Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

przy depnięciu - check injection + szarpanie na wolnych


wleniu
Zarejestrowani

op Koledzy,
Od jakiegoś czasu borykam się z szarpaniem silnika na wolnych obrotach,
Ale wczoraj pojawił mi się problem z silnikiem przy "depnięciu".
Jak  depne ponad 120km/h to daje się odczuwać "szarpanie" i w momencie szarpania na desce pojawia się "check injection" (ledwo zauważalne miganie).


Podłączyłem się kompem - błędy
1. problem z wtryskiem 4
2. P0340 - problem z czujnikiem wałka rozrządu (ale z tym mam od zawsze, jeszcze z przed szarpania, i jeszcze na poprzednim silniku)
3, w parze z P0340 idzie P010 - ale to mam od zawsze, kasowałem co jakiś czas i nie było problemu.

Skasowałem błędy, ale niestety dalej przy depnieciu czuć szarpanie i miganie "check injection"
Wymieniłem, 1 i 4 cewkę wraz ze świecami. - nie pomogło.
Poniżej 100Km/h nie ma tego problemu.

Kolektor ssący wymyty tydzień temu, uszczelki pod kolektorem wymienne na nowe.
Koło ZFR i rozrząd wymienione pół roku temu. (na blokadach, śruby dokręcane kluczem dynanometrycznym z instrukcji)
Czujnik zmiennych faz podmieniany.
Sandy lambda działają poprawnie.
Ciśnienie w kolektorze ssącym właściwe.
Auto z gazem, ale nie ma znaczenia czy na gazie czy na benzynie - szarpie na obydwóch paliwach.

Coś się zaczęło dziać , szarpanie silnika na wolnych, a od wczoraj te szarpania przy depnięciu.


Objaw wskazywałby na problem ze świecą lub wtryskiem (lub wydajnością układu paliwowego) , ale testy wykluczyły te elementy (chyba ze coś złego się dzieje na wtrysku od gazu), ale, nie ma żadnych błędów ani nic nie sugeruje problem z wtryskami gazowymi.

Macie jeszcze jakieś pomysły ?
Narazie chodzi o to szarpanie na wysokich obrotach.
Mocy mu nie brakuje (jak depnę to jedzie)


P.S
Mam listwę wtryskową - podmienię (potrzebuję na to czasu)
Zmierzę ciśnienie oleju (na dniach będę wymieniał olej)
i zmierzę ciśnienie w cylindrach
ale to wszystko na dniach
W tym silniku nie ma nic innego , co mogło by szwankować

Pozdrawiam
wleniu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-01-2024, 11:47 przez wleniu.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Pomiar ciśnienia sprężania może coś wyjaśnić ( wypalone gniazdo ,wieszający się zawór) , zakręcałeś gaz na próbę ?Przy takim braku oleju mogłeś go przytrzeć na wałku rozrządu ,pierścieniach oporowych ,uszkodził się popychacz hydrauliczny .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-01-2024, 20:27 przez Jurek.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Przestawiony rozrząd? Czy śruba koła pasowego osprzętu była założona nowa? (powinna być wymieniana co drugi rozrząd, rozciąga się, traci sprężystość, przekręca się koło pasowe rozrządu względem wału...)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op śruba nowa,
gazu nie zakręcałem,

Teraz jest jeszcze dziwniej,
skasowałem błędy i jak silnik nie jest mocno rozgrzany to jest OK, ale po chwili przy obrotach przekraczających 3000 zaczyna mrugać service i check injection.

