Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 16V Hamownia wykres


mb3366
Zarejestrowani

op Tak w Jastrzebiu

Odpowiedz
mb3366
Zarejestrowani

op Witam ponownie.

Jak, że nie lubię spraw niedopowiedzianych odwiedziłem ze szczeniakiem ponownie hamownię. Po drodze trochę zasięgnąłem trochę informacji na temat hamowni jak i samego procesu w firmie V-tech. Tak więc wykres obrazuje moc na silniku (pewnie z jakimś tam przybliżeniem, ale nie jest to moc na kołach). Dla uwiarygodnienia samej hamowni zbadane zostały jeszcze 2 samochody, które znam od początku istnienia i wynik wyszedł praktycznie jak seria (przebiegi samochodów ~60kkm).
Szczeniak w momencie pierwszego pomiaru miał 600km podczas drugiego 4kkm.
Dla własnej satysfakcji wykonam jeszcze pomiar po około 10kkm - z moich obserwacji wynika, że spalanie spada a moc rośnie. Zakładam więc że jak spalanie się ustabilizuje na jednym poziomie to przyjdzie czas na kolejny pomiar - ile z tej teorii wyjdzie czas pokaże Biggrin

Konkluzja jest taka, że coś w tym silniku/ samochodzie musi się dotrzeć (Widać to także po spalaniu).
Moc wzrosła o 6KM a moment o 4Nm. Do serii ciągle jeszcze trochę brakuje, szczególnie momentu (seria 151Nm przy 4250rpm).
Wykres w załączniku.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2015, 06:20 przez mb3366.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

No to zdrowych przyrostów Thumbup

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Moje doświadczenia z hamownią są następujące : gazowałem już z hamownią 3 auta w Czakramie Tarnów, pierwszy SII 2.0 16V F4R (przebieg 5kkm) fabrycznie miał mieć 99,5kW=135KM po pierwszym shamowaniu wyszło, że ma 127KM, więc chłopaki pobawili się mapą wtrysku i na koniec wyszło 138KM na Pb98 i 136KM na LPG, auto zaczęło wreszcie jeździć.
Drugie auto Megane III GTline 1.4TCe H4JT 2011/12r. fabrycznie 96kW=130,5KM (przebieg około 35kkm), pierwsze pomiar wyszedł 135,6KM, 5 koników gratis od Renault, końcowy rezultat 158KM na Pb98 i 155,6KM na LPG.
Trzecie auto Scenic III 1.4TCe H4JT 2013r. fabrycznie 96kW=130,5KM (przebieg około 8kkm) pierwszy pomiar wyszedł 136,7KM, prawie 7 koników gratis od Renault, a końcowy rezultat to 162,2KM na Pb98 i 156,8KM na LPG.
Jak widać każdy z silników ma inna moc niżeli podaje fabryka, a po dopieszczeniu mapy też są inne wyniki końcowe, znajomy którego wysłałem z 1,4TCe miał 131KM i na koniec 149KM bez LPG.
Przeglądałem w komputerze hamowni wyniki innych 1.4TCe, których początkowe fabryczne wartości były od 129KM do 143KM (130,5 seria), a końcowe nawet 166KM.
Wg. specjalistów z hamowni zdecydowana większość silników wolnossących miała niedobór KM, natomiast zdecydowana większość silników uturbionych ma ich nadwyżkę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2016, 20:24 przez h4jt.)

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

podawanie samych kucy jest bezsensu :S to tak jak podac grubosc pen...a bez podania dlugosci Thumbup Podaj ile wzrosl moment ktory jest wazniejszy niz jakies glupie kuce ;) co z tego ze masz 160 kucy jak moment ci wzrosl np. do 210 Nm Thumbup

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Moment wzrósł do 228Nm i jest dostępny w zakresie od 2100 do prawie 4800obr, przy 5400obr jest jeszcze 210Nm, a nie jak w dieslach kop 280Nm przez krótką chwilę i dalej nic się nie dzieje i trzeba biegami wachlować.
Przy jednej z prób na rolkach było 248Nm, ale wolałem mieć rozłożony moment w maksymalnym zakresie.
Wcześniej fabryka dała 202Nm od 2300 do 3900obr, 170Nm przy 5400obr.

Panie bardziej lubią czas, a nie długość :-)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2016, 23:37 przez h4jt.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości