tomciog
62
0
37
19
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gdańsk
tomciog
Zarejestrowani
— 15-03-2024, 17:30
Podepnę się, żeby nie tworzyć nowego tematu - Nowe zaciski, nowe linki, ale były stare klocki, ręczny był. Wczoraj wymieniłem je na nowe i ręczny jest baaaardzo słaby. Dziś podciągnąłem linkę, łapie od razu, ale 3-4 ząbki i koniec zakresu zaciągania, ręczny ledwo ledwo.
ps - tłoczki wkręciłem na tyle, żeby założyć zaciski na nowe klocki. Macie jakieś pomysły?
•
Kapitan Powolny
1,049
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(15-03-2024, 17:30)tomciog napisał(a): Podepnę się, żeby nie tworzyć nowego tematu - Nowe zaciski, nowe linki, ale były stare klocki, ręczny był. Wczoraj wymieniłem je na nowe i ręczny jest baaaardzo słaby. Dziś podciągnąłem linkę, łapie od razu, ale 3-4 ząbki i koniec zakresu zaciągania, ręczny ledwo ledwo.
ps - tłoczki wkręciłem na tyle, żeby założyć zaciski na nowe klocki. Macie jakieś pomysły?
popełniłeś jeden błąd. Po założeniu nowych klocków najpierw kilka razy podpompować hamulec zasadniczy żeby tłoczki doszły do tarczy i dopiero brać się za regulację ręcznego. Plus dźwignie od ręcznego gdzie są wpięte końce linek muszą chodzić luźno i be zacięć
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Jurek
816
6
332
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 15-03-2024, 20:13
Jak zostały stare tarcze to klocki muszą się do nich dotrzeć ,czy klocki chodzą bez zacięć w jarzmach i jakie klocki ?
•
tomciog
62
0
37
19
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gdańsk
tomciog
Zarejestrowani
— 16-03-2024, 15:52
(15-03-2024, 20:09)Kapitan Powolny napisał(a): (15-03-2024, 17:30)tomciog napisał(a): Podepnę się, żeby nie tworzyć nowego tematu - Nowe zaciski, nowe linki, ale były stare klocki, ręczny był. Wczoraj wymieniłem je na nowe i ręczny jest baaaardzo słaby. Dziś podciągnąłem linkę, łapie od razu, ale 3-4 ząbki i koniec zakresu zaciągania, ręczny ledwo ledwo.
ps - tłoczki wkręciłem na tyle, żeby założyć zaciski na nowe klocki. Macie jakieś pomysły?
popełniłeś jeden błąd. Po założeniu nowych klocków najpierw kilka razy podpompować hamulec zasadniczy żeby tłoczki doszły do tarczy i dopiero brać się za regulację ręcznego. Plus dźwignie od ręcznego gdzie są wpięte końce linek muszą chodzić luźno i be zacięć Nie popełniłem. Dokładnie tak zrobiłem. Po wymianie na początek pompowanie, a następnie regulacja. Przed chwilą zaglądałem i dziwgienki na luźnej lince są w połowie zakresu. Nieco dziwne, bo i zaciski niedawno wymieniałem i linki.
(15-03-2024, 20:13)Jurek napisał(a): Jak zostały stare tarcze to klocki muszą się do nich dotrzeć ,czy klocki chodzą bez zacięć w jarzmach i jakie klocki ?
Tarcze stare, ale łapie dobrze ponad połowę, więc nie ma możliwości, żeby aż tak luźno chodziły. A chodzą bez zacięć, bo czyściłem całość, blaszki też luźne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2024, 15:53 przez tomciog.)
•
Kapitan Powolny
1,049
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Dźwigienki powinny być cofnięte poza połowę zakresu. Jeśli tak nie jest to w centralnym punkcie pod podwoziem nad tłumikiem trzeba poluzować regulację i cofnąć dźwigienki, po czym zluzować w zacisku końce linek i naciągnąć ile się da. Jeśli dźwigienki nie dadzą się bardziej cofnąć to niestety ale trzeba rozebrać tłoczki i wyczyścić ten mechanizm w środku tłoczka.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
tomciog
62
0
37
19
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gdańsk
tomciog
Zarejestrowani
— 16-03-2024, 18:18
Ok. Zrobione. Poluzowała zupełnie linki, cofnąłem dźwigienki do końca, wsiadłem do auta i pompowanie. Nie kilka razy, ale kilkadziesiąt. Pomogło. Potem podkręcenie linek do lekkiego naciągu i jest ok. Dzięki za podpowiedzi.
•
|