Na chwilę pojawiły mi się błędy :
Na desce : service i kontrolka ASR (ten pomarańczowy trójkąt z autem i falami)

Ale po chwili znowu wszystko zgasło i teraz nie ma żadnych błędów
Udało mi się odczytać błędy w czasie jazdy
P304 - jednostka sterująca silnika, cylinder 4
P204 - jednostka sterująca silnika- injector 4
P300 - misfire detect

Skasowałem , i teraz jak przekraczam 3000 obr to mruga service i check i njection, ale nie pojawiają się błędy

Coś na tym 4 cylindrze się dzieje, ale świeca sucha i piaskowa.
Jak depnę to ładnie przyśpiesza i nic się nie dzieje, ale powyżej 3000 obr tak jakby na włączała się "jakaś blokada"

Wygląda ma wypadanie zapłonów na 4 garze, muszę zmierzyć ciśnienie i wymienić wtryskiwacz,
ale tak samo zachowuje się na gazie, więc nie wiem czy wtryskiwacz ma tu znaczenie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2024, 09:57 przez wleniu.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Zakręć gaz ( może dostawać jednocześnie gaz i benzynę) i spróbuj. Obejrzyj masę do silnika, warto byłoby sprawdzić napięcie na akumulatorze i zasilaniu sterownika silnika jak mrugają kontrolki .Ten ASR może być efektem spadku napięcia .

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op gazu nie zakręcałem, do sprawdzenia
/a nie wystarczy wyłączyć gaz centralką lub odpiąc zasilanie cewki elekrozaworu gazu ? /

ciśnienie w garach kg/cm2 / psi
1 - 13 /  185
2 - 13  /  185
3 - 12  / 170
4 - 13,5 /  190

Zauważyłem, że jadąc do 100km/h nie ma problemów
od 110km/g czasami rwie i mrugaja kontrolki check injection i service
od 130 km/h rwie mocniej i wtedy check injection, ASR i "kaczka" i wpadają błędy P0204 , ale jak tylko zwolnię do poniżej 100km/h to kontrolki gasną.

Nie sądzę aby masa miała to znaczenie, ładowanie poprawne, akumulator kupiony 1 miesiac temu.
Nie widzę związku pomiędzy obrotami a napięciem. (oczywiście sprawdzę)
Nie łączę mrugania kontrolek z napięciem, ale z jakimś problemem z silnikiem.

P.S
Skąd komputer wie, że problem występuje w 4 garze ?? Przecież nie ma tam żadnych czujników. Podejrzewam, że to jest jedyny błąd, i nie występują inne związane z 1,2 czy 3 garem.

Czy może tu być problem z ABS-em ? Chodzi i impulsy z czujników.
Czy problemy z czujnikiem może wyzwalać takie problemy ?


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2024, 21:05 przez wleniu.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op zakręcenie gazu nic nie zmieniło
z napięciem nic się nie zmienia - trzyma 13,8 - 14,1V
ale
przy przekroczeniu ok 3000 obr/min zauważyłem, że sonda lambda przestaje pracować, utrzymuje ciągła linie na poziomie 720mV
więc dzisiaj zamieniam miejscami sondy i badamy dalej
jak to nie pomoże, to podmiana wtrysków (a później rwanie włosów z glowy :-( )

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op kolejna diagnoza

Przy wyższych obrotach zanika impuls sterowania wtryskiwaczem 3 gara.
Przez co wtrysk gazu leje na maksa, dlatego lambda tak wysoko pokazuje.
Oporność wtrysków OK, wszystkie maja po ok 16,5Ohm

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op ZROBIONE :-)
Okazała się niedociśnięta wtyczka wtrysku na 4 cylindrze, w dodatku gniazdo wtyczki zalane olejem (pewnie się nalało przy uzupełnianiu oleju)
A niedociśnięta bo nie było na wtyczce tej metalowej zawleczki.
A 3 gar pokazywał sterownik gazu, jeszcze nie wiem dlaczego w sterowniku gazu pokazuje 3 cylinder, a w silniku to 4-ty, ale to narazie bez znaczenia.

Jutro test na trasie. Trzymajcie kciuki.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wleniu za ten post post:
  • PunkRock86
wleniu
Zarejestrowani

op Auto naprawione
dziękuje za pomoc i "piwka"
Mam nadzieję, że relacja komuś się kiedyś przy da

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wleniu za ten post post:
  • Proxima




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości