Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Blokada kierownicy


Rafalrenault
Zarejestrowani

op Witam
Mam takie pytanie dotyczy Megane II phI ale to samo co Scenic II.
Czy po wyjęciu modułu blokady kierownicy, odblokuje kierownicę?
Wiem że nie odpali ale samochód córki pozostał wczoraj na parkingu przy markecie. Jeszcze tak zaparkowany z boku wiata na wózki, z przodu skarpa.
Jak odblokuje kierownicę to się sholuje, a jak nie to niestety laweta (ciekawe jeszcze jak ma ustawione koła, nie wiem bo żona ja odebrała)

Odpowiedz
itek
A może laweta wyjdzie taniej. Można się dogadać lub szukać innego rozwiązania.

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Online
Jak wyciągniesz moduł blokady to uda się holować ale nie odpalisz wiec nie Brdzie zbyt hamowania ani wspomagania. A może prościej na miejscu go ruszyć?

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kiwikrakow za ten post post:
  • Rafalrenault
Rafalrenault
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedzi.
Chodzi czy da się po wyjęciu modułu (nie wiem czy trzpień blokujący kierownicę wychodzi z modułu, czy no jest w kolumnie a moduł przyciska trzpień) odblokować kierownicę. A że brak wspomagania i serwa to wiem, córka już raz była holowana kilkadziesiąt km ale wtedy była inna przyczyna.
Laweta może drogo nie wyjdzie ale są święta a dziś to i ja pracuję Sad
Mam nadzieje że może bezpiecznik poszedł, choć wątpię.

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

Laweta może być tańszym rozwiązaniem gdyby przy holowaniu przytrafiła sie kontrola policji.

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Online
@ Rafalrenault da się wyjąc blokadę (ale nie wypinać z instalacji)i jeździć wiec trzpień jest na blokadzie ale pamiętaj tam jest lewy gwint!

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kiwikrakow za ten post post:
  • Rafalrenault
ko-ma
Zarejestrowani

Żeby oszczędzić Wam nerwów i szarpaniny - podpowiem:
Moduł blokady w całości da się wymontować tylko i wyłącznie wtedy, gdy blokada kierownicy jest otwarta (nie zatrzaśnięta).
Blokady w pozycji zatrzaśniętej, w sytuacji, gdy przyciśnięcie start jej nie odblokowuje, zwracając na desce komunikat o błędzie - w prosty sposób NIE zdemontujecie, choćby z takiej przyczyny, że sama budowa śruby mocującej moduł to wyklucza - próba wykręcenia jej w dół spowoduje, że ząb blokady wskoczy w podtoczenie na śrubie i uniemożliwi dalsze jej wykręcenie oraz - ponowne wkręcenie... Jeśli nie następuje odblokowanie po kilku - kilkunastu próbach, połączonych z próbami ruszania kierownicą na boki (czasami się udaje) - nie ma co nawet próbować gdzieś w świecie robić cokolwiek, działania te są z góry skazane na niepowodzenie.
Wtedy najprostszą opcją jest demontaż części plastików deski i rozwiercanie korpusu blokady, najczęściej aż do zniszczenia rygla blokady. Transport oczywiście tylko na lawecie.
Zabawy jest na pół dnia.
Do uruchomienia samochodu moduł blokady jest konieczny, musi być nowy (lub co najmniej "wyczyszczony"), montaż używki bez skasowania zawartości pamięci będzie bezskuteczny.
Jedna pociecha z praktyki - moduł po zdemontowaniu nie musi być zamontowany na kolumnie powtórnie - sprawny element można podpiąć do wiązki i powiesić gdzieś z boku pod deską.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2020, 13:25 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • kiwikrakow, Rafalrenault
Rafalrenault
Zarejestrowani

op Samochód już pod domem.
Dałem córce bezpiecznik nowy, powiedziałem gdzie powinna podmienić. Miała zorganizowanych kolegów do pomocy, ostateczności lawetę ( też jakiś kolega). Oczywiście zmieniła bezpiecznik i odpalił. Ale zmieniła w tzw. zestawie zapasowych ??. Jak przyjechała to powiedziała że w kabinie. Zdziwiło mnie to i chciałem to zobaczyć. Pokazała gdzie to się nieźle uśmiałem.
Wczoraj wieczorem podjechała i nic.
W nocy był mróz , może to pomogło.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Rafalrenault za ten post post:
  • PunkRock86
kiwikrakow
Zarejestrowani

Online
@ Rafalrenaulta jaki bezpiecznik wywala? Może watro poszukać przyczyny. A bezpieczniki zapasowe nowe miewają zbyt cienki styki i mimo ze bezpiecznik dobry to nie przewodzi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2020, 19:48 przez kiwikrakow.)

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
Rafalrenault
Zarejestrowani

op No właśnie nic nie zostało zrobione.
Samochód odstał ok. 40 godzin i odpalił jakbym nic się nie stało.
A córka otworzyła w kabinie pokrywę bezpieczników na której są zapasowe ( Megane 2 tak ma ) i wymieniła niebieski, który jej dałem ale żeby wymieniła pod maską gdzie jest od blokady kierownicy. Uważała że naprawiła. Jak pokazała po powrocie jak to zrobiła, to .... boki zrywałem że śmiechu.
Dziś wyciągnę jej moduł blokady z kolumny kierowniczej.
Potem wyciągnę ze swojego Scenica.
Lepiej na zimne dmuchać. Bo jak kolega wyżej pisał moduł blokady wyjdzie bezszeanku na otwartej blokadzie. Przyjżałem się obrazką śruby tego modułu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2020, 01:42 przez Rafalrenault.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości