se2u
26
0
0
0
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Białystok
se2u
Zarejestrowani
— 22-07-2022, 17:58
op
Dzień dobry Wszystkim!
Nie dawno kupiłem mego Scenica. 2007, 1.6 bezynka z gazem. Wsiadłem do auta z rana wszystko było ok. Postal parę godzin i wsiadając popołudniu otrzymałem komunikaty: błąd elektroniki(czy jakoś tak) + tryb serwisowy + ograniczona moc. Napięcie akumulatora sprawdzone: 12,40 na sucho, 14 po odpaleniu. Ktoś coś wie????? Proszę o pomoc.
pio555 napisał 22-07-2022, 20:56:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2022, 20:56 przez pio555.)
•
wojteks
2,851
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 22-07-2022, 20:49
Odczytaj błędy komputerem czy co tam masz dostępne w okolicy.
•
se2u
26
0
0
0
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Białystok
se2u
Zarejestrowani
— 23-07-2022, 19:17
op
Tak wiem, weekend póki co. Widzę jeszcze, że światła stop mi znikły. Hmmm ale czy czujnik pedału hamulca może być powiązany z trybem serwisowym a co za tym idzie spadkiem mocy? ??
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 23-07-2022, 19:37
(23-07-2022, 19:17)se2u napisał(a): Tak wiem, weekend póki co. Widzę jeszcze, że światła stop mi znikły. Hmmm ale czy czujnik pedału hamulca może być powiązany z trybem serwisowym a co za tym idzie spadkiem mocy? ?? Komunikat o błędzie elektroniki to klasyczny objaw uszkodzenia jednego z obwodów czujnika położenia pedału hamulca.
Drugim jest zazwyczaj specyficzne działanie świateł stopu: po uruchomieniu silnika światła działają przy pierwszym hamowaniu, przy kolejnym już nie + zwracany jest właśnie ten komunikat. Sytuacja dość niebezpieczna, bo nawet sprawdzając działanie stopów może okazać się, że w drodze one uuż nie działają, bo sterownik je odciął po zdiagnozowaniu usterki.
Natomiast wchodzenie w tryb awarii sterownika silnika raczej nie będzie miało nic wspólnego, choć wykluczyć takiej możliwości nie da się (bowiem czujnik ten jednak ma pewne powiązanie z pracą sterownika silnika, m.inn. jest elementem którego stan logiczny jest sprawdzany przed rozruchem silnika.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
zipol4ever
105
0
2
18
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
Problem ten sam...od jakiegoś czasu męczę się z scenic 2 , mianowicie problem zaczął sie od tego że auto zaczęło tracić ładowanie , aukum nagle rozładowało i po ponownym naładowaniu to samo
więc kupiłem nowy akumulator i nadal to samo , i zauważyłem że podczas dodawania gazu przygasają swiatła w kabinie (podsufitka )
więc zregenerowałem alternator (oryginalny regulator napiecia valeo itd )
nic to nie dało a na dodatek wyskoczył tryb serwisowy "sprawdz wtryski i esp " i auto zamula nie da sie jechac
Zostal podpięty pod klipa i bład "wewnętrzny bład komputera ' komputer został wymieniony i a błąd nadal ten sam wyskakuje
i jedynie zostaje sprawdzić komputer od gazu (podobno tez moze świrowac ) ale coś czuje ze nic to nie da..
i pytanie czy moze gdzieś jakaś masa przebija ? bo dziwne by dwa kompy były tak samo uszkodzone
powiem tak mi sie już pomysły skończyły ....
auto to grand scenic 2 2.0 benzyna gaz 2008 lift
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2022, 21:31 przez zipol4ever.)
•
se2u
26
0
0
0
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Białystok
se2u
Zarejestrowani
— 12-09-2022, 09:43
op
Km dziękuję. Już wszystko ok. Diagnostyka, wymiana czujnika i wszystko działa pozdrawiam
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-09-2022, 11:30
(13-08-2022, 21:30)zipol4ever napisał(a): Problem ten sam...od jakiegoś czasu męczę się z scenic 2 , mianowicie problem zaczął sie od tego że auto zaczęło tracić ładowanie , aukum nagle rozładowało i po ponownym naładowaniu to samo
więc kupiłem nowy akumulator i nadal to samo , i zauważyłem że podczas dodawania gazu przygasają swiatła w kabinie (podsufitka )
więc zregenerowałem alternator (oryginalny regulator napiecia valeo itd )
nic to nie dało a na dodatek wyskoczył tryb serwisowy "sprawdz wtryski i esp " i auto zamula nie da sie jechac
Zostal podpięty pod klipa i bład "wewnętrzny bład komputera ' komputer został wymieniony i a błąd nadal ten sam wyskakuje
i jedynie zostaje sprawdzić komputer od gazu (podobno tez moze świrowac ) ale coś czuje ze nic to nie da..
i pytanie czy moze gdzieś jakaś masa przebija ? bo dziwne by dwa kompy były tak samo uszkodzone
powiem tak mi sie już pomysły skończyły ....
auto to grand scenic 2 2.0 benzyna gaz 2008 lift Możliwości jest kilka.
Osobiście najpierw sprawdził bym, skąd wzięto zasilanie układu lpg i na próbę zasilił go bezpośrednio z akumulatora, poprzez bezpiecznik oczywiście.
Bowiem samochód ten jest bardzo czuły na spadki napięcia zasilania modułów, dzieją się wtedy cuda i wyświetlane są liczne cudaczne komunikaty o błędach. Przy diagnostyce z reguły okazuje się, że są błędami zasilania.
Druga ścieżka - to mozolne poszukiwania uszkodzonego połączenia masowego, z budowaniem tymczasowych połączeń do masy włącznie.
Akumulator - to była prawdopodobna i dość częsta przyczyna, alternator był już ślepą uliczką.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2022, 11:30 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|