Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4Tce 280k remont silnika - czy warto?


Andrzejj
Zarejestrowani

op Witam, trochę się już naczytałem i zastanawiam się czy nie jestem szczęściarzem skoro u mnie te problemy pojawiły się dopiero teraz...
Do rzeczy: silnik spala dużo płynu chłodzącego, w płynie pojawia się CO2, wypadają zapłony na 1 cylindrze. Dodatkowo jakiś rok temu coś nadgryzło mi rurkę, miałem wyciek płynu i komunikat o zbyt wysokiej temperaturze silnika. Po naprawie rurki i zalaniu płynem było do teraz ok, ale może to są opóźnione konsekwencje. Z pewnością jest do zrobienia uszczelka (z głowicą) ale może warto tez sprawdzic pierścienie. Czytam, ze możliwe są pęknięcia tulei... Czy w takim przebiegu warto porywać się na taki remont?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2021, 08:34 przez Andrzejj.)

Odpowiedz
Maciej Marcinek
Zarejestrowani

(19-10-2021, 08:34)Andrzejj napisał(a): Witam, trochę się już naczytałem i zastanawiam się czy nie jestem szczęściarzem skoro u mnie te problemy pojawiły się dopiero teraz...
Do rzeczy: silnik spala dużo płynu chłodzącego, w płynie pojawia się CO2, wypadają zapłony na 1 cylindrze. Dodatkowo jakiś rok temu coś nadgryzło mi rurkę, miałem wyciek płynu i komunikat o zbyt wysokiej temperaturze silnika. Po naprawie rurki i zalaniu płynem było do teraz ok, ale może to są opóźnione konsekwencje. Z pewnością jest do zrobienia uszczelka (z głowicą) ale może warto tez sprawdzic pierścienie. Czytam, ze możliwe są pęknięcia tulei... Czy w takim przebiegu warto porywać się na taki remont?
remontować. chyba ze odraz swap na wiekszyBiggrin

Wysłane z mojego M2007J3SC przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

3 tys zl na pewno wydasz. Ty podejmij decyzje..

Odpowiedz
Maciej Marcinek
Zarejestrowani

kupisz niewiadomo co i tak bedziesz robil serwis tego zakupionego silnika na to samo wykdzie. jak zrobisz remont pożądanie to wiesz co masz.

Wysłane z mojego M2007J3SC przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Andrzejj
Zarejestrowani

op Obawiam się, że koszt to będzie zaczynał się od 5tys. A dodatkowo pytałem dwóch zaufanych mechaników i jeden podał jeszcze większą kwotę, która może wchodzić w grę (szczególnie, że jest ryzyko przegrzania silnika) a drugi od razu stwierdził, że już tego nie robi bo ostatecznie zawsze był znaczny koszt, klienci byli umęczeni finansowo a często za chwilę pojawiały się kolejne usterki i serwis jako ostatni dotykający auto był chłopcem do bicia... Trudna decyzja Sad

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(19-10-2021, 08:34)Andrzejj napisał(a): Czy w takim przebiegu warto porywać się na taki remont?
pytanie czy chcesz jeździć tym autem?
regeneracja kpl silnika to 11-12tyś

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • krzysztofk
krosser
Zarejestrowani

Racja dochodzi później dużo dodatkowych rzeczy i czynności a koszty robocizny są teraz wysokie. Kierując się rozumem.czyt. finansami to założyć używkę - jeździc obserwowac albo auto na handel

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Cheers  
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krosser za ten post post:
  • scrabi
Andrzejj
Zarejestrowani

op Przekładkę silnika też rozważam, ale używka za 10tys to też nieporozumienie Sad

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Używki są w cenie bo jest zapotrzebowanie do tego modelu

Odpowiedz
krosser
Zarejestrowani

To przerzuć 1.6 16v i po problemie w 6k sie zamkniesz ze wszystkim i jeszcze graty ze swojego sprzedasz za parę złotych

Za 9k jest najdroższy a i tak rozrząd trzeba zmienic widziałem na all i za 5k 1,4 tce

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2021, 16:31 przez krosser.)

Cheers  
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości