Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 dCi "muli" podczas przyspieszania.


GrzegorzN
Zarejestrowani

op W car scaner nie wszystko jest po polsku a przynajmniej u mnie.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op Dzisiaj odwiedziłem 2 majstrów i temat olali. Za dużo szukania, mogę pół samochodu wymieniony a i tak może być źle, usłyszałem.
Jutro 3 fachman a potem ewentualny serwis. Chyba że po drodze coś wymyślę. Została do sprawdzenia sonda lambda i ewentualnie przepływka.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(22-06-2022, 19:22)GrzegorzN napisał(a): Dzisiaj odwiedziłem 2 majstrów i temat olali. Za dużo szukania, mogę pół samochodu wymieniony a i tak może być źle, usłyszałem.
Jutro 3 fachman a potem ewentualny serwis. Chyba że po drodze coś wymyślę. Została do sprawdzenia sonda lambda i ewentualnie przepływka.
Powiem Ci że ja u siebie nie czuję szarpnięć. Ale czuje takie zafalowanie mocy przy 2000rpm.


Gdzieś na francuskim czy niemieckim forum wyczytałem że w serwisie stwierdzili problem ze sterowaniem/turbiną (luzem?). Że przy tych obrotach coś trze o obudowę. Ale to by było raczej słychać.


Tu też coś na rzeczy z turbiną
https://megane.com.pl/topic/75062-chwilo.../#comments

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2022, 07:07 przez wędkarz.)

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(23-06-2022, 07:07)wędkarz napisał(a): Tu też coś na rzeczy z turbiną

Czytałem, nic nie wnosi temat.

(23-06-2022, 07:07)wędkarz napisał(a): Powiem Ci że ja u siebie nie czuję szarpnięć. Ale czuje takie zafalowanie mocy przy 2000rpm.

Bo to nie są typowe szarpnięcia jak przy wypadaniu zapłonu. To jest takie właśnie falowanie. Wciskasz gaz do pewnego momentu ciągnie a potem ciągnie i przestaje, jakby ktoś go z tyłu trzymał i puszczał a ty masz gaz w podłodze.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(23-06-2022, 12:02)GrzegorzN napisał(a): Wciskasz gaz do pewnego momentu ciągnie a potem ciągnie i przestaje, jakby ktoś go z tyłu trzymał i puszczał a ty masz gaz w podłodze.
Może to odcięcie przy maksymalnych obrotach?

Wskazana diagnostyka w ruchu jak występują te objawy, odczyt temperatury IAT, ciśnienia doładowania, ciśnienia na listwie itp.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2022, 12:10 przez wojteks.)

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(23-06-2022, 12:02)GrzegorzN napisał(a):
(23-06-2022, 07:07)wędkarz napisał(a): Tu też coś na rzeczy z turbiną

Czytałem, nic nie wnosi temat.

(23-06-2022, 07:07)wędkarz napisał(a): Powiem Ci że ja u siebie nie czuję szarpnięć. Ale czuje takie zafalowanie mocy przy 2000rpm.

Bo to nie są typowe szarpnięcia jak przy wypadaniu zapłonu. To jest takie właśnie falowanie. Wciskasz gaz do pewnego momentu ciągnie a potem ciągnie i przestaje, jakby ktoś go z tyłu trzymał i puszczał a ty masz gaz w podłodze.


Identycznie tak jak mówisz. Jakby ktoś Ci na sznurówkę nadepnął

Sprawdzałeś ciśnienie doładowania pod obciążeniem?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op Tak, sprawdzone niemal wszystko. Zresztą na wcześniejszych screenach widać.
Dzisiaj podłączony do clipa i nic. Człowiek od clipa stwierdził, że wszystkie parametry w normie. Zaproponował wgranie nowego oprogramowania, tu ma sprawdzić wersję. Stwierdził że nowym program wyeliminuje ewentualne "niechciane grzebanie".

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2022, 15:28 przez GrzegorzN.)

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(23-06-2022, 15:28)GrzegorzN napisał(a): Tak, sprawdzone niemal wszystko. Zresztą na wcześniejszych screenach widać.
Dzisiaj podłączony do clipa i nic. Człowiek od clipa stwierdził, że wszystkie parametry w normie. Zaproponował wgranie nowego oprogramowania, tu ma sprawdzić wersję. Stwierdził że nowym program wyeliminuje ewentualne "niechciane grzebanie".

A potencjometr pedału gazu sprawdzałeś?
U mnie jak lekko depne mam wrażenie że bardziej odczuwam przydławienie niż jak depnę mocno

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op Pedału gazu nie.
W głowie mi siedzi ten screen z car scannera z testem emisji. Dlaczego na czerwono jest system paliwowy i składniki nie zdany?? Jutro zadzwonię do jeszcze jednego majstra, zobaczę co on powie.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op Dzisiaj wizyta u majstra. Przejechaliśmy się i stwierdził że wszystkie parametry są ok. Ma wgrać nowe mapy, żeby wykluczyć czyjąś niechciana ingerencję. Aż mnie ciekawi...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości