sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
Witam ,troche odgrzeje temat otóż jestem posiadaczem Scenica z 2003 roku z silnikiem 120KM.Od pewnego czasu mam problem ze znikajacym olejem ,przeczytalem cały wątek i tak ;odma wyczyszczona odpływ drożny ,założony nowy zawór odmy ,olej dalej znika dodam że auto nie kopci, jedynie przy znacznym przyspieszaniu zadymi. Turbine sprawdzalem i luzu podlużnego nie ma a poprzeczny minimalny wyczówalny , jedyne co to była pęknieta rura dolotowa do turbo przy opasce mocujacej do turbiny (wymieniłem na nową).Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czy z wężyka od odmy do do zaworu odmy leci dym i okazało się że przy ciepłym silniku dymi i to dość mocno ale po przylożeniu szmatki nie ma na niej oleju na wolnych obrotch.Przy obrotach około 2500 przez chwile tylko dymił a po upływie okolo 5 sekund zaczął wylatywać olej którego normalnie według mnie nie powinno być.Czy to oznacza że silnik ma takie przedmuchy ze wywala tamtędy olej ?Jeśli tak to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe .
Mogą być aż takie przedmuxhy, zanim zrobiłbym remont proponuję założyć jednak nowa odme i ściągnąć miskę i porządnie wyczyścić żeby ten odpływ do miski był drozny w całej swojej średnicy.
Wysłane z kolorowego kalkulatora... Zawór założony w dobrym kierunku? Wysłane z kolorowego kalkulatora... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2018, 19:21 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Do rurki odpływu odmy wkładałem taki plastikowy pręt fi 5 , wszedł z 20 cm .Co do zaworu to zalożony dobrze . Jeszcze co mnie ostatnio zastanowiło to to że jak wymieniałem olej tydzień temu to po odkręceniu filtra oleju był praktycznie suchy ,tzn nic oleju mi z niego nie wyleciało.Wymiane robiłem dopiero drugi raz ale wydaje mi sie że poprzrdnim razem coś tam oleju mi się wylalo.
(23-08-2018, 20:07)dereco napisał(a): jak wymieniałem olej tydzień temu to po odkręceniu filtra oleju był praktycznie suchy ,tzn nic oleju mi z niego nie wyleciało.No to coś nie tak. Słyszałem, że czasem niektóre filtry sa do niczego. Ja jak odkręcam filtr to jest to to, co najbardziej nie lubie, wylewa się calkiem sporo oleju, conajmniej z pół szklanki.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Dzisiaj wpadl mi przyrząd do pomiaru cisnienia sprężania i zrobiłem pomiary , wygląda to tak ,oczywiście na ciepłym silniku .
Licząc od strony rozrządu 1.pomiar suchy 26 ,mokry 32 2.suchy 29.5 ,mokry 37 3.suchy 26.5,mokry 31 4.suchy 27,mokry 32 Skoro stopień sprężania tych silników to 19:1 więc wzorcowe sprężanie powinno wynosić 19x0,21=3,99 a więc 39.9 bara , odejmujac od tego odchyłke 15% to daje nam 34 bary . Według tego to to moje ciśnienie jest marne i stąd te przedmuchy i znikanie oleju.Teraz pytanie czy wystarczy wymienić pierścienie plus uszczelnienie głowicy czy to grubsza sprawa.
Ta odchylka to nowy silnik.....? Czy na kilku letni?
Wysłane z kolorowego kalkulatora...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Dość duża różnica pomiędzy 1 a 2 cylindrem. Niby tolerancja wynosi do 10% ale biorąc pod uwagę, że znika olej świadczy to o zużyciu pierścieni.
Do tego duża różnica po próbie olejowej. Moim zdaniem silnik do roboty albo do wymiany. Wymiana samych pierścieni i uszczelniaczy trzonków zaworów nie zda egzaminu na dłuższą metę. Nie wiadomo w jakim stanie jest wał, cylindry do tego dochodzi robota głowicy. Ja bym tego nie ruszał, lać olej i jeździć a jak będzie brał 1/1000 km wymienić silnik na 130km. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości