badziej
11
0
0
6
INNY
2009
INNY
Warszawa
badziej
Zarejestrowani
— 06-04-2015, 16:10
op
Witam.
Życie zmusiło mnie do kupna nowego (używanego samochodu). Skłaniam się do zakupu Scenica III z 2009-10 roku w cenie około do 30 tyś. Mam na oku samochód polecony przez dalszych znajomych. Wersja krótka, salon Pl, rocznik 2010, silnik 1.9 dci 130 km, 124 kkm, bezwypadkowy, pierwszy właściciel.
Przed zakupem samochodu chcę zbadać jego stan techniczny. Podejrzewam, że dane dot. tego samochodu są prawdziwe, tzn. nie jest bity, a przebieg jest prawdziwy. Dlatego bardziej interesuje mnie sprawdzenie stanu zużycia osprzętu silnika, np. turbosprężarki, koła dwumasowego, DPF itp.
Wiem, że zarówno ASO, jak prywatne firmy dokonują odpłatnych ekspertyz stanu technicznego samochodu, ale nastawiają się bardziej na przebieg i stan karoserii, niż na silnik. Ten jest badany "na słuch".
Czy znacie jakiś warsztat na górnym śląsku (tam jest sprzedawany upatrzony scenic) albo w Warszawie, który dokonałby sprawdzenia także stanu silnika i wyniki tego sprawdzenia przedstawił w formie raportu? W internecie czytałem, że ASO z reguły ocenę wystawiają "na gębę", a jedyny dokument jaki dostaję to faktura. Ja bym oczekiwał czegoś więcej, aby móc rozplanować ewentualne wydatki, albo ponegocjować cenę.
Jakiego rodzaju serwis radzicie po zakupie auta (np. wymiana rozrządu, oleju, filtrów - których?).
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 06-04-2015, 18:32
Rozrząd przy 120 i tak się chyba należy, oleje i filtry jak najbardziej: oleju, powietrza, kabinowy, zapewne paliwa.
Stanu silnika bez częściowego rozebrania nie ocenisz, np. gładzie cylindrów. Można podpiąć CLIPa, żeby ocenić np. stan wtrysków czy ładowania przez alternator. Turbo bez demontażu ocenia się na słuch i - po częściowej rozbiórce osprzętu - metodą 'Macajewa' - ręcznie sprawdzając luzy wirnika.
Zmień też płyn hamulcowy, zalecane co 4 lata lub 120 kkm, więc już z pewnością czas.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2015, 18:33 przez funkoval.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• badziej
PRZEMO
32,342
67
7859
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 06-04-2015, 18:35
No i olej w skrzyni biegów dobrze zmienić
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PRZEMO for this post
• badziej
badziej
11
0
0
6
INNY
2009
INNY
Warszawa
badziej
Zarejestrowani
— 06-04-2015, 18:41
op
Dziękuję za odpowiedź. A jak oceniacie, lepiej taką ekspertyzę zrobić w aso, czy w wyspecjalizowanych firmach, co się w Internecie ogłaszają?
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 06-04-2015, 18:41
(06-04-2015, 18:35)PRZEMO napisał(a): No i olej w skrzyni biegów dobrze zmienić
(06-04-2015, 18:32)funkoval napisał(a): oleje i filtry jak najbardziej:
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• PRZEMO
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(06-04-2015, 18:41)badziej napisał(a): Dziękuję za odpowiedź. A jak oceniacie, lepiej taką ekspertyzę zrobić w aso, czy w wyspecjalizowanych firmach, co się w Internecie ogłaszają?
Jeżeli chcesz silnik i osprzęt sprawdzić zapewne zapłacisz kilka dobrych stówek w ASO choć wyspecjalizowanych firmach pewnie podobnie.( rozebranie silnika, podłączenie clipa, sprawdzenie turbiny ,,macalnie,,, itp sprawy).
•
badziej
11
0
0
6
INNY
2009
INNY
Warszawa
badziej
Zarejestrowani
— 06-04-2015, 19:56
op
Domyślam się, że za darmo tego nie zrobią, ale zależy mi na dwóch rzeczach: wiedzy czy i kiedy będę musiał wydać pieniądze oraz na papierze, na którym jest napisane w jakim stanie jest silnik i osprzęt.
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Na moje możesz mieć na papierze ze turbo i silnik są aktualnie sprawne i w świetnej kondycji, a za tydzień lub miesiąc może paść bo wszystko może się skończyć w niespodziewanym momencie
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to maciej1486 for this post
• badziej
pio555
31,545
126
11261
3,074
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 06-04-2015, 20:19
badziej napisał(a):na papierze, na którym jest napisane w jakim stanie jest silnik i osprzęt. co Ci ten papier da oprócz satysfakcji....bo w/g mnie nic
maciej1486 napisał(a):Na moje możesz mieć na papierze ze turbo i silnik są aktualnie sprawne i w świetnej kondycji, a za tydzień lub miesiąc może paść bo wszystko może się skończyć w niespodziewanym momencie dokładnie to jest auto używane i w każdej chwili może sie coś zepsuc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2015, 20:20 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Kurcze gdyby każdy mechanik czy to w ASO czy mietek z garażu mógł powiedzieć słuchaj to i to zepsuje Ci się za miesiąc lub za 5 lat to zarabiali by więcej niż nie jeden szejk
•
|