Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

woda w wannie koła zapasowego


frytek161
Zarejestrowani

op Nie wiem skąd zbiera się woda w wannie koła zapasowego, patrzyłem że jest cała pęknięć niema jedynie musi zaciekać  po deszczu

... nie znalażłem tego na forum dla tego założyłem wątek
PRZEMO napisał 17-12-2015, 15:52:
Poszukaj na forum ktoś ostatnio to opisywał w SII

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2015, 16:04 przez frytek161.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Woda do wanny może spływać otworami z których wychodzi wiązka do tylnych lamp, zdarza się, że woda do wanny koła napływa z otworów haka holowniczego (o ile takowy posiadasz), woda może również dostawać się przez kratki wentylacyjne. Znajdują się w bagażniku po lewej jak i prawej stronie widoczne są po zdjęciu tapicerki bagażnika albo po zdjęciu tylnego zderzaka.

Odpowiedz
RobercikN
Zarejestrowani

(17-12-2015, 15:50)frytek161 napisał(a): Nie wiem skąd zbiera się woda w wannie koła zapasowego, patrzyłem że jest cała pęknięć niema jedynie musi zaciekać  po deszczu

... nie znalażłem tego na forum dla tego założyłem wątek
Ja nie mialem zaslepki z lewej strony patrzac na bagaznik http://www.scenic-forum.pl/showthread.ph...#pid151093
Jak siegniesz reka od strony zderzaka to powinienes wyczuc reka otwory w ktorych powinny byc zaslepki gumowe. Te dziury widac tez po zdemontowaniu lampy lewej. Ja ta dziure zakleilem od zewnatrz oraz wewnatrz tasma 😀

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nie jestem pewny czy w tym otworze powinna być zaślepka. Ja przypuszczam, że jedną z dróg dostawania się wody jest wyżej przeze mnie opisana czarna kratka wentylacyjna widoczna na zdjęciu. Ja u siebie też miałem wodę w wannie, usunąłem przeciek ale tak naprawdę nie mogę jednoznacznie wskazać na konkretne źródło gdyż zrobiłem naraz wiele uszczelnień i poprawek.
Np. zdemontowałem tylne lampy i podkleiłem otwory na wiązkę taką gumową taśmą dwustronną. Lampa fabrycznie ma czarną izolującą gąbkę wokół miejsca podłączenia kostki, gąbka z czasem ugniata się i właśnie w tym miejscu może cieknąć. Wymieniłem też kratki wentylacyjne w bagażniku, zdjąłem uszczelkę klapy, umyłem dokładnie wnęki, umyłem uszczelkę nasmarowałem wazeliną i ponownie założyłem. Przecieku nie ma. Ale osobiście obstawiam tylne lampy.

Odpowiedz
RobercikN
Zarejestrowani

U mnie lanie wody tak wygladalo
https://youtu.be/prpYX9AANNE

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(18-12-2015, 07:47)RobercikN napisał(a): U mnie lanie wody tak wygladalo
https://youtu.be/prpYX9AANNE
o jaaaaaaaaaaaaaaa.co ty takie dziury miałeś? czy jak skąd ta dowa w środku.dlaczego???????????????????ale że jak?????? o jaaaaaaaaaaaaa.!!!!!!!!!!!!!!

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Miałem przygody z wodą we wnęce koła zapasowego.
Co prawda, innym samochodzie.
Przyczyną były klapy odpowietrzające wnętrze nadwozia (te czarne "kratki" w boczkach, mające ujście pod tylnym zderzakiem.
Były one wyposażone w prosty zawór klapowy (zwisający kawałek gumy) - guma nie przylegała do obudowy i w czasie postoju woda ściekająca z błotnika na zderzak wlewała się do środka. Podczas jazdy zawór jakoś się domykał i woda nie właziła.
Uwaga z doświadczeń własnych: jeśli te "kratki" mają zawory - trzeba je naprawić albo wymienić.
Zaklejenie obu wylotów , w moim przypadku, skutkowało silnym parowaniem szyb.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • bendi
haszczurur
Zarejestrowani

(18-12-2015, 15:43)ko-ma napisał(a): Miałem przygody z wodą we wnęce koła zapasowego.
Co prawda, innym samochodzie.
Przyczyną były klapy odpowietrzające wnętrze nadwozia (te czarne "kratki" w boczkach, mające ujście pod tylnym zderzakiem.
Były one wyposażone w prosty zawór klapowy (zwisający kawałek gumy) - guma nie przylegała do obudowy i w czasie postoju woda ściekająca z błotnika na zderzak wlewała się do środka. Podczas jazdy zawór jakoś się domykał i woda nie właziła.
Uwaga z doświadczeń własnych: jeśli te "kratki" mają zawory - trzeba je naprawić albo wymienić.
Zaklejenie obu wylotów , w moim przypadku, skutkowało silnym parowaniem szyb.

Silne parowanie szyb w takim przypadku to jedno a drugie to ciężej zamykają się drzwi bo są to też odprowadzenia powietrza. Ciśnienie jakie powstaje przy trzaśnięciu drzwiami właśnie tam uchodzi.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  •
frytek161
Zarejestrowani

op woda mam wrażenie że spływa z lewej strony ( mokry filc na tylnej ściance bagażnik - strona zderzaka) muszę sprawdzić mocowanie lewej lampy bo jest pęknięte może to

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(18-12-2015, 07:47)RobercikN napisał(a): U mnie lanie wody tak wygladalo
https://youtu.be/prpYX9AANNE
Chcę powrócić do tematu wody we wnęce koła zapasowego. Niedawno walczyłem z tym tematem ale wczoraj woda znów pojawiła się. Z tym, że w przypadku mojego SC II woda zanim przeniknie do komory koła zbiera się w dużych ilościach w tylnym pasie (w profilu zamkniętym) i z niego powoli przenika do plastikowej komory koła. Dziś wziąłem gumowy wężyk, wprowadziłem w otwory technologiczne tylnego pasa i wypompowałem około litra wody. Przeglądając ten wątek widzę, że kolega RobercikN miał podobny przypadek brak zaślepki to jedno ale tak naprawdę zastanawiające jest to którędy ta woda dostawała się. Przecież to są profile zamknięte i na dobrą sprawę zatkanie otworu rozwiązuje problem tylko w części wprawdzie woda nie wlewa się do komory bagażnika, wnęki koła zapasowego ale pływa w profilach a tam być jej nie powinno. Na filmie widać, że dosłownie kilka sekund mija a woda strumieniem leje się do wnętrza. Tu nasuwa się pytanie czy kolega zlokalizował którędy woda wpływała w ten profil. Czy był to otwór technologiczny na wiązkę elektryczną lampy czy może jakaś inna nieszczelność. Uważam, że w przypadku gdy nie zlokalizuje się miejsca którym woda dostaje się w te wszystkie profile to prędzej czy później ale znajdzie sobie inne miejsce którym znów wpłynie do komory koła a po za tym prowadzi to do uszkodzeń blachy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości