kamilek93
552
0
59
25
SC III ph I
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Lubartów
op
Witam
Pytanie do właścicieli aut z silnikiem 1.6 16V.
Też macie problemy rano żeby uruchomić auto od razu z marszu tzn. od razu przekręcając na rozruch ?.
W Lagunie mojej dziewczyny tak się dzieje, że rano ciężko ją uruchomić. Takie coś jest tylko rano, gdzie auto stoi całą noc. Dzisiaj starając się odnaleźć przyczynę odkryłem, że pompa paliwa po przekręceniu na zapłon po ok 5 sekundach zaczyna pracę bo ją słychać, i potem już normalnie da się uruchomić auto.
Czy to normalne zjawisko ?. Może wina leży po stronie pompy paliwa ?. Auto ma LPG i najprawdopodobniej jeżdżone było na pograniczu rezerwy benzyny. Czy może pompa paliwa jest przytarta ?.
•
stasic
511
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 07-10-2016, 10:46
Odpalam jednym ruchem kluczyka tak że nawet radio nie zdąży się uruchomić, bez żadnego opóźnienia czy czekania.
![[Obrazek: 9j3hk]](https://tiny.pl/9j3hk) SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
ko-ma
9,691
28
1676
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 07-10-2016, 12:45
Miałem podobny myk.
Do celó testowych - spróbujcie przez kilka dni przed nocnym postojem - przed wyłączeniem silnika ręcznie przełączyć sie na zasilanie benzyną i pozwolić silnikowi na pracę w tym ustawieniu przez kilkanaście sekund.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
stasic
511
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 07-10-2016, 15:32
Dziwne bo tak sie robiło w I i w II generacji gazu lub przy autach z gaznikiem lub monotwtryskiem. Nie ma potrzeby tak robić, wystarczy prosty test, przełączenie na gaz i z powrotem na benzynę podczas jazdy. Jeżeli jest płynne, nie zauważalne to wszysko jest w porzadku, ponieważ oba systemy wtrysku są cały czas w gotowości i uruchamiają się natychmiastowo - również podczas porannego startu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2016, 15:33 przez stasic.)
![[Obrazek: 9j3hk]](https://tiny.pl/9j3hk) SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
Markus
7,966
32
5541
3,150
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Toszek
Markus
Zarejestrowani
— 07-10-2016, 15:39
Filtr paliwa - kiedy była ostatnia wymiana? Może już czas.
•
kamilek93
552
0
59
25
SC III ph I
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Lubartów
op
Na benzynie chodzi trochę gorzej, czasami potrafi szarpnąć podczas przyśpieszania. Bo zanim przełączy na gaz to chwilę trzeba jechać na benzynie.
(07-10-2016, 15:39)Markus napisał(a): Filtr paliwa - kiedy była ostatnia wymiana? Może już czas. Auto kupione niedawno, przyszły tydzień będę miał do dyspozycji garaż z kanałem (wymiana olejów i filtrów).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2016, 16:35 przez kamilek93.)
•
stasic
511
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 07-10-2016, 16:49
Tak jak Markus pisał, pierwszy podejrzany to filtr paliwa, drugi to pompa, może spadła jej wydajność.
![[Obrazek: 9j3hk]](https://tiny.pl/9j3hk) SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
willi35
30
0
10
3
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Stargard
willi35
Zarejestrowani
— 07-10-2016, 20:46
U mnie objawy takie same. Autko z LPG rano nie pali jak dawnej, filtr paliwa bym już wymienił ale mój egzemplarz go nie posiada. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić pompę paliwa bez jej wyciągania?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2016, 20:47 przez willi35.)
•
mojzesz92
8,768
29
2809
504
INNY
2011
INNY
Warka
Jak to nie ma filtra paliwa?!
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
•
ko-ma
9,691
28
1676
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-10-2016, 08:08
(07-10-2016, 15:32)stasic napisał(a): Dziwne bo tak sie robiło w I i w II generacji gazu lub przy autach z gaznikiem lub monotwtryskiem. Nie koniecz\nie.
W Volvo (akurat wtrysk wielopunktowy fazy ciekłej lpg ) miałem problem z utrudnionym rozruchem po postoju.
Okazało się, że nie domykał zawór gazowy, a że przy okazji lał wtryskiwacz gazowyc - silnik podczas postoju był totalnie zalany gazem - i zapalał dopiero po kiklu próbach i dłuższym kręceniu.
O dziwo - przy przełączeniu z lpg na benzynę podczas pracy silnika zawór się domykał.
Problem zdiagnmozowany poprzez przełączenie na benzynę i totalne odcięcie dopływu gazu na butli - wtedy zapalał bez problemu.
A odnośąnie wątku - w gazie szukać winy dopiero wówczas, gdy silnik na benzynie chodzi równo i przyspiesza bez zająknięcia.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
|