Tak wygląda nowy.
[img=300x250][/img]
Oto stary zaworek
[img=300x250][/img]
Wydaje się że membrana stopiona.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2017, 17:36 przez tomassoforte.)
sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
[img=300x250][/img]
Tak wygląda nowy. [img=300x250][/img] Oto stary zaworek [img=300x250][/img] Wydaje się że membrana stopiona. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2017, 17:36 przez tomassoforte.)
tu widzimy oring jest w miarę ok ale wysmarowałem silikonem i skręciłem. Czas na obserwacje
[/quote] silikonem wysmarowałeś uszczelkę ? nie ma ryzyka, że zassie kawałek silikonu ? (05-03-2017, 20:13)bartas napisał(a): Może jakbym jechał dalej to by wyssało cały. Bartek, wessanie całego oleju to już jest "game over". Jak Ci bierze olej turbo - to tak jak mówiłem kiedyś - szwagier miał podobne objawy. Okazało się że w IC - było kilka litrów oleju a turbina miała luz poprzeczny 15 mm, w ostatniej fazie miał już odcinanie mocy , itd. Wg. mnie to cała teoria o zaworze, o tych mikrokalikach w odmie - to wyssane z palca rzeczy. Choć na początku też się na to nabraliśmy - bo niby nawet mialo to sens. Ale to powoduje tylko niepotrzebne naprawy, nerwy, itp. i tak najprawde koszty dodatkowe. I wg. mnie zwiększa ryzyko właśnie wystąpienia spalenia całego oleju, a w efekcie np. zatarcie silnika i w to w najmniej spodziewanym momencie. Jezeli są pierwsze objawy to trzeba reagować żeby nie przespać To takie bronienie się przed tym co trzeba zrobic - a mianowicie zapewne wymienić turbo - a nie są to drogie rzeczy. Turbo - pod Sandomierzem gosć robi - ok 500-550 pln za wszystko. Szwagier tam kupił i turbo żyje , i nie ma zadnego brania oleju Oczywiscie wymiana we własnym zakresie. Bartek, Podjedź do kogoś żeby Ci to zdiagnozował - i jak trzeba robic - to zrób. I ciesz się z jazdy Szczeniakiem (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2017, 11:20 przez pawelli.) (04-06-2017, 11:20)pawelli napisał(a): Wg. mnie to cała teoria o zaworze, o tych mikrokalikach w odmie - to wyssane z palca rzeczy. (04-06-2017, 11:20)pawelli napisał(a): To takie bronienie się przed tym co trzeba zrobic - a mianowicie zapewne wymienić turbo - a nie są to drogie rzeczy.ciekawe sytuację opisujesz co powiesz jak u mnie znikało bardzo dużo oleju, naciągnęli mnie na wymianę turbiny i olej znikał dalej? później wymieniłem kilka rzeczy i olej już nie znikał..... nie wymieniłem turbiny 2raz a olej już nie znika? może wymyślisz teorię że turbo mi sąsiad nocą wymienił? (04-06-2017, 11:20)pawelli napisał(a): . I wg. mnie zwiększa ryzyko właśnie wystąpienia spalenia całego oleju, a w efekcie np. zatarcie silnika i w to w najmniej spodziewanym momencie.olej w IC znajdzie się przede wszystkim jeśli odma go puści... poprzez niesprawny zawór odmy... powietrze z drobinkami oleju przejdzie przez turbo jedną stroną a wyjdzie drugą. Właśnie w stronę IC..... A zatarcie silnika nastąpi wtedy gdy turbina padnie w ten sposób że się rozszczelni od środka i zassie olej z silnika. Czyli inaczej pisząc "rozbiegnięcie silnika.." (oglądnijcie na YT jakie skutki) Obroty na max, chmura dymu... i tylko szybka reakcja uchroni nas od bardzo kosztownego remontu. (04-06-2017, 11:20)pawelli napisał(a): Turbo - pod Sandomierzem gosć robi - ok 500-550 pln za wszystko.jest kilka zakładów, są i tańsze i droższe czym się różnią? jak wszystko jakością i trwałością. Polecane turbiny są z Mielca, aczkolwiek ja mam też z Sandomierza. I Twoim tokiem rozumowania poszedł mój wcześniejszy mechanik i też wymienił (niepotrzebnie) turbinę. Po wymianie również brało.... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2017, 22:52 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
No coś Ty , Nie obrażaj się
Pisze to co robiliśmy ze szwagrowym SC - i fakt jest taki że poszliśmy za Twoimi doświadczeniami. Wymieniany był zawór odmy, czyszczony odpływ i sama odma , nawet rura od odmy została odpięta i wsadzona do "butelki po oleju" - niestety nie przyniosło to efektu. W efekcie turbo wciągnęło i spaliło cały olej. Dopiero wymiana turbiny rozwiązała problem. Fakt tez jest taki że wszystko przed wymianą turbiny zostało udrożnione i wyczyszczone w sumie zgodnie z tym wątkiem Podstawa - to doprowadzić układ do czystości i wszystko udrożnić. (05-06-2017, 07:58)pawelli napisał(a): nawet rura od odmy została odpięta i wsadzona do "butelki po oleju" - niestety nie przyniosło to efektu. W efekcie turbo wciągnęło i spaliło cały olej.którędy turbo wciągnęło olej? tak jak pisałem było rozszczelnione że sama turbina zaciągnęła olej ze smarowania? (05-06-2017, 07:58)pawelli napisał(a): No coś Ty , Nie obrażaj siężartujesz..? (05-06-2017, 07:58)pawelli napisał(a): Fakt tez jest taki że wszystko przed wymianą turbiny zostało udrożnione i wyczyszczone w sumie zgodnie z tym wątkiemto najważniejsze (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2017, 08:01 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Po odkreceniu wlewu oleju pojawić się biały dymek. Syczenia nie było. Czy to oznaka problemów z odma i zaworkiem?
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości