Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Błąd EGR - czego dalej szukać


aron155
Zarejestrowani

op Cześć


napiszę od początku co się działo, może pomoże to znaleźć przyczynę Biggrin Mianowicie oddałem auto do warsztatu na wymianę rozrządu, filtru paliwa, oleju i filtra oleju. Po odebraniu auta wyraźnie było słychać pracujący pasek. Telefon do warsztatu - "to pompa od wspomagania tak pracuje". Nie uwierzyłem, oddałem do zrobienia. Przy odbiorze okazało się, że nie pompa a "błąd mechanika". Dźwięk ustał. Ale klima przestała chłodzić. Ponownie telefon - "nic nie robiliśmy przy niej". Pojechałem gdzie indziej, żeby nabić. Klima pełna. Auto podniesione, sprawdzamy. Urwana wtyczka od czujnika ciśnienia gazu klimatyzacji. Więc powrót z kolejną reklamacją. Wtyczkę znaleźli, przylutowali. Odpalam, klima chodzi. Wyjeżdżam - komunikat "Sprawdź wtrysk" i drugi od sprawdzenia spalin. Już nie mam sił na kolejne reklamacje...

Zainwestowałem w moduł diagnostyczny. Dwa błędy:

DF209 Permanentny Czujnik położenia zaworu EGR Zwarcie lub obwód przerwany
DF012 Permanentny Napiecie zasilania czujników 2 Sygnał zewnętrzny poza dolnym limitem

Zawór EGR wymieniony (zamiennik za 500 zł). Podłączam się, nadal te same błędy. Ręce opadają... Sprawdzałem przewód od EGR-a, 1 z 5 pinów ma przejście do masy, reszta nie. Powoli kończą mi się pomysły. Wie ktoś czego szukać? Dokąd idą przewody? Może są uszkodzone i nie mają przejścia, ale nie mam pojęcia gdzie ich szukać dalej...

Z góry dziękuję za pomoc oraz schematy elektryczne do SC II Biggrin

EDIT: Zapomniałem dodać - klimatyzacja działa, odczyt z czujnika też jest.
PunkRock86 napisał 24-07-2021, 21:44:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2021, 21:44 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
deejayp40
Zarejestrowani

A przepustnica wydechu? Jeśli ją masz ,spróbuj sprawdzić, czy ten zaworek działa.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(24-07-2021, 19:59)deejayp40 napisał(a): A przepustnica wydechu? Jeśli ją masz ,spróbuj sprawdzić, czy ten zaworek działa.


Sc2 nie ma przepustnicy wydechu. Po wymianie była zrobiona adaptacja zaworu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
aron155
Zarejestrowani

op
(24-07-2021, 20:23)siwusek216 napisał(a):
(24-07-2021, 19:59)deejayp40 napisał(a): A przepustnica wydechu?  Jeśli ją  masz ,spróbuj sprawdzić, czy ten zaworek działa.


Sc2 nie ma przepustnicy wydechu. Po wymianie była zrobiona adaptacja zaworu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie robiłem, nie znalazłem takiej opcji. Mam MaxiEcu i nie było tego. A Delphi i WOW również. Z tego co się dowiedziałem, to nie zawsze jest ona wymagana (trzeba to robić z kompa). Podejrzewam, że to zależy od sterownika. Parametry sprawdzałem, EGR nie pracuje. Aaa, jedyne co jest to kasowanie nastaw EGR. Ale tego wolałem nie klikać... Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2021, 20:44 przez aron155.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(24-07-2021, 20:44)aron155 napisał(a):
(24-07-2021, 20:23)siwusek216 napisał(a):
(24-07-2021, 19:59)deejayp40 napisał(a): A przepustnica wydechu?  Jeśli ją  masz ,spróbuj sprawdzić, czy ten zaworek działa.


Sc2 nie ma przepustnicy wydechu. Po wymianie była zrobiona adaptacja zaworu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie robiłem, nie znalazłem takiej opcji. Mam MaxiEcu i nie było tego. A Delphi i WOW również. Z tego co się dowiedziałem, to nie zawsze jest ona wymagana (trzeba to robić z kompa). Podejrzewam, że to zależy od sterownika. Parametry sprawdzałem, EGR nie pracuje. Aaa, jedyne co jest to kasowanie nastaw EGR. Ale tego wolałem nie klikać... Thumbup


To może być właśnie ta opcja. Ecu pamięta ze ma uszkodzony egr i nie steruje zaworem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
aron155
Zarejestrowani

op
(24-07-2021, 20:46)siwusek216 napisał(a):
(24-07-2021, 20:44)aron155 napisał(a):
(24-07-2021, 20:23)siwusek216 napisał(a):
(24-07-2021, 19:59)deejayp40 napisał(a): A przepustnica wydechu?  Jeśli ją  masz ,spróbuj sprawdzić, czy ten zaworek działa.


Sc2 nie ma przepustnicy wydechu. Po wymianie była zrobiona adaptacja zaworu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie robiłem, nie znalazłem takiej opcji. Mam MaxiEcu i nie było tego. A Delphi i WOW również. Z tego co się dowiedziałem, to nie zawsze jest ona wymagana (trzeba to robić z kompa). Podejrzewam, że to zależy od sterownika. Parametry sprawdzałem, EGR nie pracuje. Aaa, jedyne co jest to kasowanie nastaw EGR. Ale tego wolałem nie klikać... Thumbup


To może być właśnie ta opcja. Ecu pamięta ze ma uszkodzony egr i nie steruje zaworem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To samo skasowanie błędu nie pomoże?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Po to są adaptacje aby przyuczyć skrajne pozycje. U brata w 1.9 sama wymiana egr nie dała rezultatu dopiero po przyuczeniu przestał wyskakiwać błąd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

W moim 1.9 120KM tez trzeba bylo przyuczac EGR bo nie mial mocy
Procedura Clip i po sprawie

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
aron155
Zarejestrowani

op Wg programów (Delphi, WOW, MaxiEcu) dostępna jest tylko funkcja ,,Kasuj zmienne EGR". Nie znajduję opcji ,,Adaptacja EGR", choć opcja ,,Kasuj zmienne EGR" jest w zakładce adaptacji. Czy ktoś z Was jej używał? Boję się to klikać, ponieważ nie wiem co dokładnie się stanie Thumbup

Odpowiedz
aron155
Zarejestrowani

op
(25-07-2021, 09:31)siwusek216 napisał(a): Po to są adaptacje aby przyuczyć skrajne pozycje. U brata w 1.9 sama wymiana egr nie dała rezultatu dopiero po przyuczeniu przestał wyskakiwać błąd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zanim zacząłem klikać pomyślałem, że zrobię jeszcze jeden test. Odłączyłem EGR. Błędy te same, zero reakcji. Spróbuję jeszcze odpalić auto i zmierzyć, czy dochodzi jakiekolwiek napięcie. Ale coraz bardziej zaczynam podejrzewać, że przez urwanw kable od czujnika ciśnienia zrobiło się jakieś zwarcie... Próbuję dostać się do skrzynki bezpieczników. Wie ktoś jak to zrobić? Od góry, czy trzeba zabudowę akumulatora wyjąć i od boku??

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

EDIT: Choć wątpię, czy pomiar po odpalwniu coś da. Skoro jest błąd, to raczej nie poda mu napięcia. Dobrze myślę??

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2021, 16:04 przez aron155.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości