sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
Jak wyjmiesz podstawę akumulatora, komputer i obudowę filtra powietrza, będziesz miał dostęp od góry. Resztę z IC dostaniesz zdejmując zderzak. Wyczyść wszystko aż do miejsca, gdzie dolot łączy się z blokiem. Najlepiej benzyna ekstrakcyjna, tylko wszystko dobrze osusz, żeby jej nie zaciągnęło w dolot jak już wszystko na powrót złożysz.
Odpływ do miski jest drożny, wkładałem drut i normalnie wchodził na te kilkanaście centymetrów. Węże też wszystkie ok, sama odma była pusta w środku, wlewana benzyna normalnie wylatywała bez problemu, silnik generalnie oleju nie bierze, nie wali spalinami przy odkreconym korku oleju. Poci się w standardowych miejscach jak wszyscy piszą, ogólnie co kto o tym samochodzie nie pisał to na przestrzeni lat miało u mnie miejsce tj. opadające szyby itd. ? Jestem zdziwiony, że mimo tak małego przebiegu wychodzą takie kwiatki z silnikiem, chociaż, odpukać, przez tyle lat nic z silnikiem się nie działo, raz tylko stracił moc ale to winny był EGR. No i przy ok 50tysiącach wymieniłem już sprzęgło bo się slizgało, przy okazji wyszło, że dwumasa też do wymiany.
W sumie bardzo delikatny samochód, co ciekawe niesprawny wyjechał już z salonu, nie działała klima i zgrzytalo coś w zawieszeniu, francuska precyzja ? Też tak myślę, że jak wyczyszczę wszystko to zaglądając potem będzie można stwierdzić czy to sama turbina nie puszcza oleju na uszczelnieniach, bo odme teraz wyeliminowałem. A poci się w okolicach wejścia do rury odlotowe z tego węża od zaworu odmy. Odpinałem go po demontażu podszybia macając na czuja, bo z góry tam nic nie widać, same turbo pierwszy raz zobaczyłem od dołu z kanału i tam jakoś wciskając rękę wytarlem na tyle ile się dało szmatką ten olej. Dostęp tak czy siak kiepski bo katalizator zasłania. Przy okazji mogłem podziwiać rzeźbę jaka na przestrzeni lat zrobili panowie mechanicy z mocowaniem osłony silnika, śruby umrę one, odcięte, kręcąc się w kółko razem z nitonakrętką, blachowkręty itp. Z tym też muszę zrobić porządek, myślałem żeby wymienić te nitonakretki na nowe tylko nie mam takiej nitownicy a nie wiem czy domowym sposobem z YouTube się uda ? W załączniku na czerwono zaznaczyłem gdzie jest olej, najbardziej zaolejone jest przy samym turbo w okolicy wejścia przewodu odmy. Ech, rozpisałem, się ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2017, 13:40 przez wozaq.)
Wyczyść wszystko i koniecznie wymień zawór odmy, ten co piszesz, że nic nie ma w środku. Wg mnie to tamtędy pary oleju idą dalej do turbiny i dalej. I więcej bym nie ruszał. Osłona silnika od dołu jest przykręcana zwykłymi śrubami jak pamiętam 6mm, możesz dać szerokie podkładki. U siebie jedną z pierwszych czynności to było zaślepienie EGR-u.
ps swoją drogą z tym sprzęgłem to dziwna sprawa przy tym przebiegu...
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Witam przylacze do tematu poniewaz walcze juz tym tematem okolo tygodnia i dalej olej przedostaje sie do dolotu a zostalo praktycznie wszystko naprawione co bylo mozliwe, mianowicie zawor odmy, turbina wraz z odplywami do miski, ic. Po tym calym zabiegu silnik lepiej pracuje i jest bardziej zywy ale puszcza jakis dziwny niebieskawy dymek jak sie lekko przegazuje ale nie ma reguly czy silnik zimny czy cieply.
Dzisaj sciaglem waz na dolocie a tam znowu olej rece mi opadly juz nie mam pojecia co jeszcze moze powodowac pojawienie sie oleju. Pozdro..... Post powitalny napisalem juz ponad tydzien temu (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2017, 20:51 przez Przekas83.)
Zrzuciłem dzisiaj cały zderzak, lampy itp. żeby dostać się do intercoolera. Udało mi się zdemontować przewód idący od IC do kolektora dowodowego, sam intercooler, po odchyleniu podstawy akumulatora również przewód idący do IC, ale tylko ten kawałek zaczynający się pod akumulatorem, od tłumika szumów ssania, czyli tego metalowego zgrubienia nad skrzynią biegów. Dalej dałem sobie spokój, bo musiałbym odciąć od podstawy akumulatora przyczepione wiązki kabli, a i tak miejsca jest na tyle mało, że obawiałem się, że dalej coś skopię, więc w tym miejscu powiedziałem sobie STOP. Tam to chyba trzeba jednak z kanału od dołu sięgnąć. Czyli na moje oko 3/4 odlotu wyczyścilem benzyną.
W załączniku to co wyleciało z intercoolera, nie było tego dużo, także to nie jest jakiś ekstremalny przypadek, na 99% tyle oleju to odma puściła przez jakiś okres czasu. Oryginalne turbo zapewne oleju nie puszcza i jeszcze pożyje. Gratis z olejem wyleciało że środka jakąś spinka z drutu Zastanawiam się tylko czemu intercooler był mocno uwalony olejem na zewnątrz na wejściu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2017, 19:07 przez Asia.)
Trzeba było zdemontować akumulator, podstawę akumulatora i obudowę filtra powietrza. Wtedy masz dojście aż pod turbo.
Nie wiem, nie słyszałem żeby takie zabiegi robili. Jeszcze trzeba liczyć koszty demontażu i montażu.
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
14 gości