Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Awaria spryskiwaczy


jabo
Zarejestrowani

denaturat ma cos wspolnego z tym faktem ???

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Może miałeś dużo wody w spryskiwaczu i w rurach masz jeszcze brylki lodu

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
xander!
Zarejestrowani

to, że jest nowa pompka nie tłumaczy moim zdaniem faktu, iż leje na przód i na tył.

Ja w moim nie wymieniałem pompki, a też mam sytuacje, że spryskując tył leje mi też na przód tyle, że bez ruchu wycieraczek. Nie dzieje się to zawsze, przeważnie jak wycieraczki nie są w trybie auto. Dodatkowo przy dłuższym spryskiwaniu tyłu zresetował mi komputer podkładowy, także może problem leży w pająku/manetce ?

Odpowiedz
jabo
Zarejestrowani

(12-01-2016, 00:01)PRZEMO napisał(a): Może miałeś dużo wody w spryskiwaczu i w rurach masz jeszcze brylki lodu

Po lodzie juz dawno nie ma sladu, zreszta autko stalo ostanio 2 noce w garazu poniewaz myslalem podobnie ze gdzies moglo cos przytkac w srodku ??

(12-01-2016, 00:17)xander! napisał(a): to, że jest nowa pompka nie tłumaczy moim zdaniem faktu, iż leje na przód i na tył.

Ja w moim nie wymieniałem pompki, a też mam sytuacje, że spryskując tył leje mi też na przód tyle, że bez ruchu wycieraczek. Nie dzieje się to zawsze, przeważnie jak wycieraczki nie są w trybie auto. Dodatkowo przy dłuższym spryskiwaniu tyłu zresetował mi komputer podkładowy, także może problem leży w pająku/manetce ?

No wlasnie to troche ciekawyproblem jest moim zdaniem Biggrin)
Wczesniej tzn przed awaria pompki wszystko dzialalo jak nalezy - po wyniamie na nowa dziala inaczej i uniwersalnie na wszystkie.

Co raz bardziej zaczynam doceniac moj samochod w magi zaskaiwania mnie Biggrin)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2016, 09:38 przez jabo.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

To mi wygląda na niesprawną pompkę, tłoczek który odpowiada za rozdział płynu przód/tył jest prawdopodobnie zacięty i nie spełnia swojego zadania, masz cały czas otwarte oba wyjścia z pompki. Albo reklamować pompkę (jeśli nowa to ja bym tak zrobił )albo ją rozebrać i sprawdzić czemu tłoczek stoi, zdarzało się w używanych pompkach, że tłoczek spuchł i po prostu się nie przesuwał.

Odpowiedz
bluebart
Zarejestrowani

Sie podepne pod temat bo tez mi tyl nie dziala. Jak chce spryskac tyl to przod sie wlacza tak na 1/4 mocy. Mysle ze to pompka ale mam zgryz z wyborem.

https://www.micksgarage.com/search/winds...(jm12)/120

Czy ta pierwsza z linku bedzie pasowac? Bede zamawial dzisiaj zarowki H7 wiec prosze o rade, przy wymianie zarowek od razu bym pompke podmienil

Sent from my D6503

Odpowiedz
xander!
Zarejestrowani

(12-01-2016, 10:34)bluebart napisał(a): Sie podepne pod temat bo tez mi tyl nie dziala. Jak chce spryskac tyl to przod sie wlacza tak na 1/4 mocy. Mysle ze to pompka ale mam zgryz z wyborem.

https://www.micksgarage.com/search/winds...(jm12)/120

Wygląda na to, że tak ale cena dość wysoka IMHO.
Chyba, że musi być kupione zagranicą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2016, 10:43 przez xander!.)

Odpowiedz
jabo
Zarejestrowani

(12-01-2016, 10:33)TomaszB napisał(a): To mi wygląda na niesprawną pompkę, tłoczek który odpowiada za rozdział płynu przód/tył jest prawdopodobnie zacięty i nie spełnia swojego zadania, masz cały czas otwarte oba wyjścia z pompki. Albo reklamować pompkę (jeśli nowa to ja bym tak zrobił )albo ją rozebrać i sprawdzić czemu tłoczek stoi, zdarzało się w używanych pompkach, że tłoczek spuchł i po prostu się nie przesuwał.


Cos mi sie wydaje ze tak chyba jest jak piszesz ?
Wykonalem telefon do serwisu Renault w celu zasiegniecia ewentualnej podpowiedzi co moze byc tego przyczyna.
Pan oznajmil ze wezyki sa odwrotnie podpiete i tutaj tkwi problem raczej.

Na moje rozumowanie :
nie powinno to miec znaczenia raczej, chociaz moge sie mylic ???

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Na bank coś z pompką, spryskiwacz powinien spryskiwać tą szybę, którą chcesz spryskiwać (którego przełącznika użyjesz). Jeżeli sika na obie szyby, to zacięło się lub nie działa przełączanie w pompce. Jeżeli sika na jedną, a po czasie zaczyna sikać także na drugą, to także problem z przełączaniem w pompce (nie trzyma zawór).

Jak zamienisz wężyki, to wciskając przód będzie sikał tył i na odwrót. Zamiana wężyków nie zmieni nic jeżeli jest zacięte przełączanie w pompce, będzie lało na obie dalej.

Wniosek, mechanik albo próbował naprawić starą pompkę i mu się jednak nie udało, albo założył używkę i niezbyt działa, albo założył nową z fabrycznym błędem (co jest najmniej prawdopodobne).

Generalnie robota prosta, olej mechanika, zrób to sam.

Tak wygląda zbiorniczek (po lewej bez ksenonów, po prawej z pompką do spryskiwania ksenonów):
[Obrazek: hosting_zdjec_1362667625__zbiornik.jpg]

A tak sama pompka do spryskiwaczy:
[Obrazek: silniczek-pompka-spryski_599.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2016, 11:27 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michumal za ten post post:
  • jabo
bluebart
Zarejestrowani

(12-01-2016, 10:42)xander! napisał(a):
(12-01-2016, 10:34)bluebart napisał(a): Sie podepne pod temat bo tez mi tyl nie dziala. Jak chce spryskac tyl to przod sie wlacza tak na 1/4 mocy. Mysle ze to pompka ale mam zgryz z wyborem.

https://www.micksgarage.com/search/winds...(jm12)/120

Wygląda na to, że tak ale cena dość wysoka IMHO.
Chyba, że musi być kupione zagranicą.
Wyjscia nie mam i musze tu kupic bo mieszkam w IRL. I tak jest taniej niz w sklepie moto bo tam to 40e chca.

Sent from my D6503

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości