na załączonym zdjęciu. Odpala tak jak na filmiku w linku : http://www.youtube.com/watch?v=DBFFAhoM2UQ
Akumulator nie najnowszy, ale mierzony był z wynikiem podobno OK - wynik testu też w załączniku. Dodam, że ładowałem go po tym teście prostownikiem do "pełna" i zupełnie nie miało to wpływu na "jakość" odpalania.
Pytanie mam do posiadaczy takiego motoru czy macie taki pęcherzyk ? Czy pali Wam na "dotyk", czy podobnie jak mój, a ja przewrażliwiony jestem ?
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2016, 19:42 przez dragonn.)
•
pio555
31,288
124
11103
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 12-12-2016, 19:50
(12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Odpala tak jak na filmiku w linku : http://www.youtube.com/watch?v=DBFFAhoM2UQ przy jakiej temp to było?
nie było wcale źle
(12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Mam też taki pęcherzyk dł. 3-4 cm przy gruszce - widać na załączonym zdjęciu. może gruszka nieszczelna?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ko-ma
9,612
28
1637
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-12-2016, 19:53
Obalając kilka mitów:
- powietrza w przewodach ma nie być - i da się to osiągnąć. Ni mówię, że w prosty sposób i np. bez wymany stwardniałych przewodów. Ale czasem samo poruszenie przewodami na króćcach, przepięcie szybkozłączek - działa cuda.
- 1,9 dci ma zapalać jak każdy inny diesel z CR. Pod warunkiem, że ma wszystkie świece żarowe sprawne ( a przecież ich niesprawność nie powoduje wyświetlenia błędu na desce ) - wystarczy dokonać prostego pomiaru elektrycznego (impedancji) + odcytać ew. błędy.
- demonizowane często jako przyczyna filtry paliwa - przy tankowaniu na "normalnych" stacjach są z reguły najmniej zawodnym elementem układu.
- ważnym a pomijanym często elementem jest ręczna pompka paliwa, tzw "gruszka" - jakakolwiek nieszczelność czy niesprawność zaworków tej pompki powoduje znaczne utrudnienie rozruchu już po stosunkowo krótkim postoju. Przy tym - jestem zdecydowanym przeciwnikiem montowania dodatkowych zaworów zwrotnych w układzie zasilania, zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych - w sytuacji awaryjnej może okazać się, że uniemożliwiają zalanie układu i odpowietrzenie po nawet drobnej awarii i w efekcie pozostaje laweta na warsztat
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• krzysztofk
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Ja też obstawiam gruszke.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
dragonn
3
0
0
0
SC III ph I
2009
Energy dCi 130KM, od 2013
Brzesko
dragonn
Zarejestrowani
— 12-12-2016, 21:49
op
(12-12-2016, 19:50)pio555 napisał(a): (12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Odpala tak jak na filmiku w linku : http://www.youtube.com/watch?v=DBFFAhoM2UQ
Cytat:przy jakiej temp to było?
- 4 stopnie
nie było wcale źle
(12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Mam też taki pęcherzyk dł. 3-4 cm przy gruszce - widać na załączonym zdjęciu.
Cytat:może gruszka nieszczelna?
Nad nią się właśnie zastanawiam, chciał wiedzieć jak to wygląda u kogoś innego. Dodam że po uruchomieniu silnika w tym miejscu oczywiście nie ma pęcherzyka.
(12-12-2016, 19:53)ko-ma napisał(a): Obalając kilka mitów:
- powietrza w przewodach ma nie być - i da się to osiągnąć. Ni mówię, że w prosty sposób i np. bez wymany stwardniałych przewodów. Ale czasem samo poruszenie przewodami na króćcach, przepięcie szybkozłączek - działa cuda.
- 1,9 dci ma zapalać jak każdy inny diesel z CR. Pod warunkiem, że ma wszystkie świece żarowe sprawne ( a przecież ich niesprawność nie powoduje wyświetlenia błędu na desce ) - wystarczy dokonać prostego pomiaru elektrycznego (impedancji) + odcytać ew. błędy.
- demonizowane często jako przyczyna filtry paliwa - przy tankowaniu na "normalnych" stacjach są z reguły najmniej zawodnym elementem układu.
- ważnym a pomijanym często elementem jest ręczna pompka paliwa, tzw "gruszka" - jakakolwiek nieszczelność czy niesprawność zaworków tej pompki powoduje znaczne utrudnienie rozruchu już po stosunkowo krótkim postoju. Przy tym - jestem zdecydowanym przeciwnikiem montowania dodatkowych zaworów zwrotnych w układzie zasilania, zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych - w sytuacji awaryjnej może okazać się, że uniemożliwiają zalanie układu i odpowietrzenie po nawet drobnej awarii i w efekcie pozostaje laweta na warsztat
Na wstępie - dzięki za obszerną odpowiedź! Dodam tylko że to raczej nie świecie, bo na gorącym silniku pali właściwie tak samo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2016, 21:53 przez dragonn.)
•
ko-ma
9,612
28
1637
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 13-12-2016, 07:05
(12-12-2016, 21:49)dragonn napisał(a): a gorącym silniku pali właściwie tak samo Trzeba pamiętać o ty, że w Sc świece pracują nie tylko podczas rozruchu zimnego silnika, pracują impulsowo prawie przez cały czas ( co dla kilku osób było niejakim zaskoczeniem ).
Inna sprawa, że z jedną spaloną świecą z powodzeniem da się jeździć nawet podczas mrozów.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 13-12-2016, 12:09
(12-12-2016, 19:53)ko-ma napisał(a): ich niesprawność nie powoduje wyświetlenia błędu na desce Powoduje jednak. U mnie przy jednej spalonej świecy wyświetlany był błąd wtrysku.
ps sory, nie zauważyłem, że chodzi o SC III, w SC II wyświetlało
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2016, 12:09 przez Lepus.)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
ko-ma
9,612
28
1637
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 13-12-2016, 12:10
(13-12-2016, 12:09)Lepus napisał(a): U mnie przy jednej spalonej świecy wyświetlany był błąd wtrysku. A ja jeżdżę z jedną spaloną, błąd widoczny w sterowniku silnika, na desce błędu nie ma. Sc II.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|