Rafalrenault
23
0
1
10
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Szczecin
op
Witam
Mam takie pytanie dotyczy Megane II phI ale to samo co Scenic II.
Czy po wyjęciu modułu blokady kierownicy, odblokuje kierownicę?
Wiem że nie odpali ale samochód córki pozostał wczoraj na parkingu przy markecie. Jeszcze tak zaparkowany z boku wiata na wózki, z przodu skarpa.
Jak odblokuje kierownicę to się sholuje, a jak nie to niestety laweta (ciekawe jeszcze jak ma ustawione koła, nie wiem bo żona ja odebrała)
•
A może laweta wyjdzie taniej. Można się dogadać lub szukać innego rozwiązania.
•
kiwikrakow
4,168
21
3404
6,200
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
Jak wyciągniesz moduł blokady to uda się holować ale nie odpalisz wiec nie Brdzie zbyt hamowania ani wspomagania. A może prościej na miejscu go ruszyć?
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Rafalrenault
23
0
1
10
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Szczecin
op
Dzięki za odpowiedzi.
Chodzi czy da się po wyjęciu modułu (nie wiem czy trzpień blokujący kierownicę wychodzi z modułu, czy no jest w kolumnie a moduł przyciska trzpień) odblokować kierownicę. A że brak wspomagania i serwa to wiem, córka już raz była holowana kilkadziesiąt km ale wtedy była inna przyczyna.
Laweta może drogo nie wyjdzie ale są święta a dziś to i ja pracuję
Mam nadzieje że może bezpiecznik poszedł, choć wątpię.
•
wobli
942
3
288
182
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 25-12-2020, 13:28
Laweta może być tańszym rozwiązaniem gdyby przy holowaniu przytrafiła sie kontrola policji.
•
kiwikrakow
4,168
21
3404
6,200
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
@ Rafalrenault da się wyjąc blokadę (ale nie wypinać z instalacji)i jeździć wiec trzpień jest na blokadzie ale pamiętaj tam jest lewy gwint!
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 26-12-2020, 13:25
Żeby oszczędzić Wam nerwów i szarpaniny - podpowiem:
Moduł blokady w całości da się wymontować tylko i wyłącznie wtedy, gdy blokada kierownicy jest otwarta (nie zatrzaśnięta).
Blokady w pozycji zatrzaśniętej, w sytuacji, gdy przyciśnięcie start jej nie odblokowuje, zwracając na desce komunikat o błędzie - w prosty sposób NIE zdemontujecie, choćby z takiej przyczyny, że sama budowa śruby mocującej moduł to wyklucza - próba wykręcenia jej w dół spowoduje, że ząb blokady wskoczy w podtoczenie na śrubie i uniemożliwi dalsze jej wykręcenie oraz - ponowne wkręcenie... Jeśli nie następuje odblokowanie po kilku - kilkunastu próbach, połączonych z próbami ruszania kierownicą na boki (czasami się udaje) - nie ma co nawet próbować gdzieś w świecie robić cokolwiek, działania te są z góry skazane na niepowodzenie.
Wtedy najprostszą opcją jest demontaż części plastików deski i rozwiercanie korpusu blokady, najczęściej aż do zniszczenia rygla blokady. Transport oczywiście tylko na lawecie.
Zabawy jest na pół dnia.
Do uruchomienia samochodu moduł blokady jest konieczny, musi być nowy (lub co najmniej "wyczyszczony"), montaż używki bez skasowania zawartości pamięci będzie bezskuteczny.
Jedna pociecha z praktyki - moduł po zdemontowaniu nie musi być zamontowany na kolumnie powtórnie - sprawny element można podpiąć do wiązki i powiesić gdzieś z boku pod deską.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2020, 13:25 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Rafalrenault
23
0
1
10
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Szczecin
op
Samochód już pod domem.
Dałem córce bezpiecznik nowy, powiedziałem gdzie powinna podmienić. Miała zorganizowanych kolegów do pomocy, ostateczności lawetę ( też jakiś kolega). Oczywiście zmieniła bezpiecznik i odpalił. Ale zmieniła w tzw. zestawie zapasowych ??. Jak przyjechała to powiedziała że w kabinie. Zdziwiło mnie to i chciałem to zobaczyć. Pokazała gdzie to się nieźle uśmiałem.
Wczoraj wieczorem podjechała i nic.
W nocy był mróz , może to pomogło.
kiwikrakow
4,168
21
3404
6,200
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
@ Rafalrenaulta jaki bezpiecznik wywala? Może watro poszukać przyczyny. A bezpieczniki zapasowe nowe miewają zbyt cienki styki i mimo ze bezpiecznik dobry to nie przewodzi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2020, 19:48 przez kiwikrakow.)
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
Rafalrenault
23
0
1
10
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Szczecin
op
No właśnie nic nie zostało zrobione.
Samochód odstał ok. 40 godzin i odpalił jakbym nic się nie stało.
A córka otworzyła w kabinie pokrywę bezpieczników na której są zapasowe ( Megane 2 tak ma ) i wymieniła niebieski, który jej dałem ale żeby wymieniła pod maską gdzie jest od blokady kierownicy. Uważała że naprawiła. Jak pokazała po powrocie jak to zrobiła, to .... boki zrywałem że śmiechu.
Dziś wyciągnę jej moduł blokady z kolumny kierowniczej.
Potem wyciągnę ze swojego Scenica.
Lepiej na zimne dmuchać. Bo jak kolega wyżej pisał moduł blokady wyjdzie bezszeanku na otwartej blokadzie. Przyjżałem się obrazką śruby tego modułu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2020, 01:42 przez Rafalrenault.)
•
|