Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

spalanie 1.4 tce ile powinno wynosic w miescie i w trasie ?


h4jt
Zarejestrowani

Mamy taką zabawkę M3 Coupe GT.RK 2.0TCe~230KM F4Rt bez LPG, więc dobrze wiem jak to jedzie, a zwłaszcza ile to potrafi spalić ;-)
Porównałem 2.0 F4R i moje odczucia z jazdy, a póki co to 1.4TCe 160KM jeździ o sześciu lat bezawaryjnie, a w 2.0 f4R którego miałem od nowości przy 55tys.km robiłem przymusowo rozrząd z powodu KZFR, a przy 140tys.km uszczelniacze zaworowe w głowicy, bo zaczął pochłaniać olej.  F4R do 2005r. były naprawdę niezłe, późniejsze były już dużo gorsze, miałem Sc1 2002rok 2.0 16V 140KM F4R z LPG świetnie się zbierał i nie brał grama oleju, F4R w Sc2 2008r. którego miałem był mułowaty, bo załatwiła go ekologia, norma emisji spalin i księgowi.
A silniki F4Rt 2.0T (TCe) to inna bajka i inna konstrukcja silnika, choć bardzo zbliżona do wolno-ssaka F4R.  Prawda jest taka, że F4R to stara konstrukcja bardzo ciężka i stosunkowo paliwożerna, porównując ją do nowych konstrukcji zamieniała paliwo na hałas i zbędne ciepło.
Mamy rodzinny warsztat  i od lat specjalizujemy się renówkach, dobrze wiemy co jest awaryjne i dlaczego się psuje oraz ile się czego naprawiania ;-)

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2019, 09:50 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • michaldck
Lionel2000
Zarejestrowani

Wątek jest o czym innym i nie będę go zaśmiecał
(07-08-2019, 09:24)h4jt napisał(a): miałem Sc1 2002rok 2.0 16V 140KM F4R
Z tego co się orientuję 140KM miał silnik IDE który miał oznaczenie F5R i podobnie do H4JT szybko zakończył swój żywot.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Przepraszam za małe OT. Widzę, że koledze trochę wiedzy w tym temacie zabrakło, więc oświecę, silnik 2.0 IDE F5R ma stosunkowo krótką historię produkowany w latach   2001-2003r to taki F4R tylko na wtrysku bezpośrednim `direct injection` IDE, problemem F5R to właśnie nieudany wtrysk bezpośredni, podobnie jak w F7R, problemy z wtryskiwaczami i pompa wtryskową, konstruktorzy nie uporali się z problemem wtrysku i w 2003r. zaprzestano produkcji.
 F5R 2.0 IDE miał 150KM był montowany w Lagunach, Megane i Espace. Więcej o F5R/F7R link  

Modele F4R miały 138 i 140KM 1999-2004r, w 2004 silnik zmodernizowano i miał już 99,5kW = ~ 135KM na papierze ;-) były też montowane w Trafikach 120KM.

1.4TCe H4Jt (2008-2014r) wycofany z powodu nowych regulacji emisji spalin, podobnie jak F4Rt 2.0TCe. Jako ciekawostkę dodam, że silniki 2.0TCe i 1.4TCe były dostępne w sprzedaży w latach 2015 w państwach poza EU, gdzie nie było jeszcze nowych regulacji emisyjnych, natomiast wolnossak 2.0 F4R był dostępny jeszcze w 2012r. samochodach Renault Duster (w EU Dacia) na terenie Białorusi, Ukrainy i Rosji ;-)

Kolegi 1.6dCi też był krótko produkowany 2011-2016, konstrukcja Renault/Nissan jednak nękają ją te same dolegliwości co 1.4TCe, poza DPF i EGR którego w 1,4 nie ma,   to przedwczesne zużycie łańcucha przy wymianach oleju co 30tys. i uszczelki pod głowicą :-( Jednak można temu łatwo zaradzić, olej zmieniać co 10-15tys. spokojnie rozgrzewać silnik, zwłaszcza w czasie tęgich mrozów, pilnować poziomu płynu chłodzącego i nie doprowadzać do przegrzania silnika, te silniki tego bardzo nie lubią ! link 1.6dCi eksploatacja

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2019, 12:07 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • michaldck
jarhel74
Zarejestrowani

@ h4jt - niewiele Ci pali przy autostradowych prędkościach. Może dlatego,że masz czipa i więcej mocy? Mój przy prędkości 140-150 km/h potrafi spalić ponad 13 l lpg.
Jadąc do 130 km/h pali ok 10l.
No i faktycznie bardzo nie lubi korków. Teraz na trasie Strzegom- Jawor jest remont i kilka wahadeł, spalanie od razu podskoczyło na ok 12l lpg.
Normalnie średnia to ok 10l.
Z kompa średnia to ok. 8,8 l.
Jako ciekawostkę mogę podać , że średnia z Lipska , skąd go przywiozłem wynosiła 9,2 l

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

To prawda powyżej prędkości 130-135km/h spalanie drastycznie wzrasta, zaobserwowałem to jadąc kiedyś z podłączonym clipem, powyżej tych prędkości sterownik wtrysku wchodzi w tryb pętli otwartej, zależne też jest to od obciążenia i rodzaju opon, więc jeśli chcesz jechać jeszcze ekonomicznie to 135km/h lepiej nie przekraczać.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości