Panowie, nie można wszystkiego uogólniać!
Po pierwsze silnik 1.9 dci zbudowany jest w ten sposób, że wlew oleju wprowadzony jest w blok na samym dole.
To co nazywa się ogólnie odmą składa się z plastikowej puszki z korkiem wlewu oleju (separator odmy) z grubszej gumowej rury (odprowadzenie gazów z komory korbowej) i cienkiej gumowej rurki (powrót skroplin oleju).
Dopuszczalne są zatem niewielkie ilości oleju wydostające się z tzw. rurki skroplin.
Dopuszczalne jest niewielkie dymienie na pracującym silniku z odkręconego wlewu oleju.
Teraz należy wyjaśnić kiedy takie dymienie jest dopuszczalne otóż na gorącym silniku (odrobina spalin i parujący gorący olej). Nigdy nie będzie tak aby pierścienie były w 100% szczelne gdyż tłok nie ruszył by się w cylindrze. Skoro pierścienie mają swoją dopuszczalną nieszczelność to znakiem tego zawsze niewielka ilość spalin dostanie się do komory korbowej.
Aby ustalić w jakiej kondycji są pierścienie należy sprawdzić kompresję.
Wiadomo jak na zimnym silniku 1.9 dci wali spalinami z wlewu oleju jak z komina świadczy to o nienajlepszej kondycji pierścieni.
(19-01-2019, 13:55)ko-ma napisał(a): Spaliny w odmie to raczej pierścienie tłokowe...
Zależy ile tego dymu?
(09-03-2019, 14:32)Daroreno napisał(a): Witam,
Opowieści z reni ciąg dalszy:
Po wyprowadzeniu rurki z odmy zaważyłem ze z tymi spalinami wydobywa się tez olej.To znaczy jak rurka jest wyprowadzona pod auto to na postoju z rurki kapie olej.
Oczywiści są to nie duże ilości ale są.
Wszystko sprawdzone-odmy,rurka do skrzyni itp.
Co to może być.
Ile bierze oleju od wymiany do wymiany i na jakim oleju jeździsz?, kopci?
Problem silników 120km polegał na słabej pompie oleju często niewydolnej już po opuszczeniu przez auto fabryki.
to były naprawdę gówniane pompy, do tego interwały wymiany oleju co 30 kkm tak dały w tyłek tym silnikom, że w większości tego co trafiło do Polski to ruiny.
Słaba pompa to niedosmarowana góra silnika i turbina, do tego gęsty, przepalony po 30 kkm olej i silnik zarżnięty.
Moja stara pompa dawała coś około 0.3 bara na wolnych a powinna około 1.5 a na 3000 obr. dawała niecałe 2 a powinna 4.5 bara tak więc o czym mowa.
Kupiłem 2 nowe ori. pompy i dwie stanęły zarzynając dwa silniki.
Co to był za remont o jakim pisałeś?
Nie znam kogoś kto rzetelnie robi remont silników na sprzedaż.