/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
może olej ostygł wcześniej i był gęstszy, wiele czynników może być, nie przejmuj się wszystko będzie ok
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Dobra. Mimo kilku wpadek chciałbym podsumować. Auto po wymianie zaworu zachowuje się dużo lepiej. Znacznie zmniejszyły się drgania, ciszej pracuje, mam wrażenie jakby lżej pracował silnik i stał się bardziej płynny. Generalnie wszystkie zmiany ja plus. Dodatkowo zalalem mu penrite hpr , więc to tylko spotengowalo pozytywy.
To jest dolot, pewnie od samej turbiny masz olej.
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Był wątek.. Coś mokro... Tam poczytaj,
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Jak z tamtąd leje się olej to z IC pewnie byś wylał litr
Witam! Po przestudiowaniu tego wątku postanowiłem również u siebie zbadać temat wycieków i zapoceń olejowych na dolocie. Zajrzałem do odmy, wszystko jest tam drożne, udało mi się również otworzyć zawór odmy i pomimo autentycznego przebiegu raptem 85tys. membrany nie było w ogóle. Ostatnio zdejmowalem zderzak do lakierowania i zajrzałem do rury idące jdo intercoolera i było tam mokro od oleju. Wczoraj udało mi się z kanału dotrzeć do turbo i ta rura gdzie wchodzi rura od odmy była mokra od oleju. Także zapocone są zawór odmy, klapa gasząca i okolice, jak i ta rura idącą do turbo. Przypuszczam że silnik od jakiegoś czasu ciągnął olej przez uszkodzony zawór odmy do odlotu. Zawór wymieniłem, filtr powietrza i autko od dolu zdecydowanie lepiej się zbiera. Teraz chciałbym wyczyścić cały dolot z oleju i tu mam pytanie do was, mianowicie:
Czyścić tylko sam intercooler i liczyć że reszta wyschnie sama? Czy tez dodatkowo wszystkie przewody idące od turbo, czyli te które są trudno dostępne. Tu też pytanie, czy żeby zdjąć wąż idący do i z turbo wystarczy wyjąć cały moduł filtra powietrza, czy też akumulator, jego podstawę itd. Chodzi o dostęp z góry od strony podszybia. Dodam tylko, że pacjent od nowości w rodzinie, przebieg autentyczny, olej nigdy nie był wymieniany co 30tys jak fabryka mówiła, tylko częściej, bo zwyczajnie nie było takich rocznych przebiegów. Pozdrowienia. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2017, 12:29 przez wozaq.) (06-09-2017, 12:28)wozaq napisał(a): Zajrzałem do odmy, wszystko jest tam drożne,odpływ też? ten króciec wchodzący w miskę? (06-09-2017, 12:28)wozaq napisał(a): u. Wczoraj udało mi się z kanału dotrzeć do turbo i ta rura gdzie wchodzi rura od odmy była mokra od oleju.mógłbyś zrobić dokładniejsze zdjęcie w którym miejscu łączą się obie rury? (06-09-2017, 12:28)wozaq napisał(a): Przypuszczam że silnik od jakiegoś czasu ciągnął olej przez uszkodzony zawór odmy do odlotu.turbo ciągnęło i pchało do dolotu (06-09-2017, 12:28)wozaq napisał(a): czy żeby zdjąć wąż idący do i z turbo wystarczy wyjąć cały moduł filtra powietrza, czy też akumulator, jego podstawę itd. Chodzi o dostęp z góry od strony podszybia.pewnie całe potszybie będzie trzeba ściągać, ja czyściłem tylko węże te które są widoczne od góry
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości