Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 TCe - Silnik nie uruchamia się, zapłon włączony i brak błędów.


Pawski
Zarejestrowani

op Witam, 

U mnie taki "dramat". 
Podczas uruchamiania silnika (wciśnięcia START/STOP) usłyszałem tylko cichy pomruk z rozrusznika całe zasilanie zgasło i po sekundzie wróciło napięcie ale cały kokpit już był w języku oryginalnym auta (DE). Kolejna próba i ten sam efekt, a godzinę wcześniej jeździłem autem i nie miałem problemów z rozruchem. Pierwsze podejrzenie, padł aku. Wystartował prostownik przez ok. 4 godziny. Próba startu i po trzech zakręceniach znów ciemność. Stwierdziłem że chyba za szybko ten akumulator się rozładował i sprawdziłem pobór prądu na całkowicie wyłączonym aucie po zamknięciu z karty - pobór 4A ! i nie spadał. Czyli zwarcie i tym tropem standardowa bolączka czyli woda w kabinie. Zalało mi przedział kierowcy na tyle że woda musiała sięgnąć złączy, które są z lewej strony pod plastikami słupka przedniego. Po osuszeniu i sprawdzeniu kostek nie znalazłem jednoznacznych śladów zwarcia i śniedzi na stykach. Wszytko oczyściłem i zapsikałem IPĄ. Po tych zabiegach pobór prądu przy zamykaniu auta z karty 1,5A i w ciągu ok. 1 min spada od 0A. Po naładowaniu aku sprawdziłem błędy (program WURTH i DELPHI - wersje od kolegów skośnookich) bo świecił i check engine. Z błędów które odczytałem poza brakiem zasilania, i awarią elektrycznego ręcznego zgłosiły się dwa nieopisanie błędu (unknow), jeden z ABS i drugi z ESP. po skasowaniu wszystkich błędów i ponownym skanie koputer nie znalazł już nić. I teraz rozpoczął się cyrk bo zapłon się włącza normalnie, cały kokpit staruje rozrusznik pokręci z 5s i silnik milczy, błędów brak, jedyne co zauważyłem to podczas kręcenia rozrusznika mruga gniazdo kary a wcześniej chyba się świeciło przy starcie silnika. 
Czy jest możliwe że dopadła mnie usterka ECU albo immobilaizera przez to zwarcie ?
Wszystkie inne funkcje w samochodzie działają poza startem silnika.


Ktoś może coś doradzi co sprawdzić ewentualnie. 
Mam jeszcze dd4all ale to po francusku wiec bez konkretnych podpowiedzi nie klikam Biggrin.

Dzięki za info.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Możliwe że masz odcięcie zapłonu

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • Pawski
Pawski
Zarejestrowani

op To wygląda tak jakby coś blokowało zapłon tylko już mam pustkę w głowie gdzie i co szukać.
Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022, 10:51 przez Pawski.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Nie jestem orłem z elektryki, to nie moja dziedzina, ale próbowałeś może odłączyć na chwilę Aku żeby wszystko zrestartować?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • Pawski
Pawski
Zarejestrowani

op Tak, był odłączany kilkukrotnie, niestety nic to nie pomogło, ale dzięki za odpowiedź.

Wysłane z mojego CPH2211 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Pawski za ten post post:
  • Gieno555
Pawski
Zarejestrowani

op Czy ktoś może mi to potwierdzić.
Otwiera auto z pilota i wsadza kartę do czytnika. Włącza się zapłon. Czy gniazdo karty świeci cały czas czy mruga podczas kręcenia rozrusznikiem ?

Wysłane z mojego CPH2211 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Pawski
Zarejestrowani

op Odgrzewane temat.
Czy mógłby ktoś mi pomóc w przeprogramowaniu ecu silnika (Valeo V40), mam dostęp do chinskiego clipa.
Próbowałem sam ale nie idzie mi to w żaden sposób.

Wysłane z mojego CPH2211 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Co dokładnie próbujesz zrobić? Ze swoim ECU czy jakimś kupionym, używanym?

Odpowiedz
Pawski
Zarejestrowani

op Próbuje ze swoim ecu, z tego co udało mi się znaleźć na innych forach to to że najprawdopodobniej moj usterka to brak synchronizacji ecu silnika z modułem w kabinie. Próbowałem wykonać przeprogramowanie tego modułu bo nie mam w nim zapisanego VIN (puste pole) i pewnie inne dane potrzebne do uruchomienia silnika też są z błędami.

Wysłane z mojego CPH2211 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Pawski
Zarejestrowani

op Może się komuś przyda rozwiązanie mojego problemu.

Za pomocą oryginalnego oprogramowania Renolink + kabelek OBDLink SX wykonalem Przyuczenie modułu ECM.
Po tym zabiegu silnik uruchomił się i wszystko działa.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego CPH2211 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Pawski za ten post post:
  • PunkRock86, Wozny84




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości