Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic


szczeniakpl
Zarejestrowani

Postaram się jutro zrobić, tak jak jest na:
http://zapodaj.net/6c724888fffc6.jpg.html
jest źle, poprawnie jakby obrócić o 180 stopni membranę z sprężyna ( u mnie membrana jakby miała rant pod wieczko po innej stronie na obwodzie) 

Działanie sprawdzałem w dosyć domowy sposób mianowicie dmuchając od strony silnika najpierw trzyma a po mocniejszym dmuchnięciu  puszcza.


Walczyłem z zapoconą odmą dosyć długo i odkąd mam złożone po swojemu mam spokój, już się prawie poddawałem i kupiłem Oil Catch tank ale odkąd mam tak złożone jest ok. no i samego Oil Catcha nie ma gdzie zamontować w Scenicu :-)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Opisywałem to również myślałem jak ty,ale jest odwrotnie. Przy takim ust jak jest na zdjęciu to jak turbo ciągnie membranę zasysa i blokuje dostęp opar z odmy.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tomaszyx
Zarejestrowani

to przekładać czy zostawić? Bo juz zgłupiałem.
W oryginale ta sprezyna jest chyba od dolu a ranty membrany są przyczepione do puszki po obwodzie z tego co widzę po fotkach...
<a href=http://zapodaj.net/e6a8c1371d921.jpg.html>WP_20151121_21_09_43_Pro.jpg</a>

Jak zrobię tak to jak by stale będzie zamknięte...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2015, 21:18 przez tomaszyx.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pisałem o tym wcześniej poszukaj w tym temacie. Po kupnie również zrobiłem tak jak mówisz. Później dopiero zrozumiałem że to nie zawór ciśnieniowy tylko podciśnienie. Które to właśnie wytwarza turbo. Wtedy ssące mocno turbo zamyka zawór i turbo nie ciągnie z odmy. Dół zaworu w stronę turbo.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tomaszyx
Zarejestrowani

czyli zostawic jak jest oryginalnie tylko dolnym wyjściem w stronę turbo tak?
Bo wczesniej pisałes :

"Pomimo tego że miałem sprawny zawór, lecz odwrotnie założoną membranę (membrana vs sprężynka) olej znikał mi dalej. Przełożyłem zawór aby był ok, dołożyłem separator oleju. Co wnioskuje??? po przejechaniu 700km od tej modyfikacji, jazda bardziej na obrotach i mogę powiedzieć że nie ubyło nawet 100ml oleju. "

Wiec powiedz proszę czy zostawić jak w oryginale czy odwrócić membranę z spręzynką do góry nogiami jak mówił szczeniak.pl?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2015, 21:49 przez tomaszyx.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Moja oryginalna używka którą zakupiłem jakiś czas temu do Megany za 50zł wyglądała tak samo jak to co oktawiusz wrzucił

Odpowiedz
szczeniakpl
Zarejestrowani

Mati teraz to i ja jestem już zmieszany :-)  ale słuszna  uwaga

Czy ktoś miał oryginał lub ma z  nie uszkodzoną membraną ?  

Jak rozebrałem stary oryginał to wyglądał tak


[Obrazek: hosting_zdjec_1394649873__p1020441.jpg]

 o określeniu położenia sprężynki nie było mowy

Znalazłem schemat i faktycznie wychodzi na to że sprężyna powinna znajdować się u dołu


[Obrazek: b3906351f6b27a877f8d36fba3331393_1.jpg]

Wychodzi na to że mam źle aczkolwiek ten schemat nie pokrywa się w 100% z budową zaworu ( dodatkowy upust od dołu) ciekawe czy są różnice w silnikach F9Q F9K

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

To poprawny montaż, sprężyna unosi membranę a tym dolnym wylotem turbina zasysa.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tomaszyx
Zarejestrowani

Wiec jak wnioskuje sprawny zawór zamyka pobieranie dodatkowego powietrza z odmy, które przy popsutym zaworze wraz z drobinkami oleju trafia do turbiny przez co auto mi kopci a resztki oleju wylatują delikatnie w różnych miejscach między wyjściem turbiny a komorą spalania. Jak zawór będzie sprawny to spadnie delikatnie moc auta bo turbina będzie pobierać mniej powietrza? Czy poprostu zwiększy pobieranie z filtra powietrza. Ciekawe.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Opiszę jak wrócę do domu,posłużę się zdjęciami użytkowników

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości