reszta fotek tutaj : https://www.scenic-forum.pl/albums.php?aid=224&uid=240
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 19:08 przez andrzej27r.)
wymiana tarcz i klocków
dodam tylko od siebie że tarcze hamulcowe z krótkiego scenica nie pasują do granda ,krótki scenic ma średnicę wewnętrzną 25 mm,zaś grand 30 mm ,więc warto na to zwrócić uwagę przy zakupie tarcz .Wymieniałem tarcze u siebie akurat wczoraj i w IC pomylili zestaw .Tarcze zawsze przemywam zmywaczem by nie była tłusta .
reszta fotek tutaj : https://www.scenic-forum.pl/albums.php?aid=224&uid=240 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 19:08 przez andrzej27r.)
op
Zeby bylo jasne mi caly czas chodzi o przednia os bo mozliwe ze o tym nie pisalem i sam troche namieszalem roznymi linkami.
Klocki mam takie jak na zdjeciu, zdaje sie ze dobre porownujac roznice miedzy tymi do ATE i w katalogach jest ze takie do boscha, chyba ze nie mam racji to mnie naprostujcie. A tarcze to trw df4110 wiec tez wydaje mi sie ok Apropo prowadnikow to nie moge ich samych znalezc albo nie umiem czy chocby samych "gumek". Wiekszosc zestawow jest do ATE. Zestaw do tloczkow mam bo planuje w niedalekiej przyszłości zaopiekować sie tyłem. Pozostalo w zasadzie dokupic klej, plastilube, break cleaner, szczotke na wiertarkę i do roboty. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 21:08 przez fannadil.)
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro...owego.html
https://aparts.pl/partscatalogue/d7099c-...7099C.aspx Ale widocznie się rzadko sypią te prowadnice, ja mam oryginalne przy ponad 230kkm. Reszta zestawu ok. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2018, 08:24 przez gandw.)
I ja planuje sam wymienic tarcze tył. Tarcza jest z łozyskiem i czy bez klucza dynamometrycznego brać się za wymianę czy drokręcić na siłę ?
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
Z tego co widzialem tarcza jest z lozyskiem i koronka abs(przynajmniej w sc 2), ja wymieniam bez dynamometrycznego wiadomo zeby bylo tip top fajnie by bylo miec. Ale czytalem ze generalnie nie jest konieczny byle nie zerwac srub
Sprawdzilem tez sa z lozyskami https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro...skiem.html Ja juz przygotowany na zabawe :d jeszcze chyba przy okazji bede wymienial mocowania oslony silnika na nitonakretki wiec kawalek dnia zejdzie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2018, 18:14 przez fannadil.) (05-06-2018, 17:05)maciej1486 napisał(a): I ja planuje sam wymienic tarcze tył. Tarcza jest z łozyskiem i czy bez klucza dynamometrycznego brać się za wymianę czy drokręcić na siłę ? Są tarcze z łożyskiem są i bez łożyska (wersja dla tych którzy mają łożysko i sami je wcisną). Można dokręcać bez klucza dynamometrycznego, wystarczy użyć rury jako przedłużki. Tarczę najlepiej dokręcić tak na gotowo po założeniu koła jak samochód stoi czterema kołami na podłożu.
Za 30 min ide działać dzięki za rade.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Jestem już po. Nie było tak źle śruby odkręcały się można powiedzieć, ze gładko. Wszystkie gumki całe, tłoczek trzeba wkręcać ja używałem do tego klucza do szlifierek Nowe śruby do zacisku były w zestawie, a do strych tych na torxa dałe troszkę kleju. Tarczę dokręciłem rurką ale jak stał na kobyłkach. Myślę, ze wystarczająco mocno.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2018, 17:21 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości