ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 02-06-2018, 09:34
(02-06-2018, 08:46)fannadil napisał(a): ko ma czyli jeśli kupie te prowadniki to rozumiem że powinny pasować skoro są przeznaczone do tego auta w katalogu? czy to tak nie działa i trzeba to dobrać po rozebraniu całości?
te blaszki ATE będą pasowały? czy podobnie trzeba dobrać po rozebraniu?
Prowadniki dedykowane do konkretnego modelu samochodu powinny pasować.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• fannadil
fannadil
556
1
70
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 02-06-2018, 11:04
op
no to u mnie po obydwu stronach jednak miałem okazje się przyjrzeć jest tak jak na foto, więc to do wywalenia?
•
twilk7
4,247
17
2587
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
Online
— 02-06-2018, 11:47
To są hamulce. Jak nie masz jako takiego pojęcia, to lepiej daj to zrobić komuś znającemu się na temacie.
•
fannadil
556
1
70
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 02-06-2018, 13:00
op
To nie jest technologia kosmiczna wszystko mozna zrobic i sie nauczyć, wiec to juz moja sprawa czy oddaje auto czy nie ale dziekuje za porade.
Patrzac na poradniki przecietny warsztat nie robi polowy czynnosci ktore trzeba zrobic przy zaciskach wiec czemu niby mialbym to zrobic gorzej?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2018, 13:21 przez fannadil.)
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 02-06-2018, 14:02
Cale schematy co jak powinno wygladac i gdzie idzie masz w poscie nr 10
https://www.scenic-forum.pl/Watek-wymian...#pid458182
Nie jest skomplikowane jakos, ale blaszek fabrycznie nie ma wiec zrob jak producent to zaprojektowal.
Blaszki ktos dawal bo moze klocki jakies dziwne zakladal co lataly i dzwonily wiec partyzantka druciana zrobiona.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to A2-eR11 for this post
• fannadil
fannadil
556
1
70
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 02-06-2018, 14:04
op
Dzieki zrobie jak mowisz schematy to dobra rzecz
•
gandw
45
0
6
3
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Śląskie
gandw
Zarejestrowani
— 03-06-2018, 20:00
Co Wy piszecie, jaka partyzantka i druciarstwo? Kolega ma zaciski z przodu Boscha i tam są blaszki i jest wszystko ok. Innego typu zaciski były ATE jak widać na schemacie wyżej i tam tych blaszek nie ma.
Co do tych tulei prowadzących - musisz ocenić ich stan - czy są zardzewiałe, czy ich gumki są szczelne i czy nie mają zbyt dużych luzów. Jeśli są ok, możesz wyciągnąć, wyczyścić i nasmarować smarem do tłoczków.
Blaszki klocków też można wymienić, ale są też dodawane do niektórych zestawów klocków hamulcowych. Z drugiej strony to tylko kawałek blaszki nierdzewnej, można wyjąć, wyczyścić, troszeczkę dogiąć żeby ciaśniej siedziały i zamontować ponownie. Między klocek a tą blaszkę smar do hamulców, ja też smaruję powierzchnię styku tylnej blachy klocka z zaciskiem.
P.S Są tańsze sklepy niż IC.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2018, 20:01 przez gandw.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi gandw za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to gandw for this post
• fannadil
haszczurur
2,440
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(03-06-2018, 19:54)gandw napisał(a): Co Wy piszecie, jaka partyzantka i druciarstwo? Kolega ma zaciski z przodu Boscha i tam są blaszki i jest wszystko ok. Innego typu zaciski były ATE jak widać na schemacie wyżej i tam tych blaszek nie ma.
Dokładnie, mam zaciski Bosch zarówno z przodu jak i z tyłu fabrycznie montowano blaszki. Poza tym w komplecie klocków ATE bądź TRW zawsze są nowe blaszki.
Należy odkręcić śruby mocujące zacisk, wyjąć klocki cofnąć tłoczek, sprawdzić czy gumowa osłona tłoczka nie jest porwana, sprawdzić czy prowadnice swobodnie chodzą w jarzmie, sprawdzić czy gumowe osłony prowadnic nie są sparciałe albo porwane, odkręcić jarzmo. Wszystko czyścimy w razie potrzeby zmieniamy klocki czy tam jeszcze tarcze. Składamy i po robocie.
fannadil
556
1
70
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 04-06-2018, 13:54
op
a no to widzicie jednak są jakieś różnice dobrze że jeszcze nie brałem się za grzebaninę przy tym i nie kupiłem tych drucików
to teraz pytanie czy te prowadniki będą pasowały do tego boscha?
według tego schematu wyżej i katalogu są takie https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro...owego.html
ale czy one będą pasować do tego zacisku? jak mam możliwość to chyba kupie i odrazu wymienię bo nie chce takiej sytuacji że rozbiorę całość a tu się okaże że nie opłaca sie starych zakładać tym bardziej że to groszowa sprawa
gandw wybieram intercars ponieważ mam możliwość zakupu rzeczy bez marży lub z jej bardzo niskim % więc wychodzi naprawdę tanio
patrze tak teraz przeglądam i nie pasuje mi to po fotach tych zacisków blaszki i te prowadniki wyglądają tak jak te co na tył chyba? jakby ktoś umiał podpowiedzieć bo wymieniał u siebie dokupował to piszcie - jak nie to zostawię stare
wypadało by jeszcze widzę zakupić klej do gwintów
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 13:54 przez fannadil.)
•
gandw
45
0
6
3
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Śląskie
gandw
Zarejestrowani
— 04-06-2018, 18:41
Te prowadnice są do zacisków ATE, a Ty masz Bosch, więc są inne. Również klocki hamulcowe są inne do tych systemów. Tylne zaciski są TRW i są w pewnym sensie podobne konstrukcją do Boscha, ale zarówno blaszki jak i prowadnice są inne.
Kup smar do klocków, np. ATE Plastilube, albo Textar. Jeśli kupisz prowadnice to już będzie w zestawie smar do nich. Zależy też jakie klocki kupisz, bo mogą być w zestawie już te blaszki - miałem tak w Boschu, ale już w Mintex nie.
Kup też spray do czyszczenia hamulców, klej do gwintów niebieski (średniej mocy).
Do tego trochę szczotek drucianych, szmat, a do wciśnięcia tłoczków wygodne są choćby najprostsze ściski stolarskie. Poza tym zestaw dobrych kluczy, najlepiej sześciokątnych.
Jak chcesz jeszcze bardziej profesjonalnie to klucz dynamometryczny i powinno się zmierzyć piastę i nową tarczę czujnikiem zegarowym na bicie boczne.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi gandw za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to gandw for this post
• fannadil
|