Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

nagły komunikat- STOP ryzyko awarii silnika


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Jak w temacie.

Auto przez cały dzień jeździło bez najmniejszych problemów (poza wieszaniem się obrotów o czym pisałem w osobnym poście), żadnych dźwięków podejrzanych, dymienia, podniesionej temperatury, sygnalizacji niskiego stanu oleju..... kompletnie nic.

Zatrzymałem się, zgasiłem auto i wróciłem po ja wiem 20 minutach do pół godziny. Odpaliło normalnie- ujechałem 20 metrów i komunikat STOP- ryzyko awarii silnika i powiązanie komunikatu ramką z kontrolką oleju. Zgasiłem, maska w górę i kontrola stanu- olej ponad połowa bagnetu. Popatrzyłem czy gdzieś nie ma wycieku i czy nie została na poprzednim miejscu parkowania plama- nic kompletnie nie ma.

Odpaliłem ponownie i święty spokój na desce. Dojechałem do domu, zgasiłem i po 40 minutach odpaliłem ponownie i znowu po 20 metrach komunikat. Zjazd na parking, zgasiłem odpaliłem i więcej się już nie pokazał.

Jestem przyzwyczajony do tego że czasem Renia sypie błędami totalnie z czapki..... ale o co może chodzić? Czujnik poziomu oleju lub ciśnienia oleju nie trybi?

Ktoś w ogóle ma jakąś wiekszą wiedzę z czym ma związek pojawienie się tego komunikatu?

PS: Olej jest wymieniony jakiejś 5000 km temu

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
deejayp40
Zarejestrowani

Mam to samo teraz, tylko w czwórce, dostałem porady, że to może byc czujnik oleju, jeszcze nie sprawdzałem, ale dziś także u mnie ten błąd się włączył, po kilkuset metrach zgasł, by za moment znowu włączył i za chwilę wyłączył. Zatem trzeba chyba od tego czujnika zacząć.

Scenic IV 1.5 dci 132 KM /320Nm
Scenic III fl 1.6 dci 148 KM/ 336Nm
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(24-04-2024, 18:00)deejayp40 napisał(a): Mam to samo teraz, tylko w czwórce, dostałem porady, że to może byc czujnik oleju, jeszcze nie sprawdzałem, ale dziś także u mnie ten błąd się włączył, po kilkuset metrach zgasł, by za moment znowu włączył i za chwilę wyłączył. Zatem trzeba chyba od tego czujnika zacząć.

ciśnienia, czy poziomu oleju bo są dwa różne

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
deejayp40
Zarejestrowani

(24-04-2024, 18:06)Kapitan Powolny napisał(a):
(24-04-2024, 18:00)deejayp40 napisał(a): Mam to samo teraz, tylko w czwórce, dostałem porady, że to może byc czujnik oleju, jeszcze nie sprawdzałem, ale dziś także u mnie ten błąd się włączył, po kilkuset metrach zgasł, by za moment znowu włączył i za chwilę wyłączył. Zatem trzeba chyba od tego czujnika zacząć.

ciśnienia, czy poziomu oleju bo są dwa różne

Ciśnienia

Scenic IV 1.5 dci 132 KM /320Nm
Scenic III fl 1.6 dci 148 KM/ 336Nm
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(24-04-2024, 18:06)Kapitan Powolny napisał(a): ciśnienia, czy poziomu oleju bo są dwa różne
Sprawdziłbym obydwa.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(24-04-2024, 18:00)deejayp40 napisał(a): Mam to samo teraz, tylko w czwórce, dostałem porady, że to może byc czujnik oleju, jeszcze nie sprawdzałem, ale dziś także u mnie ten błąd się włączył, po kilkuset metrach zgasł, by za moment znowu włączył i za chwilę wyłączył. Zatem trzeba chyba od tego czujnika zacząć.

Jakiś czas temu w dostawczym Renault mieliśmy podobną sytuację.
Pierwsza myśl i hipoteza - czujnik ciśnienia.
Kolega prowadzący pojazd nie zdążył zjechać ze skrzyżowania - silnik zgasł.
Zatarty.
Na szczęście wymiana objęła tylko wał korbowy z kompletem panewek + jeden skrzywiony korbowód.
Padł napęd pompy oleju (2,0 dci).
To tak, ku przestrodze.
Nie ma co gdybać, na pewno nie uruchamiać silnika. No, chyba jedynie w celu dokonania pomiaru ciśnienia oleju w magistrali manometrem mechanicznym.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

U nas w Modusie 1,5 dci nieraz wyświetlał po włączeniu zapłonu błąd obwodu czujnika ciśnienia oleju , po wył. i wł .zapłonu komunikat znikał . Po jakimś czasie okazało się że było zalane UPC .

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(24-04-2024, 19:26)Jurek napisał(a): U nas w Modusie 1,5 dci nieraz wyświetlał po włączeniu zapłonu błąd obwodu czujnika ciśnienia oleju , po wył. i wł .zapłonu komunikat znikał . Po jakimś czasie okazało się że było zalane UPC .

mam benzyne

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

W zasadzie to nie ma znaczenia ,w benzynie czujnik też jest podłączony do UPC .Najlepiej podłączyć przez trójnik mechaniczny manometr żeby zobaczyć czy jest ciśnienie w chwili wystąpienia błędu .Czujnik poziomu oleju nie działa po uruchomieniu więc to raczej nie jego wina .

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Dzisiaj zamówiłem nowy czujnik ale niestety dotrze jutro.

Z ciekawości sprawdziłem gdzie on siedzi i jak zawsze zwycięska francuska myśl technologiczna...... jest wkręcony w takim miejscu że nijak nie odkręce go od góry. Pomijam fakt że mam zamontowane LPG które ogranicza pole manewru ale siedzi on jeszcze pod jakimś jednym czujnikiem i na tyle głęboko że żadnym oczkowym tam nie podejdę bo nie ma miejsca na obrót klucza.....

Potrzebna jest jakaś kosmicznie długa nasadka i przedłużka na grzechotke żeby w ogóle próbować..... o ile odepnie się po omacku wtyczkę

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości