Marcin Szewczyk
4
0
0
0
Jarocin, Kalisz, Poland
op
Witam
Posiadam Scenica I 1,6 16V 2002r. Problem dotyczy wersji climatronic. Po włączeniu zapłonu dmuchawa nawiewu pracuję
na niskich obrotach nawet w pozycji off nie ma możliwości jej wyłączenia.
Reaguję na zwiększanie jak i zmniejszanie obrotów. Czyli raczej wykluczam panel sterowania.
Choć w pozycjach od 3-5 nie ma znacznego zwiększenia obrotów. A obroty na najwyższym biegu
są mniejsze niż przed awarią.
Podmieniłem dziś przekaźnik co prawda na 20A bez zmian czyli ten temat odpada.
Czy przyczyny szukać w opornicy tj. rezystorze dmuchawy ?
Będę wdzięczny za wszelkie porady.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2017, 22:06 przez pio555.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 11-12-2017, 22:12
włąśnie może pnel szwankuje skoro nie ma reakcji na regulacje......
ale tez moze rezystor padł juz...
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Marcin Szewczyk
4
0
0
0
Jarocin, Kalisz, Poland
op
Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają.
Regulacja działa choć prędkość maksymalna jest trochę mniejsza niż przed wystąpieniem usterki.
Tak jak pisałem od stopnia 3-5 jakby obrotów nie przybywało. Później idą w górę.
Jeśli szwankuje rezystor, dmuchawa chodzi na najwyższych obrotach tak ?
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 12-12-2017, 08:39
Różnie bywa, czasem działa cały czas na full, czasem wcale. Sprawdź kostkę do wentylatora. Objawy wskazują na elektronikę wentylatora, albo panel.
Po odpaleniu silnika wzrasta napięcie, więc i wentylator trochę szybciej może pracować.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2017, 08:40 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Lepus
1,432
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 12-12-2017, 10:07
(12-12-2017, 08:39)filozof napisał(a): Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają. To jest prawidłowa reakcja
(12-12-2017, 07:19)Marcin Szewczyk napisał(a): Regulacja działa choć prędkość maksymalna jest trochę mniejsza niż przed wystąpieniem usterki. Sprawdź filtr kabinowy oraz czy nie ma liści itp w środku wentylatora (12-12-2017, 07:19)Marcin Szewczyk napisał(a): Tak jak pisałem od stopnia 3-5 jakby obrotów nie przybywało. Później idą w górę. Jak masz climatronic to o jakich stopniach piszesz? Tego nie rozumiem.
Jak działa regulacja na przyciskach i obroty dmuchawy reagują, to wykluczam panel sterowania oraz "opornicę" (tak naprawdę jest to elektroniczny regulator obrotów).
Możliwe, że coś z samym silnikiem dmuchawy się coś dzieje albo coś go hamuje jak wyżej piszę.
Jak ta "opornica" szwankuje, jest uszkodzona, to masz albo obroty max albo nie ma ich wcale.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 12-12-2017, 11:16
(12-12-2017, 10:07)Lepus napisał(a): [quote="filozof" pid="410270" dateline="1513064396"]Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają. To jest prawidłowa reakcja
Jeśli jest wyłączona na off to chyba nie jest to prawidłowe
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Lepus
1,432
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 13-12-2017, 08:42
Co to znaczy OFF ? Czy mam rozumieć, że te 4 listki na wyświetlaczu są "puste" ?
U mnie jak mam AUTO to wogóle nie słychać wentylatora, słychać go dopiero jak "listki" są w ponad połowie wypełnione, czyli obroty przekraczają połowę max. Na małych obrotach, 1 lub 1,5 "listka" to że wentylator chodzi wiem tylko z wyświetlacza. Nawet na max to słychać niewielki szum.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 20-12-2017, 18:30
Piszesz z perspektywy sII, a mowa jest o sI. W jedynce na wyświetlaczu jest 6, albo 7 kresek (stopni).
(12-12-2017, 11:16)scrabi83 napisał(a): (12-12-2017, 10:07)Lepus napisał(a): [quote="filozof" pid="410270" dateline="1513064396"]Po włączeniu zapłonu dmuchawa automatycznie zaczyna pracować. Po "odpaleniu silnika" obroty nieznacznie wzrastają. To jest prawidłowa reakcja
Jeśli jest wyłączona na off to chyba nie jest to prawidłowe
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Jeśli przed wyłączeniem silnika klima była na "Auto", to po włączeniu zapłonu wróci do "Auto" i przyspieszenie po uruchomieniu silnika będzie normalne (chociaż na czas pracy rozrusznika powinien się wyłączyć) . Jeśli klimy nie da się w ogóle włączyć, to ja bym obstawiał panel, albo tzw. opornicę.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
|