Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 TCe - wymiana


pawlosio
Zarejestrowani

No problem jest....
Pytanie czy lepszy wróbel w garści czy gołąb na dachu..

Myślę że ten komis nie wyplacilby nigdy pełnych kosztów pełnej naprawy auta np około 15 tys zł...

To że dali ochłap 2.5 tys to pewnie z ich strony zamknęło sprawę i tyle...

Teraz już po ptakach...

Ewentualnie ale to wcześniej można by starać się o anulowanie zakupu czyli zwrot auta i odebranie całej kasy - ale myślę że to też łatwo by nie było...

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

(22-10-2024, 20:25)pio555 napisał(a):
(22-10-2024, 19:54)Ghostman napisał(a): Niech udowodnią, że tej wady nie było przed zakupem - to ich obowiązek.
Naughty
Ty tak powaznie?

Ja wiem pio, że Ty wiesz wszystko najlepiej, ale ja tak poważnie. Gdyby to był zakup z rąk prywatnych to inna gra. Skoro jednak autor postu się wystraszył to nie ma tematu.

Żeby nie było, że coś wymyślam:
Sąd Rejonowy w Ostrołęce syg. I C 435/18
"w razie ujawnienia się wady fizycznej przedmiotu sprzedaży sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego za istnienie tej wady, przy czym odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy ma charakter absolutny, co oznacza, że sprzedawca ponosi taką odpowiedzialność niezależnie od tego, czy to on spowodował wadliwość rzeczy, czy ponosi w tym zakresie jakąkolwiek winę, a nawet czy w ogóle wiedział lub mógł wiedzieć o tym, że sprzedawana rzecz jest wadliwa. Brak wiedzy sprzedającego o istnieniu wady rzeczy sprzedanej nie powoduje zatem wyłączenia jego odpowiedzialności z tytułu rękojmi, bo wystarczającą przesłanką odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest ustalenie, że odebrana przez kupującego rzecz ma wady.’"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2024, 18:56 przez Ghostman.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
wszystko zgoda
tylko udowodnienie winy sprzedajacego lezy po stronie kupujacego a nie odwrotnie
(23-10-2024, 18:55)Ghostman napisał(a): Ja wiem pio, że Ty wiesz wszystko najlepiej
akurat ja takie sytuacje znam z autopsji

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Właśnie tutaj nie ma udawadniania winy. Jedyna i lipna linia obrony to próba udowodnienia, że uszczelka jest elementem eksploatacyjnym. A krzywy blok silnika też?
O Twojej autopsji (kiedy obowiązywały inne przepisy) już rozmawialiśmy w innym wątku. Na szczęście zmierzamy w kierunku cywilizacji.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

@ Ghostman , wyrok, który tutaj przytoczyłeś, jest zgodny z przepisami obowiązującymi w 2018 roku, sądząc po sygnaturze. W 2022 roku, zmieniło się prawo, co do rękojmi, reklamacji czy też zwrotu.
Co do opisywanej tutaj sytuacji, to spokojnie można było zwrócić pojazd do AAA. Po nagonce i nałożeniu kar przez UOKIK,( od których się odwołali), próbują ocieplić swój wizerunek i ponoć nie robią problemów przy zwrocie samochodu, w którym wychodzą grube sprawy tuż po sprzedaży.

Wysłane z Redmi 13

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • wojteks




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

10 gości