Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 dci 120km, brak mocy wymienione prawie wszystko.


fredy1
Zarejestrowani

op Kolego Haszczurur nie jestem mechanikiem ale na tyle jestem ogarnięty, jeździłem wcześniej sceniciem 1.9dci ale starszym z 2001r, oraz dwiema lagunami 2 z dokładnie takim samym silnikiem 1.9dci 120 konnym. Podstawy które posprawdzałem oczywiście ogarnąłem, jak wcześniej napisałem, wymieniłem przepływomierz sprawny na 100%, wymieniłem całą chłodniczkę EGR z tyłu przykręcaną na kolektor oczywiście wcześniej również wszystko wypłukałem i sprawdziłem część mechaniczną EGR w chłodniczce nic sie nie zacinało. Podmieniłem EGR elektroniczny czyli tą drugą część na sprawną w 100%, sprawdziłem wszystkie możliwe wężyki od podciśnień od góry, sprawdziłem czujnik doładowania turbo z przodu przy chłodnicy, wymieniłem moduł UPC oraz przelutowałem kable z dwoma kostkami, przelutowałem kostkę od EGR z wiązką bo też był pin wypalony tak samo jak i w 2 kostakch w puszcze UPC. Sprawdziłem odmę....
Auto było na clipie u elektromechanika - jest to mój kuzyn i od wielu lat zajmuje się takimi rzeczami, też mu zależy żeby mi to auto ogarnąć potrafi posprawdzać i pomierzyć wartości i znaleźć usterkę, dlatego wykluczyłem wszystko co powinienem, niech on dalej dłubie i sprawdza.

Mi się opcje skończyły... i po prostu jestem bezsilny i bezradny.....

Popatrzyłem, pogooglowałem odnośnie intercoolera.... nasuwa sie:

Jak tak jeszcze patrzę to zakładam, że ktoś, kto grzebał w aucie wcześniej intercooler również wykluczył....miejmy nadzieję, moja teza stąd, bo jak kupiłem auto wszystkie zaczepy i spinki od zderzaka z góry, te kołki były popękane i połamane, więc ktoś krok po kroku sprawdzał wszystko po kolei.. powiedzmy nie tak dokładnie, ale rył i to ostro...
Jak tak teraz składam wszystko w jedną całość to by się zgadzało... tylko, że problemu nie znalazł i go nie usunął, a spadło to na mnie...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2017, 15:21 przez fredy1.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Zastanawia mnie duże spalanie. Ja bym sprawdził świece żarowe no i rozrząd.

Odpowiedz
fredy1
Zarejestrowani

op Tzn. W kwestii tego spalania litraż 22 to. Max na chwilowym, i tak niby zostaje jak puszczę gaz to spada... A na średnim zapamiętanym jest około 11l.

To i tak za dużo auto z tym silnikiem max 7 przy mojej jeździe powinno palić. Wcześniej miałem 2 laguny i tak paliły. 

Rozrządu już nie sprawdzę nie mam aż takiej wiedzy i narzędzi oraz miejsca. 

Jutro elektromechanika jak będzie wszystko ok oddaję do typowego mechanika. 

Rozrząd widziałem na kartkach na obudowie był robiony jakieś 20tys temu. Auto aktualnie ma najechane 250tys

Jeszcze w kwestii świec zarowych, to chyba one nie mają wpływu na brak mocy auta do 2tys obrotów

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2017, 17:33 przez fredy1.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

7litrow to chyba na trasie bo na.mieście to na.bank spali 8.jak nie 9

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Skoro sprawdziłeś tyle rzeczy to jak sprawdzisz świece nic się nie stanie. Przynajmniej będziesz miał pewność.
W tych silnikach rozrząd nie jest jakiś skomplikowany niemniej jednak pomyłki się zdarzają i to dość często.
Istotne jest aby pompę wysokiego ciśnienia ustawić na znaku o ile jest znak na kole. Większość mechaników twierdzi, że w tych silnikach pompy nie ustawia się to po co w takim razie jest znak. Ja ustawiam na znakach do tego używam blokady wału i nie mam problemu.

Odpowiedz
fredy1
Zarejestrowani

op Koledzy ja wszystko rozumiem a już kompletnie rozrząd i świece.... 

Ale gdzie jest moja moc do 2,2tys obrotów ja się grzecznie pytam ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Świece oczywiście odpadają. Ważna jest drożność i szczelność wszystkich wężyków podciśnienia oraz szczelność grubych węży powietrznych od turbiny do intercoolera i od intercoolera do kolektora ssącego.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Wynika, że wszystko zmienione, wszystko sprawne, parametry pracy prawidłowe, silnik równo chodzi a mocy brak.

Odpowiedz
fredy1
Zarejestrowani

op
(29-10-2017, 19:45)haszczurur napisał(a): Wynika, że wszystko zmienione, wszystko sprawne, parametry pracy prawidłowe, silnik równo chodzi a mocy brak.

No właśnie, a załóżmy że wszystko będzie ok a auto jak nie będzie miało mocy tak nie będzie?  Co wtedy?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nie ma takiej możliwości. Tak naprawdę to nie sprawdziłeś wielu istotnych rzeczy. Sprawdziłeś sztangę na turbinie czy w ogóle ma jakiś zakres pracy? Sprawdziłeś szczelność rur idących do turbiny i od turbiny do intercoolera? Sprawdziłeś drożność intercoolera? Co z rozrządem? Niestety to nie jest takie proste i łatwe tym bardziej, że ktoś już chyba z tym walczył i poległ.
Zaraz zaczną się komentarze, że to na pewno nie turbina na pewno nie rozrząd ani nie świece ale przy takim problemie trzeba sprawdzać wszystko. Świece żarowe raczej nie są tu winne ale sprawdzenie ich nie jest skomplikowane. Wcale nie jest powiedziane, że przy przestawionym rozrządzie samochód cały czas muli wszystko zależy jak jest przestawiony.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości