Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Auto nie grzeje - mechanik nie umie powiedzieć dlaczego


Krzysztof_Grudziądz
Zarejestrowani

op Biggrin)
dzięki

http://allegro.pl/tester-szczelnosci-usz...80738.html
nie chcę wyjść na sknerę, ale to nie to samo ?
Jeżeli tak to oczywiście wezmę droższy .
pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2017, 22:01 przez Krzysztof_Grudziądz.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Uszczelka Pod Głowicą Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(18-12-2017, 21:59)Krzysztof_Grudziądz napisał(a): nie chcę wyjść na sknerę, ale to nie to samo ?
Jeżeli tak to oczywiście wezmę droższy .
pozdrawiam
pewnie to samo
ja wziołem pierwszy z brzegu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wuem
Zarejestrowani

ceny różnią się dlatego że tu jest więcej a tam mniej płynu a także w jednym zestawie są różne "korki" na chłodnicę a w innych nie ma. Generalnie to działa i pokazuje od razu jak uszczelka jest wydmuchana (sprawdzone w aucie kolegi) . Polecam - przyrząd tani i skuteczny. Pewnie Krzysztof nie będzie musiał robić uszczelki , diagnozy mechaników często są nietrafione .....

Odpowiedz
Krzysztof_Grudziądz
Zarejestrowani

op Witam
Trochę mnie nie było na miejscu, nie miałem kontaktu z autem i temat ucichł, ale się nie skończył. 
Potrzebuję pomocy bo są nowe okoliczności. 
Nakreślę tylko, że auto przestało grzać i się zapowietrzał układ chłodzenia. Po odpowietrzeniu grzał. Kilku miejscowych mechaników twierdziło że to na sto procent uszczelka, ale po różnych perturbacjach został wymieniony termostat, ale miał inne gniazdo do czujnika temperatury i czujnik został stary. Był również robiony kilka razy test (dostępny na allegro) na szczelność uszczelki i wyszedł negatywnie - tzn wg opisu płyn reakcyjny nie zmienił koloru, czyli uszczelka cała. Test powtarzałem na lekko nagrzanym silniku oraz na konkretnie nagrzanym silniku, przez 15 min, zwiększając obroty itd. 
Podsumowując:
Po odpaleniu auta nawiew robi się coraz cieplejszy i wszystko wygląda ok (ale nie zawsze), tylko temperatura na wyświetlaczu nie wzrasta. Po czym po kilku kilometrach temperatura wzrasta na wyświetlaczu a auto potrafi przestać grzać, albo grzeje jak trzeba. Nie ma tego na trasie. Jak jedziemy gdzieś dalej to jak złapie to grzeje cały czas. Dodam że chyba trochę mocniej parują nam szyby. 
Wiem że może to trochę chaotyczny opis, ale tak chaotycznie to wszystko działa. Nie ma reguły.

Pytanie - czy ktokolwiek ma pojęcie czym to może być spowodowane ? czy to nagrzewnica ? czy ten cholerny czujnik temperatury ?

Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź.
Pozdrawiam forumowiczów

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Jezeli ci paruja say y I czuc zspavh nagrzanego ply u w kabinje to an bank masz nieszczelnosc I stad she zapowietrza I saw pfoblemy z grzaniem

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Krzysztof_Grudziądz
Zarejestrowani

op Rozumiem.
Jak szukać nieszczelności ? Czy to może być nagrzewnica ?
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie - jeżeli płyn chłodniczy jest klarowny, olej również bez nalotów itd, test na szczelność tym preparatem wyszedł negatywnie - czy jest jeszcze możliwość że to uszczelka ? czy szukać tego rozszczelnienia ?
Pozdrawiam

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Miałem kiedyś taki przypadek w ciężarówce ,pompa wody przez małą nieszczelność zasysała powietrze .Ogrzewanie przestawało działać po całkowitym otwarciu termostatu.Dorób szczelny korek do zbiorniczka wyrównawczego z wentylem zaznacz dokładnie poziom płynu i na zimnym silniku napompuj 1,5 atm powierza jeśli ciśnienie będzie spadać ,to będzie ubywać płynu , szukaj nieszczelności.

Odpowiedz
Daroreno
Zarejestrowani

A u mnie wyglada to tak.Tez slabo grzeje sceniaczeka a dzis jak bylo 5 kresek odkrecilem zbiorniczek od plynu.A w nim byl zimny plyn.Wydaje mi sie ze powinien byc cieply.dodam ze jezdzilm tylko po miescie .

Odpowiedz
Krzysztof_Grudziądz
Zarejestrowani

op skoro płyn nie jest ciepły to chyba problem z pompą wody ?
przyznam się ze nie było czasu na sprawdzenie ale na 100 proc sprawdzę tą nieszczelność no bo skoro się zapowietrza to gdzieś musi być ta nieszczelność - skoro uszczelka jest ok to trzeba eliminować poszczególne ogniwa

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości