Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

spryskiwacz ksenonów


haszczurur
Zarejestrowani

op Witam,
Potrzebuje opis przekaźników Scenic II 1.9 dci a dokładnie gdzie znajdują się przekaźniki od spryskiwaczy ksenonów.
Przestał psikać jeden spryskiwacz, wykluczyłem pompkę (3 sztuki wymienione w tym jedna nowa), spryski i węże wykluczone tak więc pozostaje przekaźnik sterujący zmianą polaryzacji. Zamieniam wężyki na pompce to psika lewy a nie psika prawy no i na odwrót. Poza tym nie słyszę aby pompka załączała się drugi raz. Pompka działa tak, że najpierw idzie sik na prawy reflektor i po zmianie polaryzacji pompka załącza się drugi raz i sik idzie na lewy reflektor.
Tak więc jak ktoś wie które to przekaźniki odwdzięczę się piwkiem.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Masz dwa przekaźniki umieszczone na płytce przekaźników spryskiwaczy reflektorów umieszczonej pod skrzynką UPC. 
Zasilanie pompki odbywa się w ten sposób, że jeden przekaźnik podaje + a drugi poprzez swoje styki bierne zamyka obwód do minusa. Gdy moduł UCH w kabinie zmienia polaryzację to ten przekaźnik co podawał + teraz traci zasilanie i swoimi biernymi stykami łączy do masy a drugi przekaźnik podaje + na pompkę w odwrotnej polaryzacji.

.pdf   S3.PDF (Rozmiar: 139.5 KB / Pobrań: 54)
784to płytka przekaźników sterujących spryskiwaczy reflektorów.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • haszczurur
haszczurur
Zarejestrowani

op Teraz przyszła kolej na przekaźniki, może wystarczy przeczyścić i psiknąć specyfikiem a jak to nic nie da trzeba wymienić. Spryskiwanie na szyby działa poprawnie, mam nadzieję, że to nie wina UCH. Chyba nie jest to aż tak skomplikowane żeby w UCH inny układ sterował zmianą polaryzacji spryskiwaczy na szyby i inny spryskiwaczami na reflektory.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Zmianą polaryzacji pompki na szybę przednia i tylną steruje dźwignia spryskiwacza umieszczona przy kierownicy.
Silnik pompy spryskiwaczy reflektorów jest sterowany przekaźnikami poprzez przez moduł UCH w kabinie. UCH tak steruje przekaźnikami by pompa na przemian zasilała raz lewy raz prawy reflektor.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Zaskakujecie mnie.  Czyzby pompka potrafila pompowac raz w jedna raz w druga strone? Przeciez dziury sa polaczone rownolegle z automatyczna regulacja cisnienia za pomoca puchnacego tloczka.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Pompka się po prostu kręci raz w jedną raz w drugą stronę, w zależności od polaryzacji napięcia.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op
(04-12-2017, 14:16)kszyba napisał(a): Zaskakujecie mnie.  Czyzby pompka potrafila pompowac raz w jedna raz w druga strone? Przeciez dziury sa polaczone rownolegle z automatyczna regulacja cisnienia za pomoca puchnacego tloczka.

Tak, pompka do spryskiwania reflektorów jest taka sama jak do szyb z tym, że podaje sik na prawy reflektor, po czym następuje zmiana polaryzacji, pompka załącza się drugi raz wirnik pompki kręci się w przeciwną stronę i idzie sik na lewy reflektor. Pompka ma dwa króćce biały i czarny przy strzale na prawy reflektor płyn idzie z białego króćca a przy strzale na lewy z czarnego. Wcześniej jak spryskiwanie działało poprawnie to po dłuższym przytrzymaniu manetki spryskiwania szyb pompka spryskiwania reflektorów załączała się dwa razy. W SC II i M II spryskiwacze reflektorów nie sikają jednocześnie lecz z kilku sekundowym opóźnieniem.
Koledzy dobrze piszą są przekaźniki w komorze silnika, które tym sterują.

(03-12-2017, 21:22)andrzejwa napisał(a): Zmianą polaryzacji pompki na szybę przednia i tylną  steruje dźwignia spryskiwacza umieszczona przy kierownicy.
Silnik pompy spryskiwaczy reflektorów jest sterowany przekaźnikami poprzez przez moduł UCH w kabinie. UCH tak steruje przekaźnikami by pompa na przemian zasilała raz lewy raz prawy reflektor.

Myślałem, że spryskiwacze szyb też są sterowane przez UCH.
Tak jak już wcześniej pisałem dobiorę się do tych przekaźników, mam nadzieję, że to nie wina samego UCH. Z tego co się orientuję to przy usterkach UCH szwankuje więcej funkcji a nie tak jak u mnie jeden spryskiwacz.

Właśnie dobrałem się do skrzynki bezpieczników pod maską.
Zamieniłem miejscami przekaźniki od spryskiwaczy reflektorów, przed zamianą psikał prawy a po zamianie nie psika prawy a psika lewy. W związku z powyższym wniosek nasuwa się, że walnął przekaźnik lewego spryskiwacza.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2017, 21:36 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • scrabi
haszczurur
Zarejestrowani

op Dziś wymieniłem dwa przekaźniki sterujące pompką spryskiwaczy reflektorów na używane ze szrotu. No i pełen sukces, pompka załącza się dwa razy i wszystko działa poprawnie.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • A2-eR11, Fyox
Artur 83
Zarejestrowani

Witam a gdzie one są bo u mnie działa pompka szyb a na ksenony nie i nie słyszę żeby pompka chodziła a zmieniłem na inna więc te przekazniki chce zobaczyć

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Przekaźniki znajdują się w kasecie z bezpiecznikami w komorze silnika przy akumulatorze.
Najpierw należy wyjąć górną płytę, pod nią jest płyta z dużymi bezpiecznikami i z przekaźnikami do pompki reflektorów.
To są dwa nieduże prostokątne przekaźniki koloru czarnego, pasują też od Forda.
https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...mrc&uact=8

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2019, 09:52 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Przemek7




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości