sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
Tak w skrócie Bartek
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid180436
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Dzieńdoberek ponownie, ostatnio (pisałem już) wymieniłem zawór odmy, wyczyściłem odmę, przepchałem ten nieszczęsny odpływ oleju i wszystko cacy do dzisiaj (czy oleju ubywa? ciężko powiedzieć ).
Poszedłem właśnie sprawdzić stan oleju, myślę sobie a zobaczę jak tam nowy zawór odmy się czuje a tu co? zonk, zawór cieknie, wydaje się jak by z pod tego wieczka, powód? ni cholery nie wiem o co chodzi, nowy zawór i co? szmelc? a może odwrotnie go założyłem? jest taka możliwość? daję fotkę: [img][/img] Teraz tak przeglądając fotki w sieci to wygląda na to że założyłem zawór odwrotnie, dolne wyjście wszędzie jest skierowane do tyłu a górny wąż w stronę odmy, a ja mam odwrotnie i myślę że to przez to mi się sączy olej. Mam tylko nadzieję że przez mój błąd nie uszkodził się zawór Dobra, wyskoczyłem przed blok i obróciłem zawór, mam nadzieję że teraz dobrze (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2016, 15:31 przez slejter.)
możesz rozebrać ten zawór, to że kupiłeś go jako nowy nie oznacza wale że jest sprawny (chodzi mi o stan i położenie membrany)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Nie kupiłem go jako nowy tylko Nowy w sklepie, teraz powiedz mi proszę czy dobrze był założony tak jak na fotce czy teraz jak go obróciłem? bo już zgłupiałem.
A co do rozbierania to trochę się obawiam bo jak rozebrałem poprzedni ten stary to wieczko które "ściągnąłem" nie nadawało się już do ponownego założenia. A i jeszcze jedno, czy jak patrzę w tą boczną rurkę na zaworku to widzę w środku sprężynkę, tak ma być? czy nie powinno być jej widać? (20-02-2016, 16:09)slejter napisał(a): Nie kupiłem go jako nowy tylko Nowy w sklepieczasem i nowy warto otworzyć, ja miałem w nowym podgiętą membranę (20-02-2016, 16:09)slejter napisał(a): teraz powiedz mi proszę czy dobrze był założonydół powinien iść za silnik (20-02-2016, 16:09)slejter napisał(a): trochę się obawiam bo jak rozebrałem poprzedni ten stary to wieczko które "ściągnąłem" nie nadawało się już do ponownego założeniatrzeba to zrobić delikatnie, a jeśli chodzi o ten zawór to wadliwa jest w nim tylko membrana, całe opakowanie dopóki nie pęknie nie może się popsuć.. (20-02-2016, 16:09)slejter napisał(a): jeszcze jedno, czy jak patrzę w tą boczną rurkę na zaworku to widzę w środku sprężynkę, tak ma być?tak powinno być... od boku widzisz sprężynkę, od dołu turbo zasysa (ugina sprężynę) i membrana zamyka dopływ, opary i drobinki oleju nie lecą w stronę turbo. (20-02-2016, 16:09)slejter napisał(a): czy nie powinno być jej widać?jeśli by jej nie było widać to by jej nie było.. jakby jej nie było zawór zapewne byłby już uszkodzony i wyczyszczony
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
nie
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Dziś stwierdziłem, że sączy się olej w okolicach odmy ale nie na łączeniu metalu z plastikiem tylko poniżej w miejscu gdzie podstawa odmy łączy się z blokiem. Jest tam ponadto luz, cała odma się rusz. Mam w związku z tym pytanie czy któryś s kolegów zmieniał tą podstawe? Czy ona jest tylko na wcisk?
CB RADIO - inwestycja, która się szybko zwraca !!!
Radiotelefony CB, PMR, UHF, VHF, anteny i akcesoria. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości