Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
Rura nie idzie za tył, tylko w dolot
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (27-06-2017, 17:16)decek_1984 napisał(a): A rura od gaszaka biegnąca na tył silnika (metalowa) dochodzi do egr-a ? (27-06-2017, 17:17)Mati napisał(a): Rura nie idzie za tył, tylko w dolot Dokładnie, rura idzie w dolot i też warto ja wyczyścić, ale żeby ją wykręcić niezbędne będzie wyjęcie rury wychodzącej z filtra powietrza. Sam EGR jest po lewej stronie za zaworkiem odmy. Dostęp jeszcze gorszy, próbowałem go demontować, niestety z niepowodzeniem, a nie miałem już czasu na demontaż całego mechanizmu wycieraczek, dla lepszego dostępu.
Rura o której pisałem nie łączy się z filtrem, tylko to rura którędy leci powietrze doładowane z turbo przez IC. Z IC idzie do"gaszaka" później w dolot.
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Myślałem że będzie podobnie jak w tym filmie https://youtu.be/qGO3mdAYNys
Rurę będę czyścić bankowo. Chciałem egr-a jeszcze. Ale jeżeli jest tak trudno to pewnie też odpuszczę (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2017, 18:32 przez decek_1984.)
1:43 widać koniec drugiej strony i widoczna jedna górna śruba. Druga z dolu i już wyciagasz
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Rurę prosto wyjąć. Chciałem jeszcze egr-a wygrzebac. Ale highwayman pisze ze egr-a jest z drugiej strony i ciężko wymontować.
To prawda jest z tyłu po lewej stronie za silnikiem
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (27-06-2017, 18:30)decek_1984 napisał(a): Myślałem że będzie podobnie jak w tym filmie https://youtu.be/qGO3mdAYNys Też się naciąłem na tym filmiku, bo powierzchownie silnik wygląda podobnie, ale jest inny.
Ze 2 lata temu: wymieniona odma, zawór odmy z membranką całą, rozkręcony gaszak (przepustnica) - wymieniony oring gaszaka również z osilikonowaniem czerwonym i ...od spodu gaszaka olej się sączy, więc ten typ podobno tak ma. Turbina regenerowana w ubiegłym roku - zrobione ok. 7 tys. km. Od pewnego czasu częściej dolewam olej ok. 200 ml/1000 km. Przebieg auta prawie 200 tys. km
A kiedy byl olej zmieniany, i na jaki??
Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości