Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic


haszczurur
Zarejestrowani

Wężyki od zaworu sterowania turbiną mają różne średnice to nie ma zbytnio jak ich pomylić poza tym jak by były źle założone to samochód nie miał by mocy i to od spodu. Ten zawór odmy to niepotrzebnie owijałeś taśmą, to nie jest wina nieszczelnej obudowy tego zaworu a najprawdopodobniej zużycia silnika.
Wymiana separatora odmy wg. mojej oceny to zbędny wydatek, separatory nie psują się (no chyba, że połamie się przy dzwonie) jedynie brudzą się w środku ale po umyciu nitro albo płynem do felg separator jest w pełni sprawny.
Jest kilka miejsc w tych silnikach z których leci olej a jak silnik jest już zmęczony to tym bardziej.
Nic z tym nie zrobisz, pozostaje remont albo wymiana na inny zdrowszy.
Po odkręceniu korka wlewu oleju zawsze będzie czuć spaliny, nawet nowe pierścienie nie są w 100 % szczelne bo tłok by nie chodził w cylindrze. Wszystko zależy ile jest tych spalin, czy kopci nawet na zimnym silniku czy dym idzie jak z komina lokomotywy.
Wiadomo, że jak silnik gorący to więcej będzie kopciło bo olej paruje, spaliny zbierają się też w komorze korbowej co innego jak wali spalinami od razu po uruchomieniu silnika. Świadczy to o dość dużym przedmuchu.
Możesz pojechać do jakiegoś speca żeby zmierzył kompresję tylko do tego trzeba mieć odpowiednie końcówki dedykowane do tego silnika bo jak zaczną kombinować to kompresji nie zmierzą i strat narobią.
P.S. Jeżeli olej wywala na dole silnika tam gdzie zakłada się węże od separatora odmy świadczy to o dużym ciśnieniu w komorze korbowej a to oznacza PRZEDMUCHY. No oczywiście zakładając, że odpływ skroplin i ten drugi króciec odpowietrznik są drożne. A w tym przypadku jak napisałeś są drożne.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2018, 14:44 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • rafo30michal
rafo30michal
Zarejestrowani

Dzięki za odpowiedź :-)
Jak silnik ma przedmuchy to licząc od turbo aż do samego kolektora dolotowego może pojawić się olej ??
No chyba że turbo i przedmuchy naraz :-/

Co do mocy silnika to straszny muł na dole ale od ok.2500 obrotów dość mocny ale słychać turbo jak "gwiżdże " a wcześniej było cicho.

Tutaj filmik na zimnym silniku ( ok. 40sek pracował a na dworze -3 )
https://youtu.be/7nLUvuIjeCs

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(04-03-2018, 14:51)rafo30michal napisał(a): Dzięki za odpowiedź :-)
Jak silnik ma przedmuchy to licząc od turbo aż do samego kolektora dolotowego może pojawić się olej ??
No chyba że turbo i przedmuchy naraz :-/

Co do mocy silnika to straszny muł na dole ale od ok.2500 obrotów dość mocny ale słychać turbo jak "gwiżdże " a wcześniej było cicho.

Tutaj filmik na zimnym silniku ( ok. 40sek pracował a na dworze -3 )
https://youtu.be/7nLUvuIjeCs

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przedmuchy to jedno a upaprana góra silnika to co innego. Turbo zawsze coś przepuści.
Jak na zimny silnik to trochę za dużo wali tymi spalinami.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

tylko widać że wszelaki olej który jest w dolocie idzie od odmy... przez zawór przez turbo i w IC, turbo padnie w niedługim czasie. Zapieczona będzie kierownica zmiennej geometrii, ja bym zaślepił ten wąż który idzie z zaworu do turbo.

Pewnie na ciepłym jeszcze więcej będzie dymił...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Nie pozostaje zatem chyba nic innego jak sprawdzić kompresję. Jeśli kompresja jest kiepska powinieneś też odczuć to przy rozruchu. Będzie wtedy kręcił jakby nieco dłużej niż od "strzała" tak mi się wydaje.

Odpowiedz
rafo30michal
Zarejestrowani

Jak dobrze rozumiem to jak silnik ma przedmuchy do może walić olejem przez zawór odmy do turbiny a dalej przez turbinę do IC a później przez "przepustnice gaszenia" auta aż do kolektora ssącego i przed samym kolektorem ssącym dostają się też do EGR.
Tylko zastanawia mnie czy może olej się dostać w wyżej wymieniony sposób jak jest sprawny zawór odmy czyli na puszka z membraną.
No chyba że przedmuchy to jedno a przepuszczająca olej turbina to drugie .

Ps. Jest ktoś z Wrocławia lub kto inny aby mógł mi polecić jakiegoś DOBREGO mechanika z okolic Wrocka ??
Odpada:
Reno-Ster
Auto-Aleksander
Zulugaraż



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(04-03-2018, 15:21)rafo30michal napisał(a): a przepuszczająca olej turbina to drugie
turbina nie powinna Ci sama puszczać oleju (być rozszczelniona) tylko dostaje drobinki oleju wraz z powietrzem które pcha dalej. Ale olej ktory Ci się zasmaża na rozgrzanej turbinie zabija ją.

znajdź dobrego mechanika, może coś zaradzi Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2018, 15:26 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
rafo30michal
Zarejestrowani

"znajdź dobrego mechanika, może coś zaradzi Biggrin "
We Wrocku graniczy z cudem .....
Kolega ma też Szczeniaka ale w Benz. i też ma problemy :-/

Hmmm tak myślę że mogę podjechać nawet do Katowic czy tam podobną odległość aby zawieźć auto do dobrego mechanika który by mógł zrobić remont lub wymienić silnik na inny ale żeby to zrobił porządnie a nie na łapu-capu
:-)
Macie kogoś sprawdzonego :-)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Asia
Kobiety

Może Chorzów i miro z ROBI-CAR

Tapatalk

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Asia za ten post post:
  • michaldck, rafo30michal
michaldck
Zarejestrowani

Miro i mario3 z robi-car, Chorzów, Kaliny 65

----
napisane telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michaldck za ten post post:
  • rafo30michal




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości