Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ciągła praca dmuchawy.


Marcin Szewczyk
Zarejestrowani

op Witam 
Posiadam Scenica I 1,6 16V 2002r. Problem dotyczy wersji climatronic. Po włączeniu zapłonu dmuchawa nawiewu pracuję 
na niskich obrotach nawet w pozycji off nie ma możliwości jej wyłączenia.
Reaguję na zwiększanie jak i zmniejszanie obrotów. Czyli raczej wykluczam panel sterowania.
Choć w pozycjach od 3-5 nie ma znacznego zwiększenia obrotów. A obroty na najwyższym biegu
są mniejsze niż przed awarią.
Podmieniłem dziś przekaźnik co prawda na 20A bez zmian czyli ten temat odpada.
Czy przyczyny szukać w opornicy tj. rezystorze dmuchawy ?
Będę wdzięczny za wszelkie porady.
pio555 napisał 11-12-2017, 22:06:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2017, 22:06 przez pio555.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

włąśnie może pnel szwankuje skoro nie ma reakcji na regulacje......
ale tez moze rezystor padł juz...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Marcin Szewczyk
Zarejestrowani

op Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają.
Regulacja działa choć prędkość maksymalna jest trochę mniejsza niż przed wystąpieniem usterki.
Tak jak pisałem od stopnia 3-5 jakby obrotów nie przybywało. Później idą w górę.
Jeśli szwankuje rezystor, dmuchawa chodzi na najwyższych obrotach tak ?

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Różnie bywa, czasem działa cały czas na full, czasem wcale. Sprawdź kostkę do wentylatora. Objawy wskazują na elektronikę wentylatora, albo panel.
Po odpaleniu silnika wzrasta napięcie, więc i wentylator trochę szybciej może pracować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2017, 08:40 przez filozof.)

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(12-12-2017, 08:39)filozof napisał(a): Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają.
To jest prawidłowa reakcja
(12-12-2017, 07:19)Marcin Szewczyk napisał(a): Regulacja działa choć prędkość maksymalna jest trochę mniejsza niż przed wystąpieniem usterki.
Sprawdź filtr kabinowy oraz czy nie ma liści itp w środku wentylatora
(12-12-2017, 07:19)Marcin Szewczyk napisał(a): Tak jak pisałem od stopnia 3-5 jakby obrotów nie przybywało. Później idą w górę.
Jak masz climatronic to o jakich stopniach piszesz? Tego nie rozumiem.
Jak działa regulacja na przyciskach i obroty dmuchawy reagują, to wykluczam panel sterowania oraz "opornicę" (tak naprawdę jest to elektroniczny regulator obrotów).
Możliwe, że coś z samym silnikiem dmuchawy się coś dzieje albo coś go hamuje jak wyżej piszę.
Jak ta "opornica" szwankuje, jest uszkodzona, to masz albo obroty max albo nie ma ich wcale.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(12-12-2017, 10:07)Lepus napisał(a): [quote="filozof" pid="410270" dateline="1513064396"]Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają.
To jest prawidłowa reakcja

Jeśli jest wyłączona na off to chyba nie jest to prawidłowe

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Co to znaczy OFF ? Czy mam rozumieć, że te 4 listki na wyświetlaczu są "puste" ?
U mnie jak mam AUTO to wogóle nie słychać wentylatora, słychać go dopiero jak "listki" są w ponad połowie wypełnione, czyli obroty przekraczają połowę max. Na małych obrotach, 1 lub 1,5 "listka" to że wentylator chodzi wiem tylko z wyświetlacza. Nawet na max to słychać niewielki szum.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Piszesz z perspektywy sII, a mowa jest o sI. W jedynce na wyświetlaczu jest 6, albo 7 kresek (stopni).
(12-12-2017, 11:16)scrabi83 napisał(a):
(12-12-2017, 10:07)Lepus napisał(a): [quote="filozof" pid="410270" dateline="1513064396"]Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają.
To jest prawidłowa reakcja

Jeśli jest wyłączona na off to chyba nie jest to prawidłowe

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

Jeśli przed wyłączeniem silnika klima była na "Auto", to po włączeniu zapłonu wróci do "Auto" i przyspieszenie po uruchomieniu silnika będzie normalne (chociaż na czas pracy rozrusznika powinien się wyłączyć) . Jeśli klimy nie da się w ogóle włączyć, to ja bym obstawiał panel, albo tzw. opornicę.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości