Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

ręczny elektryczny - problem z "service"


wleniu
Zarejestrowani

op Witam,
Otóż mam problem do którego nie wiem jak się zabrać - niestety nie mam CLIP-a
Sam ręczny elektryczny działa poprawnie, zaciąga i odpuszcza z właściwą siłą, ale

Cały czas świeci mi się napis "service", ekectronic faults i chcek parking breake.
I teraz tak,
jak odpalę, to świeci się tylko żółte "service".
Jak zaciągnę ręczny , to zadziała poprawnie, czerwona lampka na "dźwigni" świeci się światłem ciągłym.
Jak wyłączę dźwignią, to ręczny się zwalnia poprawnie, ale na tablicy wyświetla się na czerwono "STOP" i ikonka "HAMULCÓW" i "auto" piszczy przez chwilę sygnalizując błąd krytyczny.
Jak ruszę , to czerwone sygnalizatory gasną.
Poziom płynu hamulcowego jest poprawny.

W czasie jazdy jak zatrzymam auto np na światłach, to po ok 30sek zapala się żółta kontrolka hamulca ręcznego.
Ale jak wcisnę sprzęgło (reakcja jest pod koniec wciskania) to lampka gaśnie.

Jak zaciągnę "dźwignią" i ruszę autem , to ręczny normalnienie odpuszcza.
Podłączyłem się DELPHI i tam jedyne co mam, to "problem z czujnikiem sprzęgła", więc go rozebrałem i wyczyściłem. Nie zauważyłem aby coś z nim było nie tak.

Generalnie mechaniczne zachowanie się ręcznego jest poprawne, tylko te komunikaty na tablicy.

Nie potrafię odczytać, dlaczego świeci się "service" - może to być związane z czymś innym, ale obstawiam że z hamulcami.

Macie jakoś pomysł na takie zachowanie się systemu ?


Zastanawia mnie reakcja na zwalnianie ręcznego, dlaczego dostaję czerwony alarm krytyczny hamulców ?
Czasami wyłączy się jak ruszę, ale zdarzało się, że czasami musiałem przejechać parę kilometrów aby to znikło, albo wyłączyć stacyjkę i włączyć ponownie.


Pozdrawiam
wleniu

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Na początek ... sprawdził bym oprogramowaniem wykrywanie przez system zmian wszystkich czujnikow pedałów - zarówno sprzęgła jak i hamulca.
Należy pamiętać, że część czujników jest dwukanałowych (np. położenia pedału hamulca).
A jest to dość często spotykane uszkodzenie.
Już MaxiEcu bezproblemowo widzi czujniki.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Bardzo częsta przypadłość to problem z włącznikiem - szufladką.

Mikrostyki mają zimne luty lub zużycie szufladki przez co nie do końca stykają.
U mnie pomogło przelutowanie z poprawieniem ich pozycji aby były bliżej elementów je załączających.

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op czujniki sprawdzone (Delphi) i PyRen, reagują poprawnie.
chyba że któryś pominąłem :-(

szufladka pierwsza została sprawdzona, wszystko przelutowane,
przełączniki sprawdzone, wszystko (niby) działa
są tam trzy mikro-switche, zmierzone, sprawdzone,
aczkolwiek mam wątpliwości, chociaż nie wiem czemu :-)

Odpowiedz
noise
Zarejestrowani

U mnie jest podobnie, w losowych momentach, szczególnie jak hamuje z górki i stanę to wywala mi błąd hamulca postojowego, na czerwono. Kilka sekund, błąd znika. Na YouTube jest filmik jak pozbyć się tego błędu, nie wiem czy pomoże ale warto sprawdzić https://youtu.be/LOI0soSC5SU

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op spróbuj, u mnie nie zadziałało.
Może dlatego, że nie mam włączonego auto-zaciągania ręcznego po zgaszeniu silnika

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(22-08-2022, 22:00)wleniu napisał(a): czujniki sprawdzone (Delphi) i PyRen, reagują poprawnie.
chyba że któryś pominąłem :-(

Pedał sprzęgła ma 3 czujniki, tj. dwie krańcówki i jeden potencjometr - hamulec postojowy najbardziej interesuje właśnie potencjometr, chociaż głowy nie dam, że tylko on. Ale rozumiem, że problem już rozwiązany :P ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2022, 21:58 przez Proxima.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op nie rozwiązany, od 2 lat
na pedale widziałem 2 czujniki (krańcówkę i potencjometr), jest jeszcze trzeci ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2022, 10:00 przez wleniu.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(25-08-2022, 10:00)wleniu napisał(a): jest jeszcze trzeci ?

W poprzednim poście umknęło mi jakoś słowo "nie" ;)

Tak, jest trzeci - krańcówki są dwie. Tu przykładowe zdjęcie, ale mogą być u Ciebie w trochę innych miejscach, bo było kilka różnych typów pedałów. Nie wiem jednak, czy hamulec parkingowy w ogóle obchodzą krańcówki, i nie jestem w stanie tego na szybko sprawdzić, bo dostęp do nich jest taki sobie ;)

[Obrazek: o6vC1Sy.jpg]

Jest jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia na szybko: Czy działa Ci czujnik biegu jałowego? Zobacz, czy "na luzie" auto odpali na wciśniętym hamulcu zamiast sprzęgła (powinno odpalić), albo zobacz czy automatyczne zwalnianie hamulca przy puszczaniu sprzęgła i dodaniu gazu działa też na luzie, a nie tylko na wrzuconym biegu (nie powinno zwolnić).

Jeśli z tego testu wyniknie, że nie działa to tak, jak powinno, to szukaj problemu z czujnikiem biegu na skrzyni, bądź wiązce do niego, bo on o dziwo również może powodować błąd czujnika sprzęgła w hamulcu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2022, 16:32 przez Proxima.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op na luzie przy wciśniętym pedale hamulca silnik nie odpala, załącza się "stacyjka" ale nie odpala,
a na wyświetlaczu pojawia się napis  "select neutral", więc tak jakby nie widział "luzu"

Światła wstecznego działają poprawnie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2022, 19:11 przez wleniu.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości