pio555
31,287
124
11101
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 25-11-2021, 19:53
(25-11-2021, 19:47)zbyszeklwo@o2.pl napisał(a): na dodatek nikt nie chce się podjąć takiej naprawy pisał ci 2 miesiące temu ,że tak może być
(27-09-2021, 20:44)pio555 napisał(a): problem polega na tym, że tego silnika nie chce się tykać 90% mechaników a tych którzy się podejmują jest niewiele a dobrych mozna policzyć na palcach jednej ręki. Pry tym silniku trzena mieć doświadczenie bo mimo rzeczy oczywistej czyli UPG może tez być pęknięcie tulei a nawet bloku
przeoczenie tego faktu skutkuje reklamacja klienta i ponownej praktycznie gratisowej rozbiórki mechanicy poznali juz sie na tym motorze i niechą go tykac aby nie miec później problemów z reklamacjami
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 25-11-2021, 20:05
@ pio555 zapewne masz rację. Ale z drugiej strony jak masz już rozebrany silnik to czy tak trudno jest sprawdzić czy tuleje nie mają pęknięć? Przecież teraz są sprzęty które to sprawdzą bez większego problemu.
•
pio555
31,287
124
11101
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 25-11-2021, 20:09
(25-11-2021, 20:05)Gieno555 napisał(a): Ale z drugiej strony jak masz już rozebrany silnik to czy tak trudno jest sprawdzić czy tuleje nie mają pęknięć? Przecież teraz są sprzęty które to sprawdzą bez większego problemu. ale o tym trzeba wiedzieć i mieć doświadczenie z tymi silnikami
w większości aut przy UPG nie pęka tuleja a tym bardziej blok
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 25-11-2021, 21:05
A pisałeś/rozmawiałeś z kolegą z forum h4jt ? On jest z tego co widzę, specem od tych silników. Trzeba było zagadać, a nawet chyba o remontach tych silników było nawet na forum. Miałbyś przez te ponad 2 miesiące już zrobione i to fachowo, tyle, ze trzeba auto trochę przewieźć
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 25-11-2021, 23:52
@ pio555 ja w takim przypadku to bym wyjął silnik zdjął główce i zawiózł do sprawdzenia szczelności razem z blokiem do zakładu zajmującym się strikte takimi rzeczami. Jeśli wyszło by że głowica i blok są całe to planowanie płaszczyzny głowicy, nowa uszczelka i w drogę.
Jeśli ktoś nie potrafi tego zrobić sam to poprostu zlecić taką rozbiórkę mechanikowi. Co tu więcej trzeba się znać?
•
siwusek216
5,914
17
4137
2,900
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 26-11-2021, 02:20
(25-11-2021, 23:52)Gieno555 napisał(a): @ pio555 ja w takim przypadku to bym wyjął silnik zdjął główce i zawiózł do sprawdzenia szczelności razem z blokiem do zakładu zajmującym się strikte takimi rzeczami. Jeśli wyszło by że głowica i blok są całe to planowanie płaszczyzny głowicy, nowa uszczelka i w drogę.
Jeśli ktoś nie potrafi tego zrobić sam to poprostu zlecić taką rozbiórkę mechanikowi. Co tu więcej trzeba się znać?
Właśnie w tym problem ze mechanicy nie chcą tego robić, wyśle blok do sprawdzenia okaże się ze dobry i będą na nim psy wieszać ze kosztów narobił a mógł tylko uszczelkę wymienić. Blok do sprawdzenia wiąże się z jego pełnym rozebraniem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
pio555
31,287
124
11101
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 26-11-2021, 06:34
I dlatego tak jak napisał Siwy mechanicy nie chca sie dodyylac do tego silnika...wola zrobic inne i miec spokój.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 26-11-2021, 07:33
@ siwusek216 @ pio555 no to takich magików co popatrzy na silnik i stwierdzi co jest grane to chyba nie ma...
BTW chyba gama silników downsizingowych będzie się charakteryzować tym że przy każdej większej awarii silnik jako część będzie poprostu polegał wymianie. Biznes pod przykrywką ekologi dla producentów...
W siedmioosobowy minivanach silniki 1 litr pojemność. To nie może się udać...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gieno555 for this post
• pio555
PROSTOnaNIBY
196
1
22
1
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Mazury
czy robiąc UPG warto od razu zrobić rozrząd i wymienić pompę wody? 170 tyś przjechane.
•
pio555
31,287
124
11101
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 26-11-2021, 15:09
Jeśli nie wiesz kiedy ostatnio było robione to tak
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
|