spryskiwacz tył
trzeba rozebrać pompkę, w środku jest tłoczek który trzeba wyczyścić.. był już chyba gdzieś o tym temat.. używałeś opcji szukaj?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Pewnie masz złamany gdzieś wężyk. Zobacz na gumie- przelocie z klapy do karoserii. Jak nie to musisz szukać dalej. Nie zdejmowałeś ostatnio plastikowych osłon na progach od wewnątrz? Nie pamiętam z której strony ale tędy właśnie idzie wężyk i można go czasem przycisnąć. Odkręcić można też osłonę plastikową klapy (4 torx + zatrzaski) i obejrzeć w klapie. Na początek jednak sprawdź dyszę czy nie ma w niej jakiś świństw. Cienki drucik i przepchać. Gdyby Ci dysza się rozsypała to mam taką i za free mogę dać.
A rozumiem że płynu masz dość w zbiorniczku? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2016, 13:27 przez roman123.)
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...6#pid65026
tu pisałem jak to zrobić, jeśli nie to również możesz wymienić pompkę, koszty nie są duże
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Mati, czy w SC I jest pompka "dwukierunkowa" jak np. w Clio? To znaczy kiedy kręci w jedną stronę pompuje na przód a w drugą na tył? Jest to zaworkami sterowane i właśnie w Clio II naprawiałem kiedyś zaworek. Kołek rozporowy był potrzebny Nie wiem czy tu jest tak samo jak w Clio?
działa na zasadzie lewe prawe obroty, czyli tył i przód, w środku znajduje się tłoczek który czasem się zabrudzi od syfu idącego i się zablokuje. Rozbierałem to w SI phII, ja miałem tak że jak długo trzymałem na tył to nie leciało a zaczynało lecieć na przód.
po rozebraniu i wyczyszczeniu sprawdziłem podpinając na krótko i w wiaderku jak będzie dobre ciśnienie na pompce i będzie działać również ok, wtedy jak nie leci trzeba szukać dalej... na wężykach (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2016, 13:52 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Ale przecież tylny spryskiwacz nie ma pryskać jak przednie tylko w zasadzie wypuszczać płyn.
Mój też kiedyś nie działał prawidłowo tzn b. długo musiałem czekać naciskając manetkę aż wypłynie płyn, tak jakby po użyciu płyn się cofał do zbiornika i zawsze musiał od początku przepompować całą długość samochodu. Rozwiązałem problem założeniem zaworka zwrotnego przy pompce. Ale i tak niedługo później wymieniłem całą pompkę - koszt około 20 zł a wymian prosta więc chyba nie ma co regenerować i bawić się w naprawę starej. I tak trzeba rozebrać trochę samochodu, żeby się do niej dostać to już lepiej dołożyć te 20 zł i wymienić na nową... |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości