Monserrat
7
0
0
0
SC III ph II
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Nowy Dwór Mazowiecki
op
Po przejechaniu 10 tysięcy na nowym oleju silnik się zatarł (auto ma 108 tysięcy km przejechanych), mimo, że stan oleju nie ubywało, panewki, wał albo do wymiany albo regeneracji - nie wiem, może jeszcze korbowody są uszkodzone, poszukuje dobrego mechanika znającego się na renówkach. Wiem, że remont może kosztować nawet 10.000. Kogoś możecie polecić? Czy lepiej remontować czy używkę włożyć, ale używka to loteria, gwarancja rozruchowa 1 miesiąc, a później jak coś padnie to kasa wyrzucona w błoto. Wiem że robią też przekładke na inny silnik 1.6 albo 2.0 tylko 2.0 był z automatyczną skrzynią biegów. Ktoś rzeczowo może mi doradzić?
TomaszB napisał 28-08-2019, 17:17:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2019, 17:17 przez TomaszB.)
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
Jakaś wstępna diagnoza dlaczego się zatarł? pompa oleju zawiodła czy coś innego? 100 tyś to stosunkowo niewielki przebieg.
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-08-2019, 17:31
(28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Po przejechaniu 10 tysięcy na nowym oleju silnik się zatarł (auto ma 108 tysięcy km przejechanych) masz to auto od nowości?
jaki olej lałeś jaki interwały wymiany oleju?
(28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Wiem, że remont może kosztować nawet 10.000. (28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Czy lepiej remontować czy używkę włożyć jak chcesz jeździć to remont
niestety jest to g#wniany silnik który przy takim przebiegu potrafi obrócić panewkę..z mechanikami jest problrm bo tego shitu nikt za bardzo nie chce sie dotykać
(28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Wiem że robią też przekładke na inny silnik 1.6 albo 2.0 tylko 2.0 był z automatyczną skrzynią biegów. daruj sobie-koszty spore a i ciężko trafić dobry silnik
2,0 tylko bezstopniowy automat
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
bromar
42
0
6
6
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Lubartów
bromar
Zarejestrowani
— 28-08-2019, 19:14
•
Monserrat
7
0
0
0
SC III ph II
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Nowy Dwór Mazowiecki
op
(28-08-2019, 16:52)Neonixos666 napisał(a): Jakaś wstępna diagnoza dlaczego się zatarł? pompa oleju zawiodła czy coś innego? 100 tyś to stosunkowo niewielki przebieg.
Nie znam przyczyny, nie jestem pierwszym właścicielem tego auta, ale przebieg jest oryginalny
(28-08-2019, 17:31)pio555 napisał(a): (28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Po przejechaniu 10 tysięcy na nowym oleju silnik się zatarł (auto ma 108 tysięcy km przejechanych) masz to auto od nowości?
jaki olej lałeś jaki interwały wymiany oleju?
(28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Wiem, że remont może kosztować nawet 10.000. (28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Czy lepiej remontować czy używkę włożyć jak chcesz jeździć to remont
niestety jest to g#wniany silnik który przy takim przebiegu potrafi obrócić panewkę..z mechanikami jest problrm bo tego shitu nikt za bardzo nie chce sie dotykać
(28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Wiem że robią też przekładke na inny silnik 1.6 albo 2.0 tylko 2.0 był z automatyczną skrzynią biegów. daruj sobie-koszty spore a i ciężko trafić dobry silnik
2,0 tylko bezstopniowy automat
jesteś zdania ze lepiej nie remontować tylko wstawić 2.0 w benzynie z automatem, wiem że za 7500 zł taka wymiane robią, tylko nie wiem czy później auto bezproblemowo jeździ, nie pojawiają się problemy z elektroniką.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2019, 19:33 przez Monserrat.)
•
TomaszB
11,616
38
3235
1,734
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 28-08-2019, 19:38
Skontaktuj się z @ h4jt on dłubie w tych silnikach.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to TomaszB for this post
• h4jt
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-08-2019, 19:49
(28-08-2019, 19:21)Monserrat napisał(a): jesteś zdania ze lepiej nie remontować jestem zdania że lepiej zrobić remont i jeździć
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Lepiej wyremontować to co masz, niż pchać się w kolejną niewiadomą.
napisane telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 29-08-2019, 10:46
Mamy już trochę tych silników w rodzinie w różnych konfiguracjach z LPG i mocą ~160KM, o zatarciu przy przebiegu 100tys.km jeszcze nie słyszałem, ale wszystko jest możliwe, może ktoś `zaktualizował` przebieg auta :-(
Największym kilerem jest olej zmieniany co ~30tys., przy przebiegach 150-200tys.km problem zaczyna się od luźnego rozciągniętego łańcucha, którego napinacz nie jest w stanie już odpowiednio naciągnąć, łańcuch zaczyna ocierać o pokrywy rozrządu a opiłki przedostają się do oleju powodując zacieranie pozostałych podzespołów.
Dotyczy to wszystkich konstrukcji silników Renault/Nissan z rozrządem na łańcuchu benzyna i diesel.
Silnik 1.4TCe najlepiej wyremontować, wał korbowy, komplet panewek i rozrząd.
Te silniki przy zmianach oleju co 10-15tys.km robią niezłe przebiegi 350~430tys.km bez remontów, rozrządy (łańcuch) ~250tys.km.
Wymiana silnika na inny jest chyba średnio opłacalna, ponadto proponowane są za słabe do tej budy, a jedyny fajny silnik to 2.0TCe180 :-)
(28-08-2019, 17:31)pio555 napisał(a): daruj sobie-koszty spore a i ciężko trafić dobry silnik
2,0 tylko bezstopniowy automat
2.0 16V M4R konstrukcja Renault/Nissan rozrząd na łańcuchu, też nie ma pewności jak był wcześniej eksploatowany i trzeba by go sprawdzić przed włożeniem zrobić rozrząd, skrzynia biegów, zmiana lub przeprogramowanie sterowników a to dodatkowe koszta, dodatkowy przegląd, zmiana homologacji, urząd komunikacji, papierologia itp ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2019, 10:47 przez h4jt.)
•
Mello3x
76
0
15
3
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Kutno Miasto Róż
Mello3x
Zarejestrowani
— 02-09-2019, 10:04
(28-08-2019, 16:39)Monserrat napisał(a): Po przejechaniu 10 tysięcy na nowym oleju silnik się zatarł (auto ma 108 tysięcy km przejechanych), mimo, że stan oleju nie ubywało, panewki, wał albo do wymiany albo regeneracji - nie wiem, może jeszcze korbowody są uszkodzone, poszukuje dobrego mechanika znającego się na renówkach. Wiem, że remont może kosztować nawet 10.000. Kogoś możecie polecić? Czy lepiej remontować czy używkę włożyć, ale używka to loteria, gwarancja rozruchowa 1 miesiąc, a później jak coś padnie to kasa wyrzucona w błoto. Wiem że robią też przekładke na inny silnik 1.6 albo 2.0 tylko 2.0 był z automatyczną skrzynią biegów. Ktoś rzeczowo może mi doradzić?
To jest już ta wersja z bezpośrednim wtryskiem czy wielopunktowym ? A miałeś założoną instalacje lpg ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2019, 10:08 przez Mello3x.)
•
|