Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

nie kręci wentylator


djp99
Zarejestrowani

op witam mam pytanie otóż po odpaleniu silnika zauważyłem że wentylator nie kręci sie auto trzyma temperature w normie jaka może być przyczyna

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Wentylator kręci się dopiero po osiągnięciu temperatury wyższej, niż bezpieczna (czyli ok. dziewięćdziesięciu kilku stopni). Jeśli włączysz klimatyzację, to wentylator na chłodnicy tez się włączy, ale nie z powodu temperatury silnika, a po to, żeby odprowadzać ciepło z czynnika chłodzącego.
Podsumowując: nie włączający się po zapłonie wentylator, przy normalnej temperaturze silnika to objaw normalny Biggrin

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

W niektórych autach wentylator kręci się cały czas ( wyposażony w sprzęgło wiskotyczne które blokuje się pod wpływem wzrostu temp. ) W Scenic wentylator uruchamiany jest elektrycznie po osiągnięciu zbyt wysokiej temp. cieczy chłodzącej.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Po cholerę ma się kręcić cały czas przy -20 bez włączonej klimy? Wytłumacz mi to.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Jeśli mnie pytasz - nie jest to uwarunkowane tym że "musi". Sprzęgło wiskotyczne nie zawsze rozepnie do końca wentylator i wtedy powoli się kręci nawet przy niskich temp. Tak miałem w E36 TDS - można je zatrzymać ręką po potem i tak się rozbuja. W Suzuki Vitara jest wentylator na tym samym pasku co osprzęt - i też wentylator kręci się bez przerwy.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Pytanie bylo do założyciela tematu.
W Audicach i innych wzdłużnie umieszczonych silnikach daje się często wiskozę. Raczej trudno byłoby dać wiskozę do silnika poprzecznego. Wiatrak wtedy musiałby się kręcić koło przedniego koła.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

W Syrenie chyba jest na sztywno na wałku i też się kreci ;P Ja mogę zrozumieć wątpliwości, jeśli djp miał wcześniej taki właśnie samochód, gdzie wiatrak zapinany był wiskozą.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • PunkRock86




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości