op
[Scenic II]wymiana klocków hamulcowych tylnej osi.pdf (Rozmiar: 1.39 MB / Pobrań: 140)
Przed przystąpieniem do wymiany należy zakupić odpowiednie klocki hamulcowe, należy zwrócić uwagę przy zakupie czy klocki które chcemy nabyć mają akcesoria montażowe typu blaszki oraz śruby zacisku hamulcowego ,większość oferowanych tanich klocków albo niema blaszek albo śrub .
Do wymiany potrzebne będą :
klocki hamulcowe, przyrząd do wkręcania tłoczków , klucz 13 mm, klucz 15 mm , klucz do kół, lewarek , szczotka druciana opcjonalnie młotek i odrdzewiacz.
1.zostawiamy samochód z odpuszczonym hamulcem elektrycznym ,hamulec nie może być zaciągnięty więc należy zwolnić dźwignię hamulca ręcznego ,można to zrobić zaraz po wyłączeniu silnika ,bądź też na tzw. wymuszonym zapłonie ,czyli trzymając przycisk start bez wciśniętego hamulca czy sprzęgła przez kilka sekund i następnie zwolnieniu dźwigni hamulca .Następnie wbijamy sobie 1 bieg i dla pewności blokujemy sobie klinami przednie koła .
2. ściągamy tylne koła
3.Kluczem 13 mm odkręcamy 2 śruby zacisku hamulcowego ,blokujemy kluczem 15 mm nakrętkę prowadnicy zacisku .
4.Po odkręceniu śrub odchylamy zacisk na bok
5 .wyciągamy stare klocki i dokładnie czyścimy blaszki i zacisk z rdzy i pyłu ,jeśli mamy nowe blaszki to możemy je wymienić
6.wkładamy na oczyszczone miejsce nowe klocki
7.Za pomocą przyrządu do wkręcania tłoczków jednocześnie wciskamy i wkręcamy tłoczek
widok na wciśnięty tłoczek :
8.Montujemy zacisk i przykręcamy go nowymi śrubami dołączonymi do zestawu z klockami .
9.Zakładamy koło i na sucho pompujemy kilka razy pedałem hamulca ,następnie tą samą operację powtarzamy na uruchomionym silniku zaciągając i zwalniając hamulec ręczny .
stare klocki były już zajeżdżone ,nowy zestaw Bosch wytrzymał 2 lata :
[Scenic II]wymiana klocków hamulcowych tylnej osi.pdf (Rozmiar: 1.39 MB / Pobrań: 140)
Przed przystąpieniem do wymiany należy zakupić odpowiednie klocki hamulcowe, należy zwrócić uwagę przy zakupie czy klocki które chcemy nabyć mają akcesoria montażowe typu blaszki oraz śruby zacisku hamulcowego ,większość oferowanych tanich klocków albo niema blaszek albo śrub .
Do wymiany potrzebne będą :
klocki hamulcowe, przyrząd do wkręcania tłoczków , klucz 13 mm, klucz 15 mm , klucz do kół, lewarek , szczotka druciana opcjonalnie młotek i odrdzewiacz.
1.zostawiamy samochód z odpuszczonym hamulcem elektrycznym ,hamulec nie może być zaciągnięty więc należy zwolnić dźwignię hamulca ręcznego ,można to zrobić zaraz po wyłączeniu silnika ,bądź też na tzw. wymuszonym zapłonie ,czyli trzymając przycisk start bez wciśniętego hamulca czy sprzęgła przez kilka sekund i następnie zwolnieniu dźwigni hamulca .Następnie wbijamy sobie 1 bieg i dla pewności blokujemy sobie klinami przednie koła .
2. ściągamy tylne koła
3.Kluczem 13 mm odkręcamy 2 śruby zacisku hamulcowego ,blokujemy kluczem 15 mm nakrętkę prowadnicy zacisku .
4.Po odkręceniu śrub odchylamy zacisk na bok
5 .wyciągamy stare klocki i dokładnie czyścimy blaszki i zacisk z rdzy i pyłu ,jeśli mamy nowe blaszki to możemy je wymienić
6.wkładamy na oczyszczone miejsce nowe klocki
7.Za pomocą przyrządu do wkręcania tłoczków jednocześnie wciskamy i wkręcamy tłoczek
widok na wciśnięty tłoczek :
8.Montujemy zacisk i przykręcamy go nowymi śrubami dołączonymi do zestawu z klockami .
9.Zakładamy koło i na sucho pompujemy kilka razy pedałem hamulca ,następnie tą samą operację powtarzamy na uruchomionym silniku zaciągając i zwalniając hamulec ręczny .
stare klocki były już zajeżdżone ,nowy zestaw Bosch wytrzymał 2 lata :
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:16 przez Asia.)