Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.2TCe - remont czy wymiana


kaimoon
Zarejestrowani

Online
op Jak już wiadomo w silniku stwierdzono brak kompresji na 3 cylindrze i wypadnięty jeden z zaworów - w tym momencie mechanik ma dokonać oceny jak duże zniszczenia poczynił ten zawór wewnątrz, ale nie mam specjalnie nadziei, że będzie dobrze, pomijam już to, że przypuszczam, że są jeszcze inne uszkodzenia w postaci uszkodzeń gładzi cylindrów na innych cylindrach czy zapieczonych pierścieni.

Ze względu na to, że samochód jeszcze jest w leasingu przez dwa lata nie mam możliwości korzystać z dobrego znajomego i złotego numeru do magika u @ pawlosio, potencjalnie byłaby możliwość wcześniejszego wykupu i pozbycia się samochodu jako uszkodzonego, ale jak się jeszcze od księgowej dowiedziałem jeszcze od tej potencjalnej sprzedaży musielibyśmy odprowadzić podatek (6 lat od zakończenia leasingu), bo to przecież zysk.

Tak więc szukam opcji jednak mimo wszystko zrobienia remontu lub wymiany silnika, bo samochód w sumie jest OK i już tyle w niego zainwestowaliśmy, że może warto by było to rozważyć.

Opcja 1 - regeneracja/remont silnika - tu myślę, że ze względu na charakter uszkodzenia raczej będzie do zrobienia wszystko tj. blok, głowica, tłoki, zawory itd. z nową pompą oleju i pewnie turbo do regeneracji. Jest z mojej strony jednak obawa, że po tulejowaniu cylindrów blok nie wytrzyma za długo i za jakiś czas znowu będzie problem, choć tutaj jest inna konstrukcja niż w 1.4TCe i cały szereg jeszcze potencjalnych problemów po takim remoncie.
Opcja 2 - wstawienie silnika już po regeneracji (niby poprawionego) lub używanego (i tu nadal problem bo wstawianie kolejnej tykającej bomby średnio mi się uśmiecha). Regenerowany silnik z nowymi tłokami i rozrządem około 13k, używane od około 8k za silnik o przebiegu powiedzmy około 60k km.

Skłaniałbym się bardziej ku opcji 1 (cenowo obawiam się, że opcja 1 czy 2 wyjdzie podobnie) czy znacie może miejsca, które robią porządnie takie remonty? Wiem, że @ twilk7 polecałeś w Mielcu miejsce, gdzie regenerują turbo, niestety nie mogłem znaleźć nazwy miejsca w wyszukiwarce.

Przybity jestem tą całą sytuacją, ale szukam jakiegoś sensownego rozwiązania.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Jeśli chodzi o turbo to https://www.turbomielec.pl/
Ja też skorzystałem z ich usług i jest ok.

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kotleto za ten post post:
  • kaimoon
pio555
Junior Administratorzy

Online
Bardzo nie masz wyjscia ja w tym wypadku skłaniałbym sie do remontu

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • kaimoon
LURP
Zarejestrowani

Remontowałem silniki ciężarówek i wiem, że póki nie rozbierzesz to nic nie wiesz. Naprawa takiego przypadku optymistycznie może zakończyć się regeneracją głowicy, wymianą tłoka i kpl. napędu rozrządu. Do tego jeszcze parę rzeczy może wskoczyć po weryfikacji. Jak będzie gorzej to wtedy
ponownie kalkulacja.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi LURP za ten post post:
  • kaimoon
Binio
Zarejestrowani

A wykupić auto i jechać do magika ?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Binio za ten post post:
  • kaimoon
Jurek
Zarejestrowani

Nie bierz najgorszego scenariusza ,najpierw zdejmij głowicę . Co znaczy wypadnięty zawór , wypadło zabezpieczenie i wpadł do cylindra ,urwał się grzybek i wpadł do cylindra czy tylko wypalony zawór i gniazdo ? Dwie pierwsze wersje to wyraźne stuki . Przerabiałem to kilka razy co prawda w dieslu i tylko raz do wymiany był tłok tuleja i głowica .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:
  • kaimoon
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Głęboko współczuję takiego remontu.
Zastanawia mnie jedna rzecz...
Skoro @ kaimoon nie jest właścicielem
pojazdu, to dlaczego ma płacić
za jego remont, zwłaszcza że awaria
nie była skutkiem celowego działania
użytkownika. A jakby na drodze wewnętrznej
miał kolizje/ wpadł w poślizg/etc... to nadal
musi płacić mimo że nie ma auta?
Jeśli moje pytania są głupie, to przepraszam,
ale nie miałem nigdy do czynienia z leasingiem.
Czy to nie powinno obciążać leasingodawcę ?.

A nie remontować przez dwa lata i wykupić
potem po niższej cenie?
W tym czasie jeździć jakąś Zafira/Octavia
za 15 klocków ? .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ljs_ljs_ljs za ten post post:
  • kaimoon
twilk7
Zarejestrowani

Tylko remont. Silniki "po regeneracji" po większości, są to tylko przypudrowane silniki używane, które bez dopisku i regeneracji, są tańsze o pięć koła. Namiar na regenerację turbo https://regmot.pl/.
Żeby ocenić koszty, najpierw trzeba to otworzyć.

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • kaimoon, LURP
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

Głęboko współczuję takiego remontu.
Zastanawia mnie jedna rzecz...
Skoro @ kaimoon nie jest właścicielem
pojazdu, to dlaczego ma płacić
za jego remont, zwłaszcza że awaria
nie była skutkiem celowego działania
użytkownika. A jakby na drodze wewnętrznej
miał kolizje/ wpadł w poślizg/etc... to nadal
musi płacić mimo że nie ma auta?
Jeśli moje pytania są głupie, to przepraszam,
ale nie miałem nigdy do czynienia z leasingiem.
Czy to nie powinno obciążać leasingodawcę ?.

A może nie remontować przez dwa lata i wykupić
potem po niższej cenie?
W tym czasie jeździć jakąś stara Zafira/Octavia
za 15 klocków ? .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2024, 21:14 przez ljs_ljs_ljs.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Jak masz dom w kredycie, który jednocześnie jest zabezpieczeniem kredytu, czyli tak nie do końca jesteś właścicielem, to czy remont łazienki funduje tobie bank?

Wysłane z Xiaomi 13

Odpowiedz
[-] 5 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • grzelisek, kaimoon, pio555, PunkRock86, siwusek216




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości