Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic


Alize 1800
Zarejestrowani

Olej 5w40 ELF Evolution 900 NF wymieniany razem z wymianą turbiny.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

zamiast dolewania oleju, po prostu go wymień, jeśli zaś po wymianie na nowy, znów nie będzie brał na początku będziesz widział gdzie leży problem, tzn olej traci swoje właściwości, nie pytam czy olej był oryginalny od dystrybutora, czy z promocji ze stonki,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Alize 1800
Zarejestrowani

Problemu z wymianą oleju nie powinno być, choć trochę do 10 tys. brakuje. Kupuję oleje i inne części, materiały tylko w sklepach do tego przystosowanych - ostatnio przez jakiś czas w Galon Oleje! A nie w Stonkach.
A gdzie może leżeć ten problem, gdzie zwracać uwagę, co sprawdzić?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Poczytaj temat to pewnie coś Ci wpadnie na myśl

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Często problemem jest zatkany odpływ odmy, krociec wystający z silnika.

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Alize 1800
Zarejestrowani

(29-06-2017, 12:32)maciej1486 napisał(a): Poczytaj temat to pewnie coś Ci wpadnie na myśl
No właśnie cały dawno przeczytałem, więc pomysłów jest wiele.
(29-06-2017, 13:51)Mati napisał(a): Często problemem jest zatkany odpływ odmy, krociec wystający z silnika.
Jeżeli będzie "tylko" to - to dam chyba radę, choć dojście do rurki jest ograniczony.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Dostęp odpływu jest widoczny wiec dasz rade.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Alize 1800
Zarejestrowani

A więc odpływ z odmy jest drożny - cieńszy i gruby przewód. Tylko po zdjęciu kapturka z zaworu odmy zobaczyłem 4 dziurki w membranie, którą wymieniałem ze 2 może 3 lata temu. Więc czy to przyczyna ubytków oleju?
I tak pewnie zawór odmy będę wymieniał!.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzonej uszczelki pod misą olejową?
Mam cały silnik zapaćkany od dołu. Wy też tak macie i musieliście kiedyś tam zmieniać uszczelkę?
Czy z czegoś innego tam wali na potęgę z góry? To nie jest zapocenie z turbo czy gaszaka.

Odpowiedz
decek_1984
Zarejestrowani

Jutro w końcu zabieram się za robotę.. zaworek jest, benzyna też. Jutro wymiana zaworu , czyszczenie odmy, rur oraz ic. Mam pytanie laika. Z ich idz8e rura do przepustnicy i kolektor dolot owy. A przecież IC skąd dochodzi rura i czy ja też demontowac ?
Czy możecie mi podpowiedzieć jak zdemontować i wyczyścić egr-a przy okazji ? Podszybie będę demontowac.
Dzięki

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości