Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 dCi "muli" podczas przyspieszania.


twilk7
Zarejestrowani

Albo nie zobaczy. Na filtrach paliwa i to Filtronu, robię po 100 tys km, bez żadnych problemów. Jeżeli szarpanie jest odczuwalne na 5 czy 6 biegu, a nie jest bardzo odczuwalne przy starcie, na jedynce czy dwójce, to nie jest to wina filtra

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(01-05-2022, 12:31)twilk7 napisał(a): Albo nie zobaczy.
Zobaczy czy to cokolwiek zmieni (pewnie nic). Warto sprawdzić.

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Też kiedyś myślałem że jak dobrze odpala i w mieście jest ok to filtr paliwa nie może być przyczyną braku mocy powyżej 120 km/h. Oj jak się myliłem… Pacjent to regularnie serwisowany Pajero. Filtr zmieniany według zaleceń producenta a zapchał się szybciej. Czasami po prostu tak jest jak się trafi jakiś syf/ woda w paliwie.

W starym golfie kiedyś jak co roku nie wymieniłem filtra to w najmniej oczekiwanym momencie przestawał jechać.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(01-05-2022, 12:31)twilk7 napisał(a): Albo nie zobaczy. Na filtrach paliwa i to Filtronu, robię po 100 tys km, bez żadnych problemów. Jeżeli szarpanie jest odczuwalne na 5 czy 6 biegu, a nie jest bardzo odczuwalne przy starcie, na jedynce czy dwójce, to nie jest to wina filtra
Raczej to nie filtr ale wymienię. Dzisiaj startuję z rozrządem. Na co zwrócić uwagę, zakładając łatwiejszy dostęp po zdjęciu łapy. Geometria turbo chodzi. Palcem jestem w stanie podnieść na ok 1cm. Prubuję namierzyć egr.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op Pod egr zapocenie. Sam egr brudny ale bez tragedii. Wymyty a na jutro ma przyjść nowa uszczelka. Obecnie poległem na pompie wody.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(09-05-2022, 19:30)GrzegorzN napisał(a): Pod egr zapocenie. Sam egr brudny ale bez tragedii. Wymyty a na jutro ma przyjść nowa uszczelka. Obecnie poległem na pompie wody.

Porób zdjęcia ślizgów itd. to ocenimy...powodzenia!

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(09-05-2022, 20:01)wędkarz napisał(a): Porób zdjęcia ślizgów itd. to ocenimy...powodzenia!
Rozrząd wyciągnięty dość mocno, wyciągnięcie napinacza na 1,5-2 cm. Ale dużo gorzej ma się łańcuch pompy oleju, ten już darł po obudowie. Zdziwił mnie fakt, że zębatką na wale od pompy oleju kręcę palcami. Tak powinno być??

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(09-05-2022, 21:54)GrzegorzN napisał(a): Zdziwił mnie fakt, że zębatką na wale od pompy oleju kręcę palcami. Tak powinno być??
Prawidłowo przy odkręconej śrubie ściskającej koła na wale korbowym. Gdy złożysz rozrząd i śrubą ściśniesz koła to zębatką pompy nie ruszysz.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Grand-...-brak-mocy

Czyli pompę i wtryski można wykluczyć

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(10-05-2022, 11:50)wędkarz napisał(a): Czyli pompę i wtryski można wykluczyć
Gdyby to była pompa lub wtryski to silnik by nie równo chodził i źle pracował w całym zakresie obrotów. Tu problem się zaczyna jak turbina ''startuje''. Może sterowanie geometrią albo jakaś nieszczelność. Dodatkowo po puszczaniu gazu jest taki ''gwizd'' ale słynne kolanko sprawdzone i ok. No i mam wrażenie jakbym słyszał ''syczenie'', ale teraz to już wszystko słyszę ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2022, 13:19 przez GrzegorzN.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości