Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Benzyna, diesel czy gaz? - Kalkulator


pio555
Junior Administratorzy

Online
(02-12-2018, 14:01)Maciek R4 napisał(a): Wyliczenia calkiem calkiem, ale nie wziales pod uwage aktualnego trendu i realnej rynkowej utraty wartosci diesli. Diesle polecialy na leb na szyje i beda leciec dalej przez zapedy ekoterrorystow i utrata wartosci diesla jest obecnie znacznie wieksza niz statystyka, no chyba ze chcesz sprzedawac, a nie sprzedac.
zgadzam się z Tobą ale dziś czy sprzedajesz PB czy PB+LPg czy ON jest problem ze sprzedażą bo każdy chce tanio taniej.....
dochodu juz do tego ,że SC III w ON możesz kupić za 15 tyś-pomijam stan i przebieg a dobre auto z legalnym przebiegiem jest niesprzedawalne bo za drogie....
takie czasy....

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kejkej
Zarejestrowani

Jeśli komputerek w pasacie 1,9tdi teścia nie kłamie, to jechałem wioskową trasę ze spalaniem 4,5/100. Może germańce specjalnie te liczniki tak programują, żeby pokazywał mało? Mają doświadczenie w różnych takich tych. ;)

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

Tak się zastanawiam nad zmianą auta. Aktualnie mam od 6 lat Scenika II 2.0 lpg, instalacja założona po zakupie, przejechane około 100 tys km na lpg.  Rocznie auto robi około 15-20 tys km, z tym ze przeważające przebiegi dzienne to 2,5 km rano do pracy i 2,5 km po południu z powrotem. W weekendy i wakacje robi się  te długie trasy.
 I pojawił się problem z wyborem nowego auta, a właściwie z wyborem silnika. Koszta przejazdu są istotne, ale chodzi tez on trwałość i ewentualną awaryjność.  Zastanawiałem się nad ON, ale takie przebiegi dzienne chyba na dobre mu nie wyjdą. Zimą raczej się nie nagrzeje. Pchać się w diesla  na dzienne trasy rzędu 5 km, czy sobie odpuścić i brać benzynę z lpg?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2019, 21:51 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(31-10-2019, 21:50)pablo19705 napisał(a): Pchać się w diesla  na dzienne trasy rzędu 5 km, czy sobie odpuścić i brać benzynę z lpg?
nie pchaj się
bierze benzynę pytanie tylko jaką dzisiaj kupić

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

W sceniku III wyboru nie ma . 1.6 za słaby , 2.0 z CVT, 1.4 raczej odpada. Myślałem o ewentualnej zmianie na Megankę z 2.0 TCE. Tylko to tez z turbiną, jak takie przebiegi będą się miały do trwałości?

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(31-10-2019, 22:03)pablo19705 napisał(a): Myślałem o ewentualnej zmianie na Megankę z 2.0 TCE. Tylko to tez z turbiną, jak takie przebiegi będą się miały do trwałości?
to bardzo dobry silnik ale te twoje przebiegi dzienne.....

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

Nie moje ,  żony. Rano do pracy jedzie, potem auto stoi  i po poludniu wraca. W weekend się kilometry nadrabia, miesięcznie jakieś 1500 wychodzi. Jak na razie scenik jeździ, ale to prosty silnik bez fajerwerków jest.
Myślałem o 1.6 dci lub 1,9 dci , jezeli o diesla chodzi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2019, 22:21 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

@ pablo19705 jeśli chodzi o 1,6 dCi, to napiszę coś od siebie.
Mam go od grudnia zeszłego roku.
Trasy u mnie wyglądają tak- 70% miasto, 30% poza miastem.
Z autem nic się nie dzieje, nawet z DPF-em, którego niektórzy tak bardzo się boją.
Przez rok czasu, miałem jedną usterkę- pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia spalin.
Koszt części- 15 zł. Robota we własnym zakresie.
Także, ja mogę polecić auto z tym silnikiem.

Poza tym @ pio555 i @ momix również posiadają te silniki i z tego co czytam, są zadowoleni z tych aut.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

(31-10-2019, 21:50)pablo19705 napisał(a): Pchać się w diesla na dzienne trasy rzędu 5 km, czy sobie odpuścić i brać benzynę z lpg?

Czemu nie, mam podobne przebiegi, i diesla, i nie narzekam. Skoro robisz weekendami większe przebiegi to filtr wypali się na bieżąco, swoim jeżdżę ponad dwa lata i nie miałem żadnych problemów z FAP-em. Nie skreślaj też 1.5 dCi, naprawdę fajny silnik.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(01-11-2019, 10:07)TomaszB napisał(a):
(31-10-2019, 21:50)pablo19705 napisał(a):

Nie skreślaj też 1.5 dCi, naprawdę fajny silnik.

Potwierdzam bardzo dobry, i ekonomiczny motor... Mamy w pracy kangory i dustery z tym motorem zero problemów..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości