Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

zawory wydechowe


Przemek7
Zarejestrowani

Czy te niedrogie testery - ciśnieniomierze są wiarygodne? Do porównania kompresji między cylindrami - ok, ale żeby przesądzić o remoncie silnika...

Czy można jakiś film z tego przedmuchu? Napewno spaliny? (kolor przedmuchu)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2019, 23:17 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Daroreno
Zarejestrowani

op Witam,
Opowieści z reni ciąg dalszy:
Po wyprowadzeniu rurki z odmy zaważyłem ze z tymi spalinami wydobywa się tez olej.To znaczy jak rurka jest wyprowadzona pod auto to na postoju z rurki kapie olej.
Oczywiści są to nie duże ilości ale są.
Wszystko sprawdzone-odmy,rurka do skrzyni itp.
Co to może być.

Odpowiedz
Daroreno
Zarejestrowani

op
(09-03-2019, 14:32)Daroreno napisał(a): Witam,
Opowieści z reni ciąg dalszy:
Po wyprowadzeniu rurki z odmy zaważyłem ze z tymi spalinami wydobywa się tez olej.To znaczy jak rurka jest wyprowadzona pod auto to na postoju z rurki kapie olej.
Oczywiści są to nie duże ilości ale są.
Wszystko sprawdzone-odmy,rurka do skrzyni itp.
Co to może być.

MA ktoś pomysł skad tam opary oleju.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Jeśli poprzez odmę wydostają się spaliny - obecność wyrzuconego oleju silnikowego jest zjawiskiem naturalnym...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Daroreno, haszczurur
Daroreno
Zarejestrowani

op Jak to naturalne jest ze olej wydostaje sie z dymem z odmy.
Mechaniory już remont silnik wróża.Kilku już krzyżyk na silnik postawiło.
A to tylko taki dyskomfort z tym olejem i dymem z odmy, reszta dział bez zarzutu-pali od pierwszego strzału nie dymi itp.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Panowie, nie można wszystkiego uogólniać!
Po pierwsze silnik 1.9 dci zbudowany jest w ten sposób, że wlew oleju wprowadzony jest w blok na samym dole.
To co nazywa się ogólnie odmą składa się z plastikowej puszki z korkiem wlewu oleju (separator odmy) z grubszej gumowej rury (odprowadzenie gazów z komory korbowej) i cienkiej gumowej rurki (powrót skroplin oleju).
Dopuszczalne są zatem niewielkie ilości oleju wydostające się z tzw. rurki skroplin.
Dopuszczalne jest niewielkie dymienie na pracującym silniku z odkręconego wlewu oleju.
Teraz należy wyjaśnić kiedy takie dymienie jest dopuszczalne otóż na gorącym silniku (odrobina spalin i parujący gorący olej). Nigdy nie będzie tak aby pierścienie były w 100% szczelne gdyż tłok nie ruszył by się w cylindrze. Skoro pierścienie mają swoją dopuszczalną nieszczelność to znakiem tego zawsze niewielka ilość spalin dostanie się do komory korbowej.
Aby ustalić w jakiej kondycji są pierścienie należy sprawdzić kompresję.
Wiadomo jak na zimnym silniku 1.9 dci wali spalinami z wlewu oleju jak z komina świadczy to o nienajlepszej kondycji pierścieni.

(19-01-2019, 13:55)ko-ma napisał(a): Spaliny w odmie to raczej pierścienie tłokowe...

Zależy ile tego dymu?

(09-03-2019, 14:32)Daroreno napisał(a): Witam,
Opowieści z reni ciąg dalszy:
Po wyprowadzeniu rurki z odmy zaważyłem ze z tymi spalinami wydobywa się tez olej.To znaczy jak rurka jest wyprowadzona pod auto to na postoju z rurki kapie olej.
Oczywiści są to nie duże ilości ale są.
Wszystko sprawdzone-odmy,rurka do skrzyni itp.
Co to może być.

Ile bierze oleju od wymiany do wymiany i na jakim oleju jeździsz?, kopci?
Problem silników 120km polegał na słabej pompie oleju często niewydolnej już po opuszczeniu przez auto fabryki.
to były naprawdę gówniane pompy, do tego interwały wymiany oleju co 30 kkm tak dały w tyłek tym silnikom, że w większości tego co trafiło do Polski to ruiny.
Słaba pompa to niedosmarowana góra silnika i turbina, do tego gęsty, przepalony po 30 kkm olej i silnik zarżnięty.
Moja stara pompa dawała coś około 0.3 bara na wolnych a powinna około 1.5 a na 3000 obr. dawała niecałe 2 a powinna 4.5 bara tak więc o czym mowa.
Kupiłem 2 nowe ori. pompy i dwie stanęły zarzynając dwa silniki.
Co to był za remont o jakim pisałeś?
Nie znam kogoś kto rzetelnie robi remont silników na sprzedaż.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2019, 16:09 przez haszczurur.)

Odpowiedz
Daroreno
Zarejestrowani

op Remont robiłem silnika jak sie zatrzymal i sie okazalo  ze 2 paneweki sie obróciły
A jesli chodzi o zurzycie oleju to tak ok 1 l na 15 tys.
Przy czym turbina puszcza olej do interculera wiec silnik zużywa pewnie mniej.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Gdyby nie to, że silnik jest po remoncie zużycie na tym poziomie było by do przyjęcia.
Nie wiem co to za remont.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Daroreno




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości