op
Wczoraj bez żadnych dodatkowych objawów silnik z rana wystartował normalnie. Po przejechaniu paru km nie bardzo chcial gadać. Rozrusznik kręcił i dopiero jak wcisnąłem gaz tp zagadał. Potem juz problemów z odpaleniem nie było. Silnik chodzi równo, nie szarpie nie faluja obroty. Wszystko ok poza tym ze gasnie na luzie. Obroty poprostu spadaja i grzecznie gasnie, bez szarpania. Mam podejrzenia na zabrudzony silniczek krokowy... Myslicie ze slusznie? Inne sugestie? Nie znalazem zdjec ani manuala czyszczenia krokowca niestety ale jutro mam chwile to soe spróbuję za to zabrać. Wszelkie porady mile widziane
1.6 16V gaśnie.
też obstawiał bym najpierw krokowca. Jakiś czas temu miałem podobny problem, niestety u mnie pomogła dopiero wymiana ale wyczyść najpierw i sprawdź może będzie poprawa
Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.
Jeśli w czasie jazdy silnik pracuje normalnie, a przerywa i gaśnie np. przy dojeżdżaniu na luzie do skrzyżowania z zatrzymaniem pod czerwonym światłem - zaczął bym od czyszczenia i adaptacji przepustnicy. Czyścimy przede wszystkim samą przepustnicę, zwracając uwagę na jej brzeg, oraz gardziel ze zwróceniem uwagi na miejsce styku z nią przepustnicy w pozycji zamkniętej.
Przy okazji : uwaga na elementy znajdujące się w gardzieli przepustnicy - łatwo coś urwać.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Zapomniałem dodać przepustnica czyszczona we wrześniu. Auto gaśnie na postoju na luzie. W czasie jazdy nie, zresztą rzadko jeżdżę na luzie.
Mała aktualizacja, jadąc do pracy zauważyłem, że zdecydowanie częściej gaśnie na zimnym silniku lub zaraz po odpaleniu. Po przejechaniu paruset metrów gaśnie rzadziej a nawet wcale. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2015, 13:02 przez toster.) (22-12-2015, 13:02)toster napisał(a): zdecydowanie częściej gaśnie na zimnym silniku lub zaraz po odpaleniuW jednym z poprzednich autek tak miałem - winien był felerny czujnik temperatury cieczy chłodzącej - ten dający sygnał do jednostki sterującej silnika. Im zimniej, tym było gorzej. W końcu zimnego silnika w ogóle nie dawało się uruchomić bez wciśnięcia pedału gazu, a do świateł dojazd był z obowiązkowym ponownym uruchomieniem. Tyle, że solidnie nagrzany nie miał tendencji do gaśnięcia. Zatem - powtórne czyszczenie przepustnicy + sprawdzenie czujnika. Przy okazji - przeczyszczenie i sprawdzenie MAP-sensora.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Dzis chcąc odpalic auto nawet go nie otworzyłem. Akumulator padł chyba do zera. Prostwonik go nie rusza więc czekam na normalny bo mam bosha c3 i nie ładuje... Myślicie ze mozna łączyć fakty jakoś? Mrozu nie ma do garażu wieczorem wjechalem normalnie. Z gasnieciem jeszcze nic nie robilem no bo święta...
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości