Marcin.WROC
15
0
2
4
SC III ph II
1996
Energy dCi 130KM, od 2013
Wrocław
op
Hej!
Nie wiem czy dokładnie to powinno być w tym wątku ale dzisiaj mega mnie zaskoczyło że moje 4 letnio auto nie odpaliło. Po naciśnięciu przycisku START auto przygotowało się do odpalenia, zaczęły się rozgrzewać świece i po sekundowym zakręceniu wszystko zgasło. Pojawił się komunikat ESC włączone, zapaliła się kontrola serwis i silnik.
Nie można odpalić auta.
Powiem szczerze że ja jak i cała rodzinka byliśmy w ciężkim szoku bo auto nic nie dawało oznak że dziś nie pojedziemy na wycieczkę :/
Czy ktokolwiek z Was miał coś podobnego? Wie z czym to może być związane?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2020, 19:48 przez TomaszB.)
•
Oktawiusz
14,817
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
Akumulator ma właściwe napięcie?
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
ko-ma
9,629
28
1647
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-07-2020, 19:45
Akumulator solidnie naładować, w przypadku powtórzenia się objawu - sprawdzić ładowanie, a akumulator bezlitośnie wymienić.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Marcin.WROC
TomaszB
11,625
38
3239
1,736
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 12-07-2020, 19:45
Sprawdziłeś cokolwiek przy aku ? Stan klem, napięcie ?
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to TomaszB for this post
• Marcin.WROC
Marcin.WROC
15
0
2
4
SC III ph II
1996
Energy dCi 130KM, od 2013
Wrocław
op
Oktawiusz, właśnie sprawdziłem że komputer nie pokazuje średniego spalania, km i itp. Po podłączeniu multimetru wychodzi 1. Więc rzeczywiście wskazuje to na akumulator.
•
Marcin.WROC
15
0
2
4
SC III ph II
1996
Energy dCi 130KM, od 2013
Wrocław
op
Wczoraj wymieniłem akumulator i auto odpaliło Jednak pojawia się komunikat o tym że muszę wykonać przegląd. Zapewne chodzi o skasowanie ilości km do kolejnego przeglądu.
Dzięki za podpowiedzi że to akumulator bo ja go nie obstawiałem ze względu na jego wiek (3,5 roku).
•
ko-ma
9,629
28
1647
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 14-07-2020, 10:25
(14-07-2020, 08:38)Marcin.WROC napisał(a): Wczoraj wymieniłem akumulator i auto odpaliło Jednak pojawia się komunikat o tym że muszę wykonać przegląd. Zapewne chodzi o skasowanie ilości km do kolejnego przeglądu.
Dzięki za podpowiedzi że to akumulator bo ja go nie obstawiałem ze względu na jego wiek (3,5 roku).
W Każdym Scenicu akumulator jest pierwszym podejrzanym.
A d w dzisiejszych czasach dalekowschodniej tandety - 3,5 roku to dla akumulatora wiek starczy. Zwłaszcza w Renault.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• scrabi
Papiak
8
0
0
0
SC II ph I
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Olsztyn
Papiak
Zarejestrowani
— 14-07-2020, 13:19
(14-07-2020, 10:25)ko-ma napisał(a): (14-07-2020, 08:38)Marcin.WROC napisał(a): Wczoraj wymieniłem akumulator i auto odpaliło Jednak pojawia się komunikat o tym że muszę wykonać przegląd. Zapewne chodzi o skasowanie ilości km do kolejnego przeglądu.
Dzięki za podpowiedzi że to akumulator bo ja go nie obstawiałem ze względu na jego wiek (3,5 roku).
W Każdym Scenicu akumulator jest pierwszym podejrzanym.
A d w dzisiejszych czasach dalekowschodniej tandety - 3,5 roku to dla akumulatora wiek starczy. Zwłaszcza w Renault.
Ja kolego do swojego starego mercedesa zakupiłem A-Mega 7 Ultra z racji konstrukcji akumulatora pełna jego sprawność jest uzyskiwana z czasem. Mój osiągnął takową prawie po roku. Wielki plus tego akumulatora to możliwość uzupełniania wody w celach. Moje samochody przed wszystkim jeżdżą po mieście na krótkich odcinkach, z obserwacji widzę, że tak naprawdę w akumulatorach "bezobsługowych" zazwyczaj kończy się elektrolit a potem siłą rzeczy akumulator.
•
Marcin.WROC
15
0
2
4
SC III ph II
1996
Energy dCi 130KM, od 2013
Wrocław
op
To mam jeszcze jedno pytanie. Byłem dziś w sklepie gdzie kupowałem akumulator na teście ładowania i mam wydruk, który mnie i technika zmartwił. Proszę o pomoc w opisie tych danych:
Test rozruchu:
Napięcie rozruchu 10.98V [w normie]
Bez obciążenia 12.23V
Pod obciążeniem 12.14V
Pulsacja napięcia 0.07V [w normie]
Test akumulatora:
SOC: 12.15V
CCA nominalne: 730EN
CCA faktyczne: 781EN
Stan akumulatora 100%
Stana naładowania 90%
Badanie wykonane 2 dni po wymianie akumulatora, przejechane 100km przy wyłączonym START/STOP, droga do technika to 9km od domu. Cały czas jest ikonka i informacja aby wykonać przegląd.
Czy to oznacza że alternator nie ładuje lub za mało ładuje akumulator?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2020, 21:24 przez Marcin.WROC.)
•
TomaszB
11,625
38
3239
1,736
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 15-07-2020, 23:36
Ładowaniem steruje komputer, skoro aku jest naładowany to komp odcina ładowanie odciążając alternator i tym samym silnik.
•
|